niedziela, 24 marca 2013

Wisława Szymborska 2013-03-24

Polska poetka.
Poezją bliska
sercom rodaków.
Wielka,noblistka!

Żal,że odeszła...
Ale jej imię
jak przetrwa wieki,
nigdy nie zginie!

Halina Gąsiorek-Gacek


W Niedzielę Palmową 2013-03-24


Kiedy do Jerozolimy
na osiołku wjeżdżał Pan
witały Go tłumy ludzi.
Wtedy gałązkami palm.

Od tamtej radosnej chwili
powstała tradycja nowa.
Na pamiątkę triumfu Pana,
czyli Niedziela Palmowa!

Tylko palmy nieco inne,
bo i czasy inne,nowe
witają Pana Jezusa
uplecione,kolorowe...

Ale radość ciągle wielka,
chociaż także nie ta sama.
Cieszą się dusze i serca
wielbiąc swego Zbawcę,Pana!

Halina Gąsiorek-Gacek.


Szczęść Boże! 2013-03-24


A nasz Proboszcz
dobry włodarz.
Przedni pasterz
i gospodarz...

Widać to,
bez światła świeczki
bardzo dba
o swe owieczki...

Słabsze wspiera,
od bied broni
i odgania
wilki,goni...

Zbiera datki,
co zarabia,
tym świątynię
przyozdabia.

Daj mu Boże
siły,zdrowie
dobry ksiądz to!
Każdy powie.

Halina Gąsiorek-Gacek


Panie Boże! 2013-03-24


Ciągle do Ciebie Panie wzdycham
i każdą myślą do Ciebie biegnę,
bez przerwy o coś proszę,pytam
oraz dziękuję równolegle...

Lecz mam wątpliwość dobry Boże,
jeśli się mylę,wszystko przeze mnie.
Czy Cię za często nie niepokoję
i czy nie wzdycham nadaremnie?

Wiem, w tym mam rację i się nie mylę.
Jesteś jedynym mym Panem Bogiem!
Oświeć mnie Panie,Duchu Święty
światłem miłości.Powiedz,że mogę!

Halina Gąsiorek-Gacek


Panie Jezu Chryste! 2013-03-24


Sponiewierany,
ukrzyżowany
poniosłeś śmierć
za mnie i rany...

Cierpiałeś Panie
męki,katusze,
by uratować
i moją duszę...

Cóż Ci dać mogę
Panie z wdzięczności?
Gdy wszystko Twoje...
Modlę z miłości.

Odmawiam pacierz,
krzyżową drogę...
Tyle potrafię
tylko i mogę...

Znasz moją duszę
i serca nisze
i to,co myślę
i to,co piszę.

Więc proszę, wybacz
grzechy,jak łotrom
i to,co piszę
tak skromnie,prosto!

Halina Gąsiorek-Gacek


Wybacz Panie! 2013-03-24


Witaj Jezu ukochany!
Czy się Ciebie doczekamy?

Że znów przyjdziesz na świat marny
sądzić żywych i umarłych?

Dziś pamiątka wyjątkowa,
bo to Niedziela Palmowa.

Wybacz,tu prośba ogromna,
moja palma taka skromna...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz