poniedziałek, 11 marca 2013

Prosta prośba 2013-03-11


Dziś Kardynał
każdy zmierza
na konklawe
i papieża...

Jutro wybór
niepojęty...
Kto zostanie
Ojcem Świętym?

Przekroczy
świętości próg
ten,kogo
wybierze Bóg!

Duchu Święty
z mocą całą
oświeć grono
Kardynałów!

Halina Gąsiorek-Gacek


A psik ,kotku! 2013-03-11


Kotek rasowy nie bury
pokazał ostre pazury!

Nie potrafił myszy złapać,
a głaszczącego podrapać...

Mimo,że był cenny,piękny
stał się obcy,obojętny.

Mógł być bliski,o to chodzi
i szacunek mieć i podziw...

A tak przez własną głupotę
wyszedł kot ów ,na niecnotę!

Chociaż nie wchodzi na płot
człowiek czasem jest jak kot...

Halina Gąsiorek-Gacek


Do diabła! 2013-03-11


Jestem prawie głodna,
goła oraz bosa...
Nie kuś mnie diabełku
już na papierosa!

Papierosy drogie!
Chociaż trudno przestać,
mnie na tą używkę
już niestety nie stać!

Słuchałam cię długo,
bo przez całe lata
i puszczałam z dymem
forsę.Wielka strata!

Marnowałam życie
i niszczyłam zdrowie...
Czas najwyższy palić
przestać, każdy powie

Na dodatek kaszel
męczy mnie i dusi...
Bądź raz diable dobry
i przestań mnie kusić!

Halina Gąsiorek-Gacek


Matematyka życia 2013-03-11


Podzieliłam własne życie
dość szczęśliwie,należycie...

Pomnożyłam na początek
i rodzinę i majątek...

Dodawałam,rzecz z nawiązką,
sobie pracy,obowiązków.

Licho na mnie się uwzięło,
sił do pracy mi odjęło!

Skazało mnie na mitręgę...
Bieda rośnie na potęgę!

Kiedy diabli szczęście wzięli,
trzeba majątek podzielić.

Podzieliłam,każdy powie,
sprawiedliwie,po połowie.

Dzieci czczą ojca i mamę
za ich majątku ułamek...

Życie swe w nawias ujmując,
już nic dodać,ani ująć!

Tylko mam wrażenie czasem,
toczy się poza nawiasem...

Halina Gąsiorek-Gacek


Choć mam tak wiele 2013-03-11


Mam,co jeść i mam gdzie spać
i co ubrać,sprzątać,prać...

Mam dobrego bardzo męża,
który mnie nie nadwyręża.

Mam i kochanego syna.
Pomaga biedę przetrzymać...

Mam córeczkę ukochaną,
co we wszystkim zawsze z mamą...

I nic więcej mi nie trzeba,
żeby prosto dojść do nieba.

Tylko szczęście diabli wzięli,
bo już nie mam się czym dzielić!

Halina Gąsiorek-Gacek


W pustelni życia 2013-03-11


Kiedy cię dopadł,a bieda,
co doskwiera i przenika
i martwisz się,jak przeżyjesz?
Patrz, na życie pustelnika!

Mieszka w grocie lub w szałasie
i przeżyje w każdym czasie.

Bo w ubóstwie.Sam z myślami.
Umie żywić korzonkami.

A tych pełno jest w przyrodzie.
Tylko spokój daj wygodzie...

Nie każdy wieść życie dzikie
potrafi,być pustelnikiem.

Halina Gąsiorek-Gacek


Już niedługo 2013-03-10


Przyjdzie znów kolejna wiosna
piękna,wonna i radosna!

Znów posieje zboża,kwiatki...
Zakwitną grządki,rabatki...

I przylecą letnie ptaki,
dadzą koncert.Żaby taki!

Że się dusza rozweseli,
zniszczy smutki i wybieli...

Taka jest radości moc,
kiedy święta.Wielkanoc!

Bo na ziemię Pan przychodzi,
sprawdza,jak się nam powodzi.

A my dobrzy,tacy piękni...
Wszystkim błogosławi,szczęści!

Halina Gąsiorek-Gacek


Ile i za co? 2013-03-10


Na wsi,czy w mieście
nie tylko Tomek
wybudował sobie
i rodzinie domek.

A teraz się głowi
właściciel i złości
za co ten podatek
od nieruchomości?

Z roku na rok wyższy!
I jak się to dzieje?
Domek stoi,pęka,
sypie,bo starzeje...

Gdyby umiał mówić
domek,na dodatek,
na pewno by pytał
za co jest podatek?

To za to,że jest
budowla wzorcowa,
a właścicielowi
chciało się budować...

To jest niby czynsz
od azylu,schronu,
za to ,że się mieszka
dzisiaj w swoim domu!

Halina Gąsiorek-Gacek


Oj,biada,biada! 2013-03-10


Dawniej była panią
modną,elegancką,
dzisiaj jest dziadówką
biedną,mili państwo.

Takie mamy czasy...
Czyj to wymysł,plan?
Że z pana dziad zrobił,
no a z dziada pan?

Co na to dziadówka?
Trzęsie ją,jak w febrze...
Oj,biada!Oj,biada!
Szczęście,że nie żebrzę!

I nie muszę jeszcze
iść w szeroki świat,
bo mam dach nad głową
i jest ze mną dziad...

Halina Gąsiorek-Gacek


Wielka sztuka 2013-03-10


Nie jeden Adam
i chłop morowy
przez całe życie
szuka połowy...

Czyli swojej Ewy
do życiowej pary.
Czasem nie pomogą
osobiste czary.

Szuka jej po świecie.
Nawet pod jabłonią,
chociaż inne panny
za nim patrzą,gonią.

Czasem którąś weźmie,
złudna szczęścia chwilka,
bo się okazuje,
że to jest pomyłka.

Bywa,całe życie,
aż do końca szuka,
ale nie znajduje,
bo to wielka sztuka!

I bywa,że jego
Ewa ciągle sama
albo cierpi z innym
tęskniąc do Adama...

Halina Gąsiorek-Gacek


Mąż zdrajca 2013-03-10


W domu nie brakuje
powszedniego chleba
ani też niczego,
co do życia trzeba.

A on ciągle szuka
szczęścia poza domem
i nagminnie zdradza
swoją własną żonę!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz