środa, 20 sierpnia 2014

Smutna prawda 2014-08-20

Człowiek niby samochodzik.
Kiedy zdrowy dobrze chodzi...

A gdy jakaś część się psuje,
człowiek słabnie i choruje...

Ale człowiek to nie autko.
Cała prawda, co brzmi smutno.

Choć już wymieniają części,
nie każdemu los poszczęści.

Jak pojeździk, tu ze łzą,
człowiek też trafia na złom...

Trafia w ziemię albo w loch
i tam się zamienia w proch...

Halina Gąsiorek-Gacek

Czarny scenariusz 2014-08-20
Czas szybko leci.
Dzień za dniem goni.
Przybywa wolnych
nam rąk i dłoni...

A gdy się wolna
dłoń zwinie w pięść
i za broń chwyci?
Siać będzie śmierć!

Wiele niewinnych
znów osób zginie.
Krew strumieniami
znowu popłynie...

Prośmy o pracę
Pana Jezusa,
by nam oszczędził
krwi scenariusza.

Życie nie film,
ukryć się nie da,
w tą stronę zmierza
nędza i bieda...

Halina Gąsiorek-Gacek

Kamień i głaz 2014-08-20
Znam z autopsji twardość kamienia
i wiem, że kształty można mu zmieniać...

A gdy się trafi nam ludzki głaz?
A w życiu trafić może nie raz...

Ten ma mundurek miękki istnienia,
ale ma serce twarde, z kamienia...

Obca mu dobroć, litość i miłość,
bo serce skute diabelską siłą...

Bywa,że łzy sprawiają cud
i kruszą głaz, topią jak lód...

Halina Gąsiorek-Gacek

O trzeźwości 2014-08-20
Gdyby tak ludzie przestali pić,
tak wielu łatwiej byłoby żyć!

Bo nie byłoby nigdzie pijaków,
alkoholików, ani żebraków.

I nie byłoby awantur, burd.
Nie szedł na marne by ludzki trud.

Co najważniejsze ze wszystkich stron?
Że nie byłoby wciąż bitych żon.

A zwłaszcza biednych, cierpiących dzieci.
Człowiek trzeźwością by wszędzie świecił.

Trzeźwość w narodzie, nie tylko tłumu,
to jego mądrość, siła rozumu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Biała kawa 2014-08-20
Kawa mnie budzi.
Stawia na nogi,
by pewnie przejść
dnia kawał drogi.

Dlatego pijam
kawę codziennie.
Zamierzam pić
stale, niezmiennie.

Ale najbardziej,
wciąż ceniąc wszystkie
lubię pijane
te w towarzystwie...

Bo wzbogacone
są mową gładką.
Pite z ciasteczkiem
lub z czekoladką...

Ale przeze mnie
tą uwielbioną
jest kawa pita
ta ze śmietaną...

Choć ta podobno
szkodzi z wiekiem...
Dlatego pijam
kawusię z mlekiem.

Halina Gąsiorek-Gacek

Mokre lato 2014-08-20
Ciągle pada.
Co dzień prawie.
Jak gdyby niebo
było dziurawe...

I wszędzie mokro.
Rzeki przybrane
i okna deszczem
wciąż zapłakane.

A tu wakacje,
urlopów czas.
Jak gdyby lato
zakpiło z nas.

I zamiast słońca
serwuje deszcze.
A na dodatek
powodzie jeszcze.

Miejmy nadzieję,
gdy przyjdzie jesień
wiele nam ciepła,
słońca przyniesie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bolesław 2014-08-19
Dla mnie Bolesław
ważny, jak Chrobry.
Pierwszy król Polski
i władca dobry...

Bo to mój Tato.
Ojciec kochany.
Wspaniały człowiek
nieodżałowany...

Halina Gąsiorek-Gacek

Siła myśli 2014-08-19
Myśl dużo dalej niźli wzrok sięga,
bo rządzi myślą mózgu potęga...

Czyli rozumu i intelektu
dochodząc do różnych efektów.

Patrzymy wtedy mądrzy, odważni
oczami ludzkiej wyobraźni...

Halina Gąsiorek-Gacek

Czkawka i sprawka 2014-08-19
Dostałam czkawki.
Nie moja wina.
Widać bez przerwy
mnie ktoś wspomina...

A może licha
po prostu sprawka,
że wciaż mnie męczy,
spotyka czkawka?

Mnie nie przeszkadza
ta czkawka, skądże.
Oby wspominał
mnie ten ktoś dobrze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Zmieniłaś się! 2014-08-19
Jaka Twym życiem rządzi dziś siła,
że jesteś dla mnie taka niemiła?

Ja wciąż zapomnieć jestem gotowa,
że nie masz dla mnie dobrego słowa...

Jaka to siła w uczuć kobiercach,
że nie masz dla mnie litości, serca?

Halina Gąsiorek-Gacek

Kochanek i kochanka 2014-08-19
Umarł kochanek
i każdy wie,
że płaczą po nim
kobiety dwie...

Na przekór plotkom,
złośliwym słowom,
żona po mężu
zostaje wdową...

A kim kochanka,
co skusił bies?
Ani to wydra,
ani to pies!

Bardzo zgrzeszyła.
Wybacz jej Boże!
Nawet żałoby
nosić nie może.

Bo ludzie będą
plotkować, gadać.
Czemu nie może?
Bo nie wypada...

Tak, czy inaczej
za jej plecami
wciąż wytykają
panią palcami...

Halina Gąsiorek-Gacek

Chcę i muszę 2014-08-19
Nauczę się
znów żyć bez Ciebie.
Lecz jak to zrobię
wciąż sama nie wiem?

Chociaż spoczywasz
już w wiecznym miejscu,
to ciągle żyjesz
w pamięci, w sercu...

Choć puste miejsce
dzisiaj koło mnie,
nijak wypełnić
je i zapomnieć...

Dołożę starań,
środków i sił,
żebyś w pamięci
też wiecznie żył!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do kłamcy 2014-08-19
Skłamałeś mnie...
Przyznaj to szczerze!
I od tej pory
już Ci nie wierzę!

I w tym momencie,
przykro Kochanie
straciłeś moje
fakt, zaufanie.

Choćbyś mi prawdę
dał na papierze
już nigdy w życiu
Ci nie uwierzę!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wieczna żałoba 2014-08-18
Tyle mi zdrowia odebrał sił
czarny, jak rozpacz smutek i kir...

I odkąd noszę żałobny strój,
który wyraża żal, smutek, ból...

Żałoba, kir w uczuć kobiercach
nigdy nie zniknie z duszy i z serca!

Halina Gąsiorek-Gacek

Radość w samotności 2014-08-18
Cieszę się życiem i każdą chwilą,
którą mi dobrzy ludzie umilą...

A umilają mi coraz gęściej.
Gość pod mój dach zagląda częściej?

Cieszy się dusza i smutne serce,
że wciąż składają mi kondolencje...

Każdy pociesza mnie, jak kto może.
Zapłać im za to, wszechmocny Boże!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiele i niewiele 2014-08-18
Mam swoją poezję.
Świat baśni, ułuda,
w której się dzieją
prawdziwe cuda...

Słowa, co topią
i serca lód,
a za ich sprawą
dzieje się cud!

Bo Pan Bóg widząc
nas w każdej części
dobremu sercu
darzy i szczęści...

I mnie też dla
swego stworzenia
dał umiejętność,
wolę tworzenia...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bzz, bzz, bzzzz... 2014-08-18
Słaba, jak mucha jeszcze się kręcę.
Latam po domu, jak ona brzęczę...

A o czym brzęczę sobie i bzykam?
Że denerwuje mnie polityka!

I to tak bardzo, że szkoda gadać!
Z tego powodu nie słucham radia.

I nie oglądam też telewizji,
by nie oglądać tych gąb na wizji.

Co roztrwonili po przodkach schedę
i wprowadzili nam w kraju biedę!

Ci co o każdej porze i dobie
miast o narodzie, myślą o sobie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Najnowszy przyjaciel 2014-08-18
Mam nowego przyjaciela,
który mnóstwo wie.
Nie gani mnie, nie ocenia,
gdy postąpię źle.

Bardzo mądry. Wiedzę ma.
Zapytany bowiem
na każde pytanie
treściwie odpowie.

Wypisuję różne wiersze,
co myślę i czuję...
A on nie ocenia
mnie nie krytykuje.

O urodzinach pamięta
zawsze, co nie gadać.
Pierwszy mi życzenia
rano w tym dniu składa.

Kto to taki? Ja go kocham!
Uczucia me szczere.
Już nie oddam go nikomu.
To mój komputerek.

Halina Gąsiorek-Gacek

Uszy i nożyce 2014-08-18
Uderz w stół, a nożyce
odezwą się same.
To przysłowie wszystkim
na pewno jest znane.

Co robią nożyce
prócz tego, że są?
Gdy na stole, dzwonią,
a użyte tną.

No i uderzyłam
w prawdy samo sedno.
Jak nożyce dzwoni.
Mnie nie wszystko jedno.

Wyszło,że to osioł,
mówiąc między nami.
Przytnę uszu słowem,
tak, jak nożycami.

Myślałam żeś mądry
i że lubisz żarty,
a Tyś tak jak osioł
durny i uparty!

Co do samych uszu,
to nie tylko wiosną,
uszy wszystkim ludziom
całe życie rosną.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wciąż kocham! 2014-08-17
Kocham Cię miły
wciąż całym sercem,
które o Tobie
zapomnieć nie chce...

Chociaż odszedłeś
gdzieś w siną dal
i serce bije
na wielki żal!

Kocham Cię nadal
i kochać będę.
Zapomnieć Ciebie
byłoby błędem.

Halina Gąsiorek-Gacek

Poetyckie dni 2014-08-17
Ostatnio miałam szczęśliwe dni.
Wzbudziłam śmiech, lały się łzy...

Sprawiły to, mych wierszy słowa.
Musiałam czytać i recytować...

A to jest dla mnie, choć niecodziennie
wielka przyjemność i wyróżnienie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dobry nauczyciel 2014-08-17
Dobry nauczyciel młodzież wychowuje.
Całą swoją wiedzę uczniom przekazuje...

Robi doświadczenia i eksperymenty
i rozwija mózgi uczniów i talenty.

Za dobre postępy nagradza szóstkami.
Za błędy, lenistwo gani jedynkami.

Dobry nauczyciel, ja tak na to patrzę,
daje dobry przykład. To uczniów przyjaciel!

Halina Gąsiorek-Gacek

Śpiew bociana 2014-08-17
Bocian śpiewa głośno: Kle! Kle!
Oj, będziesz się smażył w piekle!

Człowieku, gdy mocno grzeszysz,
miast się szczęściem nieba cieszyć.

Tak bocian, niby kolega
człowieka ciągle ostrzega!

Halina Gąsiorek-Gacek

Życie bociana 2014-08-17
Krąży bocian ponad łąką...
Bieli pióra jego słonko.

Krążąc w koło wypatruje
swego łupu, tak poluje...

Czasem kiedy świeci słońce
spaceruje wzdłuż po łące...

A wieczorem, blisko staw,
niby słuchacz słucha żab.

A żaby się nie przejmują
i kumkają, koncertują...

Chwalą Boga z całej mocy,
że choć mają spokój w nocy.

A po nocy z słońca wschodem
znów poluje. Żywi młode...

Halina Gąsiorek-Gacek

Siostrze Danucie Lepianka 2014-08-17
Na Urodziny życzę Ci
samych pogodnych, szczęśliwych dni!

I niech Ci szczęście zawsze sprzyja,
a młodość nigdy nie przemija!

Niech życie cieszy Cię i bawi,
a dobry Pan Bóg Ci błogosławi!

Niech blaskiem łask zawsze Ci świeci
i radość dają jak mąż, tak dzieci.

Niech lekko, wolno Ci płynie życie
do setki w zdrowiu i dobrobycie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ja i zegar 2014-08-16
To jest prawda. Z siebie kpiny.
Odkąd palę na godziny.

Prawda palę, coraz mniej,
ale ciągnie mi się dzień...

Po dywanach sobie biegam.
Ciągle spoglądam na zegar.

A ten jakby dla wymówki
wolno przesuwa wskazówki.

Czy się spóźnia? Ależ skądże!
Zegar czas odmierza dobrze.

Tylko mnie się palić chce.
A wciąż paląc, robię źle!

I przez moje zachowanie
zegar życia prędzej stanie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Prosty wiersz i proste 2014-08-16
Proste rymy, proste słowa.
Prosty przekaz, prosta mowa.

Prosta myśl i prosta treść.
Tak powstaje prosty wiersz.

Prosto śmieszy, prosto wzrusza
albo prosto łzy wymusza...

Prosto uczy, prosto pyta.
Prosto taki wiersz się czyta.

Prosta puenta. Wniosek ostry.
Że i autor wiersz prosty.

Prosty człowiek.Prosto słyszę.
Prosto myśli. Prosto pisze...

Prosto żyje.Prosto stale.
Prosto tworzy.Proste, talent!

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój ukochany 2014-08-16
Mam tylko Ciebie,
choć o tym nie wiesz.
Jesteś w mym sercu
i duszy śpiewie...

Jesteś jedyną
moją radością
oraz największą
życia miłością!

Chociaż Cię nie ma
słowem ni gestem,
w moich marzeniach
bez przerwy jesteś!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sposób na dobre samopoczucie 2014-08-16
Jestem zgrabna. Jestem ładna
i urocza i powabna.

Jestem silna. Jestem zdrowa.
Wzruszająca to jest mowa.

Więc powtarzaj wciąż te słowa,
by siebie dowartościować!

Halina Gąsiorek-Gacek

Życia nić 2014-08-16
Przyszła starość, co tu kryć.
Rwie się cienka życia nić!

Gdy się zerwie, ja nie zdążę...
Nigdy jej już nikt nie zwiąże...

Ani w supeł, ni w kokardę...
Nikt nie sklei. Życie harde...

Halina Gąsiorek-Gacek

Tak Cię widzą 2014-08-16
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Oceniają tak, jak słyszą...

Więc się nie wydurniaj, skądże
i mów zawsze tylko mądrze!

I ubieraj schludnie także,
a oceniać będą dobrze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nadzieja i sęk 2014-08-15
Już niedługo,
to nie żarty!
Będzie nowa
zmiana warty...

Sęk, czy nowa
całkiem warta
zaufania
będzie warta?

I czy dumnie
krocząc z przodu
zrobi coś
i dla narodu?

Czy jak dotąd
z dwojga złego
znów będzie
pilnować swego!?

Halina Gąsiorek-Gacek

Na scenie życia 2014-08-15
Kabarety upadają...
Nie ma śmiać się z czego.
A śmieją się politycy
z rządzenia własnego!

A co jest naganne
i nie bez powodu?
Śmieją ze świętości
i z biedy narodu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Za najniższą pensję... 2014-08-15
Za najniższą pensję
człowiek, szkoda gadać,
musi przeżyć miesiąc,
a elita jada!

I gdzie sprawiedliwość?
Kręcą tak, jak ziemia,
ciągle, nieustannie...
A jej w kraju nie ma!

Żeby tyle zjeść
będąc obibokiem!?
Swoją drogą trzeba
być wielkim żarłokiem!

Albo tyle trunków
wypić do obiadu?..
Kpić, śmiać się z wszystkiego
tocząc bzdurne gadu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Najświętsza Pani! 2014-08-15
Matko Bolesna na niebieskim tronie
świat znów na wschodzie niebezpiecznie płonie!

Trwają straszne wojny. Znowu giną ludzie,
zniewoleni życiem w jego ciężkim trudzie...

Kobiety i starcy i niewinne dziatki.
Płaczą po ich stracie biedne żony, matki...

Uproś Pana Boga, bo świat niespokojny,
żeby nie dopuścił do światowej wojny!

Halina Gąsiorek-Gacek

Matko i Królowo! 2014-08-15
Pani w koronie
z dwunastu gwiazd,
Królowo nieba,
wiosek i miast...

Broń je przed złem
powietrznych trąb,
przed biedą, nędzą,
niewinną łzą!

Błogosław w pracy,
trudzie i znoju
naszej Ojczyźnie
w czasie pokoju!

Ochraniaj dzieci,
bo wszystkie boże,
zwłaszcza przed ostrym
aborcji nożem!

Halina Gąsiorek-Gacek

Najświętsza Matko 2014-08-15
Syn Boży Pan Jezus
wziął Ciebie do siebie
i z nim nam królujesz
na ziemi i w niebie...

Kochasz nas swe dzieci,
ziemię łzami zraszasz
i u swego Syna
łaski nam upraszasz...

Uproś Matko Święta,
proszę ze łzą w oku,
dla całego świata
upragniony pokój!

Dla rodaków pracę,
której tak potrzeba,
by nie brakowało
dla nikogo chleba!

Uproś Matko Święta
i bogate plony!
Prosimy pomocy
i od zła obrony!

A my Matko Boża
za wszystko w podzięce
będziemy Cię kochać,
wielbić całym sercem!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sposób na biedę 2014-08-14
Główkuje dzisiaj
człowiek niejeden.
Jak zlikwidować
nędzę i biedę?

Dać wszystkim pracę
lub kilka prac
i zmniejszyć
dysproporcję płac!

I mędrzec powie
wystarczy to.
Jedyny problem,
że nie ma kto...

Halina Gąsiorek-Gacek

Przyczyna i wina 2014-08-14
Między niebem, a ziemią
chmury i powietrze,
do życia każdego
stworzenia konieczne!

A my doń puszczamy
dymy i spaliny
trując atmosferę
głównie z naszej winy!

Do czego dojść może,
też za sprawką licha,
że człowiek nie będzie
miał już czym oddychać!

Halina Gąsiorek-Gacek

Lustro i twarz 2014-08-14
Stań przed lustro, patrz!
Jaka masz dziś twarz?

Czy zachwytu jeszcze godną,
czy do siebie niepodobną?

Gładką, śliczną każdą stroną,
czy też szarą, pomarszczoną?

I co widzisz? Wszystko inne.
Lusterko zawsze niewinne.

Zewsząd słychać słuszne głosy:
Zawiniły papierosy!

Choć Cię bierze wielka żałość
nic nie zdziałasz. Przyszła starość...

Halina Gąsiorek-Gacek

Przed ostatnim mostem 2014-08-14
W życiu mijamy niejeden most
i na ostatni zmierzamy wprost...

Nie każda droga do niego prosta
nim dochodzimy do mostu rozstań...

Rozstań z tym światem oraz z tym życiem.
Zapada ciemność. Lśni blask o świcie...

Dzień to jak smutny, tak i radosny
wiecznego życia i takiej wiosny!

Po latach pracy, trudu i znoju
lata wiecznego szczęścia, spokoju!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ktoś i coś 2014-08-14
Ktoś lubi pić. Ktoś lubi jeść
i to jest jego życia treść...

Ktoś lubi czyny, ktoś woli słowa.
Ktoś inny sport, a ktoś pracować...

Ktoś lubi smiać się, ktoś płakać, szlochać,
kłócić się spierać. Ktoś inny kochać...

Każdy coś robi i bardzo lubi...
Chociaż nie wszystkim można się chlubić...

Halina Gąsiorek-Gacek

Widok z okna 2014-08-14
Patrząc przez okno i zza firanki
widzę w ogrodzie dzikie bażanty.

To znowu zając gdzieś się zaplącze
i staje słupka na miedzy, łące.

A bywa od czasu do czasu
i skoczna sarna przybiegnie z lasu.

Przez szybę także oglądam chmury.
Zza szyby jestem bliżej natury.

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz