sobota, 6 kwietnia 2013

Pan-o-rama z cyklu Staś i Haluś 2013-04-06

-Stasiu,masz magistra
i co Ci dziś z tego,
jak nie możesz znaleźć
zajęcia żadnego?
-Haluś,nic się nie martw
o dyplom Kochanie.
Oprawię go w ramki,
powieszę na ścianie...
-Dasz ramkę ozdobną,
to nieco upiększysz...
Dziś takich magistrów
jest Stasiu na pęczki!
-Chodzi Ci o tytuł
Haluś,szczęście ziszczę.
Od dziś możesz do mnie
zwracać sie magistrze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Rodzinne klejnoty z cyklu:Staś i Haluś 2013-04-06
-Powiedz Haluś,gdzie pierścionki
ozdobne na rączki?
W kasetce są tylko
samiutkie obrączki.
-Stasiu,na pamiątkę
już dzieciom rozdałam,
a te,co zostały
już dawno sprzedałam...
Staś,choć mało płacą,
nie miałam ochoty...
Zostały Ci tylko
rodowe klejnoty.
-Haluś,trochę szkoda,
idzie większa bieda,
tych moich niestety
Ci się sprzedać nie da!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ważny list z cyklu:Staś i Haluś 2013-04-06
-Stasiu,dostałam za wierszyk
dziś podziękowanie
pana Prezydenta.
Nie każdy dostanie.
-Haluś,gratuluję!
Ale co Ci z tego?
Jak to niepomocne
jest Ci do niczego...
-Serdeczne życzenia
Pana Prezydenta
i dowód,że wszystkich
ceni i pamięta!

Halina Gąsiorek-Gacek

Na bosaka z cykluStaś i Haluś 2013-04-06
-Rozleciały mi się kapcie.
Staś,zachodzę w głowę,
w czym ja będę chodzić?
Nie stać mnie na nowe...
-Haluś,idzie wiosna
z ciepłem,ranną rosą,
a ty po dywanach
możesz chodzić boso!
-Jak się Staś,przeziębię,
dostanę kataru
albo jakiejś grypy
i zejdę pomału?
-Wtedy będziesz kichać,
sprawą oczywistą,
na los i na biedę,
wogóle na wszzystko!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nowa emerytura z cyklu:Staś i Haluś 2013-04-06
-Powiedz Stasiu,doczekają
dzieci emerytury?
Bo sześćdziesiąt siedem lat,
pułap,to nie bzdury!
-Haluś,jeśli ktoś jest silny
całe życie zdrowy,
ten doczeka,chorowity
raczej nie ma mowy...
Ludzie jakby żyli dłużej,
to niezbity fakt.
-Powiedz Stasiu,a kobiety?
Toż to z diabłem pakt!
-Widzisz Haluś,nikt na świecie
nie chce dużo płacić,
a na emeryckich składkach
budżet się wzbogaci!

Halina Gąsiorek-Gacek

O biedzie z cyklu Staś i Haluś 2013-04-06
-Powiedz Stasiu,skąd sie wzięła
w naszym kraju bieda?
-Widzisz Haluś to,że jest
zaprzeczyć sie nie da.
Kiedyś jej nie było
w dobie socjalizmu,
a teraz,to wynik
jest kapitalizmu...
-Wiem Staś,niskie pensje,
bo dziś pracy brak,
stąd głodowe gaże,
biedy gorzki smak!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz