piątek, 1 sierpnia 2014

Nie obiecuj! 2014-07-31

Nie obiecuj mi więcej.
Nie obiecuj niczego.
Kiedy znów nie dotrzymasz
słowa raz mi danego.

Nie obiecuj jesienią,
jak obiecałeś wiosną...
Wiem, prędzej na wierzbie
i gruszki wyrosną...

Nie obiecuj,że odwiedzisz.
Minął czasu szmat.
Już Cię nie widziałam
aż dwadzieścia lat!

Nie obiecuj nigdy,
by nie było przykro.
Nie dotrzymać słowa,
to wstyd! Bardzo brzydko!

Halina Gąsiorek-Gacek

Uratuj mnie! 2014-07-31
Jestem na dnie.
Na grząskim dnie.
Jeżeli możesz,
uratuj mnie!

Wnętrze zapadło
się w jednej chwili,
gdy serce pękło.
Żałośnie kwili...

Podaj mi dłoń,
pomocne ramię,
a ja Ci będę
wdzięczna za nie...

Powiem:Bóg zapłać!
A to nie wic.
Że jestem sama
i nie mam nic...

Halina Gąsiorek-Gacek

Przytul mnie 2014-07-31
Przytul mnie, bo zimno.
Wstrząsają mną dreszcze...
Przytul mnie do serca,
choć przez chwilę jeszcze.

Twe serce gorące,
bo miłością płonie
i zawsze pamięta
i drży także o mnie...

Przytul mnie, choć w myślach
i przytul mnie we śnie,
bo ja już odchodzę,
choć jeszcze tak wcześnie...

Przytul mnie niewinnie.
Tutaj prośbę skończę.
Przytul, jak przyjaciel,
jak brat albo ojciec...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wymysliłam Cię 2014-07-31
Wymyśliłam Cię.
Byłeś mym rycerzem.
Prawym i odważnym.
W co do dzisiaj wierzę.

Byłeś moim księciem.
Ja byłam kopciuszkiem.
Wymyśliłam bajkę,
czarodziejską różdżkę...

Która spełni moje
każde trzy życzenia...
Ale co mi z tego
bez Twego istnienia?

A Ty przecież jesteś.
Ale już nie dla mnie,
bo złożyłeś śluby
najzacniejszej pannie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie dotykaj! 2014-07-31
Niezłe ze mnie ziółko!
Ocena właściwa.
Jeśli mnie ktoś dotknie
parzę, jak pokrzywa...

Więc mnie nie dotykaj!
Bo to jest niemądre.
Bo ja Cię poparzę...
I po co Ci bąble?

Chociaż poparzenie
pokrzywą, ma atest.
Ponoć bardzo zdrowe,
dobre na reumatyzm...

Halina Gąsiorek-Gacek

Cenzuralne zapędy 2014-07-30
Gdy znieśli cenzurę
i to w samą porę,
niejeden by chciał
znowu być cenzorem!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz