wtorek, 5 marca 2013

Mimo,że kocha 2013-03-05


Zna swej wybranki
serca święta.
O niej i o nich
zawsze pamięta...

Ale jej życzeń
nigdy nie składa,
bo spoufalać
się nie wypada!

Halina Gąsiorek-Gacek


Przed ostatnim progiem 2013-03-05


Cierpiałaś duszko
w życiu nie raz.
Zbliża się koniec,
odpocząć czas!

Co będziesz robić?
Jesteś gotowa?
Po rajskich łąkach
iść,spacerować?

Czy będziesz duszko
ty wiecznie żyć?
Ze źródła życia
wiecznego pić?

I czy przed tronem
Boga i Pana
stać,by uwielbiać
Go,Jemu kłaniać?

Czy będziesz cierpieć
w okowach piekła
z nadmiaru pyłu,
dymu i ciepła?

Męczyć się,smażyć,
cierpieć katusze,
tak jak nieszczęsne
stracone dusze?

Nikt tego nie wie.
Wie tylko Bóg.
Dowiesz się kiedy
przekroczysz próg!

Halina Gąsiorek-Gacek


Do Pociech 2013-03-05


Przychyliłabym Wam nieba,
dała wszystko,co potrzeba...
Ale nie mam takiej mocy.
Serce krwawi,pocą oczy...

Świat jest piękny i wspaniały,
a zło straszne i obłudne
wciąż się czai w zakamarkach
i dlatego życie trudne!

Ale macie dobre serca
i głowy nie od parady...
Co mnie cieszy i raduje,
że dajecie sobie rady!

Halina Gąsiorek-Gacek


W najszczerszej rozmowie 2013-03-05


Zawinił diabełek
chytry,jego spryt,
że człowiek nagrzeszył
i teraz mu wstyd!

Przyznać się do błędu,
albo czynu złego.
Potrzeba by pomógł,
kapłana dobrego...

Który się pochyli
nad ludzką słabością
i odpuści grzechy
z bożą łaskawością...

Bywa,nie odpuści,
kiedy wielki grzech!
To ludzka tragedia
i straszliwy pech!

Co ma wtedy zrobić
poraniona dusza,
co cierpi podwójnie?
Mnie przypadek wzrusza...

Bo z takiej spowiedzi,
jak z grzechu każdego
cieszy się diabełek,
że duszyczka jego!

Myślę,że Pan Jezus
grzesznikowi z grubsza
grzechy oraz winy
wyznane odpuszcza?

To do spowiedników,
zacnych kaznodziei.
Już nie odbierajcie
grzesznikom nadziei!

Na zbawienie wieczne.
Na niebo i raj...
Życie ma pułapki,
kiedy w sercu maj...

Halina Gąsiorek-Gacek


Mój kochany,wracaj! 2013-03-05


Strasznie chudnę,nie wiem czemu?
Nic mi nie doskwiera.
Ale wniosek ewidentny
coś mnie trawi,zżera...

Może to zmartwienia,
troski i tęsknota,
a może choroba,
czyli losu psota?

Przydałby się humor,
co mnie w śmiech uzbroi
i jak dawniej bronił,
tak by mnie uzdrowił...

Proste, śmiech dotlenia
najmniejsze komórki,
a przy nim kłopoty,
to po prostu bzdurki...

Humor mnie opuścił,
gdy skończyła praca...
Proszę Cię kochany
mój humorku wracaj!

Halina Gąsiorek-Gacek


Serca cierń 2013-03-05


Tyle lat na karku
i mam życia szkołę,
ale w swoim życiu
nie byłam aniołem...

Popełniałam błędy
nieraz bardzo duże,
choć wspomnienia pachną,
to kłują, jak róże.

Zwłaszcza jeden cierń
w moim sercu tkwi,
będzie kłuł, uwierał,
aż do końca dni.

I nijak go wyjąć.
Nikt pomóc nie może.
Tylko Ty mój Panie
i wszechmocny Boże!

Czy przyjmiesz mą duszę,
co cierpiała wiernie,
proste,słabe serce
z takim ostrym cierniem?

Halina Gąsiorek-Gacek


Taki wielki!? 2013-03-04


Tłum go wyniósł...
Więcej waży.
Dzisiaj innych
lekceważy!

Deprecjacja,
arogancja,
a gdzie miłość,
tolerancja?

Nie oszczędził
nawet posła,
potraktował
go,jak osła!

Halina Gąsiorek-Gacek


Wiosenne westchnienie 2013-03-04


Idzie wiosna,a z nią miłość
rodzi się i budzi...
Amor mierzy prosto w serca
i rozkocha ludzi...

Burzą się i mnożą
hormony młodości...
Daj im Boże samych
szczęśliwych miłości!

A tym,których Amor
trafi od niechcenia
nie żałuj rozumu,
a oszczędź cierpienia.

Halina Gąsiorek-Gacek


Moje urodziny 2013-03-04


Wielka radość w urodziny!
Czekają mnie odwiedziny!
Nie zapomni nikt z rodziny.
To jest prawda,a nie kpiny...

Będą składać mi życzenia
zdrowia,szczęścia,powodzenia,
stu lat życia i istnienia
i wszystkich marzeń spełnienia...

Tyle szczęścia i radości,
wyrazów szczerej miłości!
Nikt nie martwi się,nie złości.
Cieszę ja i każdy z gości...

Troski,smutki wytną w pień...
Drogi losie kolej zmień!
Nim nadejdzie mrok i cień.
To mój najszczęśliwszy dzień!

Halina Gąsiorek-Gacek

 
 Własne życzenia 2013-03-04


Nie składaj mi życzeń
w urodziny,ale
szanuj mnie na co dzień,
życz mi dobrze stale!

Halina Gąsiorek-Gacek



Do Świętego Kazimierza 2013-03-04


Święty Kazimierzu
w Twoje imieniny
przyszłam na ten świat
i mam urodziny.

Ty już mieszkasz w raju
i w świętości nieba
uproś dla mnie łaski,
których mi potrzeba!

Zdrowia i spokoju,
jak promieni słońca
i sił niespożytych
do samego końca!

Wszystkim Kazimierom
oraz Kazimierzom
szczęścia,bożej łaski...
Ufnie w Boga wierzą!

Halina Gąsiorek-Gacek


Urodziny i pamietaj! 2013-03-04


Dzień urodzin, ważna data,
bo od niej liczą się lata...

Nie pytaj mnie ile
mam naprawdę lat?
Powiem tylko tyle,
za mną życia szmat!

Wiem,że Ty mi zawsze
tylko dobrze życzysz...
Pamiętaj kobietom
ich lat się nie liczy!

Halina Gąsiorek-Gacek


Ale nuda! 2013-03-04


Dzień,jak dzień by się zdawało,
chociaż każdy inny,
ale ten jest wyjątkowy
moje urodziny...

Przyszłam na ten świat przed laty
na łono rodziny
w rok powstania PRL-u
i stuletniej zimy...

Urodziłam się dziewczynką
pierwszą,aż z trzech cór.
Całe życie mnie stawiano
za przykład i wzór...

Byłam zdolna,pracowita
utalentowana...
Najważniejsze doszłam w życiu
do wszystkiego sama.

I stałam na podium
i grałam na scenach...
Oklaski,medale,
dyplomy i wena...

Potem miłość,małżeństwo.
Na świat przyszły dzieci.
I praca w trudnych zawodach.
A czas szybko leci...

Skończyła się praca.
Bezczynność nie bzdura.
Przyszła na mnie nuda
i emerytura...

Pożegnałam pędzel,
odłożyłam dłuto.
Czasem jeszcze piszę.
Cóż,zazwyczaj smutno...

Ile mi zostało
do ostatniej metki?
Bo wszyscy mi życzą
w szczęściu dożyć setki!

Ja sobie nie życzę,
bo żyje się trudno...
A mnie coraz ciężej,
bo mi strasznie nudno!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz