czwartek, 21 lutego 2013

Inżynier i komputer 2013-02-21

Siedzi inżynier
przed komputerem
i strasznie cierpi,
czuje się zerem!

Jego budowę
na pamięć zna.
Wie jakie funkcje
komputer ma...

Komputer cały
jego dobytek.
Myśli,jak zrobić
z niego użytek?

Ma dyplom,tytuł,
a ile znaczy,
gdy dotąd jeszcze
nie dostał pracy?

Rządy ocenia
się po wynikach.
Jest bezrobocie.
Inżynier klika...

Gdyby komputer
możliwość miał
inżynierowi
by pracę dał!

Halina Gąsiorek-Gacek


Na zarost 2013-02-21


Gdy nie lubisz
golić brody,
zapuść długą
dla urody.

Dobrze życzę ci
nie zrzędzę,
będziesz wyglądał,
jak mędrzec!

Chcesz wyglądać
zawsze młody?
Gól i nie
zapuszczaj brody!

Halina Gąsiorek-Gacek


Sen mara 2013-02-21


Weszło serce na bezdroże
i pozbierać się nie może!

Nie wie w którą stronę iść,
by na dobrą drogę wyjść?.

Chciałoby trafić na trakt,
co do nieba wiedzie szlak.

Wszędzie błoto,wyrwy,dziury.
Kamienie spadają z góry.

Na poboczach rosną biernie
krzaki,które mają ciernie.

Długie,ostre i kolące.
Zadają rany bolące...

Mnóstwo ścieżek stromych,wąskich
pośród bagien dużych,grząskich.

Wolno stawia krok za krokiem
i ratunku szuka wzrokiem.

Nagle widzi Drogę Mleczną.
Tą uznało za bezpieczną.

Tylko jak tu dotrzeć do niej?
Wszak wiedzie po nieboskłonie...

A bez skrzydeł,czy rakiety
nie dotrze do niej,niestety.

Prosi ptaki,choć się boi,
użyczcie mi skrzydeł swoich.

Lub ty wietrze,prosi wiatr
unieś mnie w niebieski świat!

I wynieś na Mleczną Drogę.
Chcę się spotkać z Panem Bogiem...

To omało się zdarzyło,
lecz się serce obudziło.

I aż ulżyło serduszku,
że bezpiecznie leży w łóżku.

Skończył si koszmarny sen,
więc radośnie biło w dzień...

Halina Gąsiorek-Gacek


Strojne w piórka 2013-02-21


Każdy ptaszek strojny w piórka.
Czasem przebogate.
Nosi takie same zimą,
co i ciepłym latem.

Zimą bronią go przed chłodem,
a latem przed słońcem,
kiedy śpiewa Panu Bogu
na chwałę swój koncert...

Różne mają ubarwienie
i piórek kolory.
Wszystkie piękne i ciekawe.
Niektóre we wzory...

Ale co jest najciekawsze
w ptasiej przebierance,
że ładniejsze i bogatsze
piórka mają samce?

A samiczki są skromniejsze
w pierzaste ubranie...
Wśród ludzi bogatsze
stroje noszą panie.

A panie z natury,
wnętrze najcenniejsze,
ale i z wyglądu
przecież są piękniejsze!

Halina Gąsiorek-Gacek


Daj mi Jezusa! 2013-02-21


Daj,mi Jezusa do serca mego,
bo to jest miejsce tylko dla Niego.

Już tylu ludzi w mym sercu było.
Tylu odeszło,mnie opuściło...

I dzisiaj,chociaż żona i mama
i ciągle kocham,czuję się sama...

Pan Bóg w nim gości co jakiś czas.
Niechaj zagości na zawsze raz.

Już jestem stara,słaba i biedna
do końca życia będę Mu wierna.

Modlę się co dzień.Marny serca gest.
Czuję,że blisko Pan Jezus jest...

Daj mi Jezusa dla mojej duszy,
bo lody topi i skały kruszy...

Nic,skarby świata,gdy czeka raj!
Liczy się miłość!Więc mi Go daj!!!

Halina Gąsiorek-Gacek


Jak chłop poszedł do lekarza 2013-02-21


Raz się chłop zaksztusił
mocno,aż na tyle,
że biedak przewrócił
oraz dostał wylew...

Ale wyszedł z tego.
Już go nic nie boli.
Poszedł do lekarza
do zwykłej kontroli.

A lekarz pacjenta
dobro miał na względzie?
"Myślałem,że z pana
to już nic nie będzie!"

A on nadal żyje
i życiem się cieszy,
ale specjalista
fakt, szczerością zgrzeszył!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz