środa, 13 marca 2013

Radość z szacunku 2013-03-13

Jestem dziś szczęśliwa,
prawie wniebowzięta,
bo dostałam list
z Biura Prezydenta...

To powód i dowód
w poezji pueblu,
że jestem czytana
na najwyższym szczeblu!

Halina Gąsiorek-Gacek


Biedny bogacz 2013-03-13


Pieniądze,ach te pieniądze!
A cała prawda,rzecz w tym,
kto ma je,myśli rządzę,
a one rządzą nim!

W miarę jedzenia apetyt rośnie,
a kurczy się dusza i serce.
Kto dużo zdobył i ma
ten pragnie mieć coraz więcej!

Obrasta w sadło,luksusy...
Sam sobie za to winny,
że chciwy jest i pazerny
i zapomina o innych.

A inni mu zazdroszczą
majątku i fortuny
i krążą wokół niego
fałszywych przyjaciół tłumy...

Gdyby tak wszystko stracił.
Spełnił się życzeń plan.
Oznajmił,że nic nie ma.
Na świecie zostałby sam!

Halina Gąsiorek-Gacek
 

Przytyk i wytyk 2013-03-13


Ty to masz dobrze!
Nigdy nie chorujesz
i fizycznego
bólu nie czujesz.

Ty nigdy nie umrzesz
i będziesz żyć wiecznie...
Mnie kiedyś zakopią
do ziemi,bezsprzecznie...

I użyźnię ziemię.
Ty,nacieszysz chwałą...
Wytykało duszy
obolałe ciało.

Halina Gąsiorek-Gacek


Podziwu brawa 2013-03-13


Ale ludzie mają
zdolności,talentów!
Stąd nie brak dziś imprez
i godnych występów...

Nie jeden samouk
ze sztuką na ty,
zbiera dziś oklaski
lub wyciska łzy...

Co na to mistrzowie?
Drogę nauki wiedli...
Że arkana sztuki,
kultury posiedli?

Że różne są drogi,
by w świecie zasłynąć,
a zwłaszcza swój talent
od Boga rozwinąć...

Jak miło to widzieć!
Jak miło to słyszeć,
że cenią talenty,
a ja,o tym piszę...

Halina Gąsiorek-Gacek


Mimo wszystko 2013-03-13


Rzuciłeś mnie,jak przedmiot
i najzwyklejszą rzecz.
Rzuciłeś,jak gałganek
i niepotrzebny śmieć!

Rzuciłeś beznadziejnie.
Rzuciłeś mnie na zawsze.
A ja za Ciebie proszę
wciąż Serce Najłaskawsze...

Byś cenny był i ważny
na wielkim bożym świecie,
niezbędny i potrzebny
i nigdy nie czuł śmieciem.

A ja dziś na śmietniku
tak ogromnego świata
jestem cenionym śmieciem,
a cała reszta mi lata...

Halina Gąsiorek-Gacek


Ostatnie płatki śniegu 2013-03-13




Zima odpuściła,
gdy z oceną podejść,
ale tak na dobre
całkiem nie chce odejść.

Cóż,jeszcze jej pora.
Wciąż z nieba śnieg pada,
ale już topnieje,
gdy na ziemię siada.

Nie ma tęgich mrozów.
Przebiśniegi rosną.
Ziemia tętni życiem
i oddycha wiosną!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz