wtorek, 26 sierpnia 2014

2014-08-26

W drodze do sławy 2014-08-26

Jeśli wśród innych
chcesz wieść prym
coś niezwykłego
zrób, wykaż tym.

Chcesz być prymusem
okaż się pierwszy
i udowodnij,
żeś jest najlepszy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Głupiec 2014-08-26
To ktoś, kto pusto
i pstro ma w głowie.
Nigdy mądrego
nam nic nie powie.

Swoją głupotą
sam sobie szkodzi
i nic mądrego
nigdy nie zrobi.

Halina Gąsiorek-Gacek

Przemądrala 2014-08-26
Czuje się mądra
i przebogata,
jakby posiadła
mądrości świata...

A tak naprawdę,
o niej prawda cała
wścibska,bezczelna
i przemądrzała...

Halina Gąsiorek-Gacek

Trzpiotka idiotka 2014-08-26
Wyczynia głupstwa
i mówi trzpiotka,
bezmyślna panna,
czyli idiotka!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sztywniak 2014-08-26
Nigdy się nie kłania.
Żałuje i warg.
Bo ma naciągnięte ego,
sztywny kark!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ośle uszy 2014-08-26
Uczył się słabo...
A dziś się puszy...
Co ma ze szkoły?
Naciągnięte uszy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nałogi i bocian 2014-08-25
Jedna kawa, potem druga...
Znów nałogu to zasługa.

I papieros się nie cacka.
Kończy sie za paczką, paczka...

Ratujże mnie Jezu drogi!
Bo już mam aż dwa nałogi!

Chyba,że co jest ciekawe.
W niebie palą, piją kawę?

Bocian podpowiada: Kle! Kle!
To możliwe raczej w piekle!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gdy miłość zasnęła 2014-08-25
Przez długie lata byłam szczęśliwa.
Dała mi szczęście miłość prawdziwa...

Serce bez przerwy aż wariowało.
Nagle zamikło, bić nią przestało...

A tak się pięknie miłość zaczęła...
Może odeszła? Może zasnęła?

I słodko śpi i błogo drzemie?
Tak chwali Boga i swe istnienie?

Trzeba by wybrać mi się do ludzi.
Być może miłość znów się obudzi?

I moje serce zacznie nią bić,
a mnie się będzie chciało znów żyć?

Halina Gąsiorek-Gacek

Jak mucha 2014-08-25
Jestem słaba niby mucha.
Po domu się kręcę.
Czuję się, jak owad
i na wszystko brzęczę...

Już dawno minęło,
co cieszyło mnie,
dlatego jak mucha
dziś na wszystko pstrzę...

Na dzisiaj i jutro...
W uczuciach posucha.
Polatam, pobrzęczę
i padnę, jak mucha...

Halina Gąsiorek-Gacek

To tak niewiele 2014-08-25
Kiedy człowiek stary
i już blisko nieba
tak niewiele pragnie,
mało mu potrzeba...

Bywa,że opieki
i pomocy innych,
czemu jako chory
człowiek jest niewinny.

A pragnie spokoju,
przytulnego miejsca,
trochę zrozumienia,
odrobiny serca.

Halina Gąsiorek-Gacek

Moja droga 2014-08-25
Jestem w trudnym czasie,
na progu starości,
a Ty nie masz dla mnie
serca i litości.

Dla Ciebie nieważne,
co przeżywam, czuję.
Ty się moja dolą
wcale nie przejmujesz.

A ja wprost przeciwnie
wciąż o los Twój drżę.
Mimo Twej oschłości
nadal kocham Cię!

Dać Ci nic nie mogę,
już niewiele mam.
Modlę się do Boga,
by Cię wspierał Pan!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gdy odchodzi lato 2014-08-25
Już bociany odleciały,
opuściły gniazda...
To już koniec lata.
Szkoda go, rzecz jasna!

Słonko rzadziej świeci
i ciut słabiej grzeje.
Cóż, nadchodzi jesień.
Zżółkną i nadzieje...

Może będzie piękna,
ciepła, długa, złota?
A może deszczowa,
ulewy i słota?

To już koniec sierpnia.
Za parę dni wrzesień.
A może ta jesień
szczęście nam przyniesie?

Bądźmy dobrej myśli!
Kochajamy namiętnie!
Może będzie jeszcze
dobrze oraz pięknie?

Może los na lepsze
życie nam odmieni?
Będziemy szczęśliwi
i w życia jesieni?

Halina Gąsiorek-Gacek

Pomóż słoneczko! 2014-08-24
Jasne słoneczko dajże choć promyk
który rozjaśni dni
czarnej rozpaczy po stracie męża
oraz osuszy łzy...

Ty świecisz sobie na nieboskłonie
rozjaśniasz mroki nocy,
a mnie bez przerwy przykro i smutno
i potrzebuję pomocy...

Dajże, choć promyk wiary, nadziei
mnie i na moim miejscu,
że wrócą radość, miłość i szczęście
i zapanują w sercu...

Znów będzie dobrze, wesoło, pięknie,
choć cienka życia nić,
będzie przyjemnie, sielsko-anielsko,
będzie się chciało żyć!

Halina Gąsiorek-Gacek

Czarny obraz 2014-08-24
Czarna rozpacz,czarny smutek
oraz czarny żal.
Czarna szata,czarna suknia
oraz czarny szal.

Czarne chmury, czarne oczy,
a w nich czarne łzy.
Czarna jawa, czarna strawa
oraz czarne sny...

Czarne barwy, czarne myśli
moje oczy czarne
w czarnych barwach widzą świat.
Życie takie marne...

Halina Gąsiorek-Gacek

Czarna prawda 2014-08-24
Skazana na samotność niby więzień w celi...
Bez Ciebie mi smutno. Diabli szczęście wzięli...

Męczę się i dręczę wciąż jednym pytaniem:
Kiedy ja odejdę, co się ze mną stanie?

Czy mnie dobry Pan Bóg zabierze do siebie?
Da mi szczęście wieczne ze Świętymi w niebie?

Czy mnie weźmie diabeł aż na piekła dno
za moje słabości, przewinienia, zło?

Wiem, nie byłam święta, parę grzechów mam.
Czy mi je odpuścił Zbawca świata Pan?

Za wszystkie żałuję przed Bogiem się wstydzę.
Sama przyszłość swoją w czarnych barwach widzę...

Że Bóg miłosierny wierzę, myśląc czuję,
że na miłość Pana ja nie zasługuję.

Halina Gąsiorek-Gacek

Samotność i szczęście 2014-08-24
Ja to mam szczęście!
W środku mieszkanka
spokój i cisza.
Istna sielanka...

Żadnych kłopotów,
zmartwień i trosk.
Darzy mi Pan Bóg
i sprzyja los...

To spaceruję,
patrzę przez okno
i nic to dla mnie
moja samotność.

Czasem zaglądnie
tu jakiś gość.
Radości, szczęścia
nigdy nie dość...

Halina Gąsiorek-Gacek

Proszę Panie Boże! 2014-08-24
Panie Boże daj mi siły,
żeby znosić te humorki,
które trują moje życie
jak czerwone muchomorki.

Daj cierpliwość, wytrzymałość,
czasem bywa taki los,
przetrwać wszystko, czyjeś krzyki
oraz podniesiony głos...

To jak zwykle wina czarta!
Diabeł ma swoje powody,
bo uwielbia swary, kłótnie.
Nie lubi miłości, zgody...

Halina Gąsiorek-Gacek

Krasa i rasa 2014-08-24
Dla Indianina, prawdę tą znasz.
Fakt, biały człowiek, to blada twarz.

A Indianin,to nie są bzdury,
zwany przez białych czerwonoskórym.

Zaś Murzyn inna mając posturę
w różnych odcieniach ma czarną skórę.

A weźmy Chińczyk, tu licząc w kółko,
także się różni, ma skórę żółtą.

Albo Japończyk wzrokiem nie zboczy,
chociaż ma inne, bo skośne oczy.

Rzecz, Pan Bóg stworzył świat pełen krasy
i na nim ludzi różniste rasy...

To dla człowieka uczynił wszystko,
a człowiek czasem bywa rasistą!

A każdy człowiek i za to brawo,
by żyć ma jednakowe prawo...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mały Murzynek 2014-08-23
Mały Murzynek bał się kąpieli
myśląc, ze może się w niej wybielić...

Wzbraniał się płakał, mocno narzekał...
Z tego powodu nie chciał pić mleka.

Bo za nic nie chciał Murzynek mały
zmienić się, zostać człowiekiem białym.

Jak kochał ojców i ich kulturę,
tak lubił, cenił swą czarną skórę...

A czy Ty także cenisz kulturę,
lubisz i kochasz swą własną skórę?

Halina Gąsiorek-Gacek

Bóg i wróg 2014-08-23
Kto Twym panem życia władcą,
przewodnikiem, kto doradcą?

Panem wszystkich jest Pan Bóg,
a doradcą czasem wróg...

Jeśli nie wiesz kto to jest?
Powiem diabeł, czart lub bies!

Jeśli ciągnie Cię do złego,
to doradcę masz takiego...

Halina Gąsiorek-Gacek

Polny wiatr 2014-08-23
Wieje, huczy polny wiatr.
O czym szumi lecąc w świat?

O tym, co widzi i słyszy.
Czasem z żalu ledwo dyszy...

To znów złości się,że Amen
i staje się huraganem...

Niszczy wszystko, zrywa dachy
wzbudzając u ludzi strachy.

To znów staje i przysiada.
Piękne bajki opowiada...

Halina Gąsiorek-Gacek

Po czterdziestce 2014-08-23
Kiedy mienie lat czterdzieści
młodość idzie w dal...
Życie biegnie z górki
i nam szczytów żal...

Po czterdziestce nic się nie chce,
życie zmienia rytm.
Idzie jesień zmiany niesie.
Rośnie strach i cień...

A jesień jest przebogata
i życie urocze.
Właśnie w tym okresie życia
zbiera się owoce...

Lecz nie zmieniaj serca
ani jego treści,
bo Cię czeka nowe
w szczęściu lat czterdzieści...

Kiedy człowiek kocha,
ceni życia bieg,
zwłaszcza gdy kochany
nie liczy się wiek!

Halina Gąsiorek-Gacek

Skąd i sąd 2014-08-23
Każdy ma rodowód
oraz swoich przodków,
ale najważniejsze,
co ma człowiek w środku?

Chociaż człowiek żyje
dzisiaj w różnym kraju
każdy według wiary
wywodzi się z raju...

Czyli od pierwszego
człowieka Adama
i od pierwszej Ewy.
Rzecz ogólnie znana.

Skąd wiec zacne rody,
dynastie i linie?
Ale najważniejsze
z czego człowiek słynie.

Nie jest wyznacznikiem
dziś błękitna krew,
lecz jakie ma serce
kto i duszy śpiew...

Halina Gąsiorek-Gacek

Człowiek i strach 2014-08-23
Gdy nas opanuje
popłoch albo strach
wszystko dla nas straszne
na jawie i w snach...

Strach rodzi panikę
i ma oczy duże,
zwłaszcza kiedy człowiek
jest po prostu tchórzem!

Boi się wszystkiego,
stracha oraz lęka.
Życie z każdym strachem
to straszna udręka...

Zwłaszcza jeśli wali
się na głowę dach
lub upada zdrowie,
ma przed życiem strach!

Halina Gąsiorek-Gacek

To , co lubię 2014-08-22
Lubię dawać innym podarki, prezenty,
bo człowiek szczęśliwy jest i wniebowzięty...

Jeśli coś dostanie, zwłaszcza o czym marzył,
szczęście się odbija w oczach i na twarzy...

Ale mam dylemat,bo mam już niewiele.
Ale póki mam, wszystkim się podzielę...

Rozdałam już rzeczy i nie mam ich więcej.
Dziś czym mam się dzielę, radami i sercem...

Halina Gąsiorek-Gacek

Życie bez miłości 2014-08-22
Czy można kochać prawdziwie, nie wiem,
jeżeli człowiek nie kocha siebie?

Nie lubi tego kim jest, co robi,
swego wyglądu, miejsc skąd pochodzi...

Nie ceni tego, co dał mu Bóg.
Chętnie by odszedł sam gdyby mógł...

Ktoś, kto nie kocha siebie samego
nie kocha Boga, ani bliźniego!

A taki człowiek niewiele wart,
bo jego życiem zarządza czart!

Halina Gąsiorek-Gacek

Na jęzory 2014-08-22
Lubię jęzory w sosie chrzanowym,
ale nie cierpię za długich mowy!

A takie maja próżne idiotki,
co rozsiewają po świecie plotki...

Brednie, kalumnie i pomówienia,
kłamstwa, oszczerstwa dla poniżenia...

Co ślina na język przyniesie
plotkarki plotą, a echo niesie...

I plotki krążą po świecie chodzą.
Tak, czy inaczej fakt, wszystkim szkodzą!

A z plotkarkami największa bieda,
że im jęzora przyciąć się nie da.

Czasami los z pomocą przyjdzie,
że się plotkarka w jęzor ugryzie...

Halina Gąsiorek-Gacek

O marzeniach 2014-08-22
Jedni pragną sławy, aplauzu, zaszczytów,
a inni spokoju oraz dobrobytu...

Jeszcze inni pracy i stabilizacji.
Wszyscy pragną szczęścia nie bez słusznych racji.

Są też ludzie biedni, którzy pragną chleba
oraz nieszczęśliwcy, którzy łakną nieba...

Są też kochankowie, co pragną miłości,
szczerego oddania oraz wzajemności.

I są marzyciele,co chcą zwiedzać świat,
zmieniać życia bieg oraz świata ład...

Lecz ludzkie marzenia jedną wadę mają,
chociaż są realne rzadko się spełniają.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wszechmocny Boże! 2014-08-22
Ojczyznę wolną błogosław Panie
i niech nastanie Twoje władanie!

Stworzyłeś dla nas Panie ten kraj,
który jest piękny, jak boski raj...

Odsuń od władzy rozum i głos,
którymi rządzi czartowska moc!

By każdy człowiek Polak prawdziwy
już nie był głodny i był szczęśliwy!

I wzbogać w miłość uczuć kobierce,
by Polak wielbił Cię całym sercem!

Halina Gąsiorek-Gacek

Biedni seniorzy 2014-08-22
Ilu sędziwych staruszków
żyje dziś w rozpaczy,
bo domy seniorów
też są dla bogaczy?

Nie stać ich na pobyt,
bo to trzy tysiące,
a oni za tysiąc
miesiąc za miesiącem...

Trudno oraz ciężko.
Ledwo przeżywają.
Na poprawę losu
biedni szans nie mają...

Halina Gąsiorek-Gacek

Skąd te deszcze? 2014-08-21
Cóż, ostatnio przyznać trzeba
ziemia tonie we łzach nieba...

Bo na świecie jest inaczej,
tak,że nawet niebo płacze...

Rządzi życiem czart i szmal!
To i niebu ludzi żal...

Chociaż ludzi dola taka
proszą niebo: Przestań płakać!

Trudno związać koniec z końcem...
Daj nam chociaż ciepłe słońce!

Bo gdy ono świeci dniem
człowiekowi łatwiej, lżej...

Cieszy oczy jego blask,
który jest odbiciem łask.

Halina Gąsiorek-Gacek

Są słowa 2014-08-21
Słowa są tak silne,
że przenoszą góry
oraz rozganiają
naszych myśli chmury...

Są słowa, jak balsam,
co łagodzą ból.
Słowa przebogate,
że człowiek jak król!

Są słowa, jak strzały,
co niszczą i ranią
i nasze sumienie
swą wymową plamią...

Są słowa zużyte,
już wypowiedziane.
Użyte na nowo,
jakby nie te same...

Są słowa, co dają
także mnóstwo szczęścia.
Słowa czarodziejskie
wyznań i zaklęcia...

A słowo to wyraz
myśli, wytwór głowy.
Miara intelektu
oraz ludzkiej mowy.

Halina Gąsiorek-Gacek

Znów będzie pięknie 2014-08-21
Kiedy już minie smutny ten czas,
znów moją duszę rozjaśni blask...

I serce będzie weselej bić
i znów się będzie szczęśliwie żyć!

I wróci radość, humor i śmiech.
Skończy się żal, smutek i pech...

Bo świat nie stracił uroku, krasy
i będzie piękny po wszystkie czasy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Tato 2014-08-21
Tato, to przyjaźń
czysta, jak dzwon!
To silne ramię,
pomocna dłoń...

Tato ostoja,
źródło mądrości
i wielkie serce
pełne miłości!

Halina Gąsiorek-Gacek

Mama 2014-08-21
Mama, to dobroć
i czułe ręce...
I kochające
nad wszystko serce!

Mama, to człowiek,
stróż naszych snów.
Słowo najdroższe
ze wszystkich słów!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nieznośna cisza 2014-08-21
W domu cisza, jakby ktoś
zasiał czarnym makiem...
Od pewnego czasu
wiodę życie takie.

Nikt się nie odezwie
i obca mi mowa,
bo nie mam do kogo
powiedzieć ni słowa.

I ani to moja,
ani Twoja wina,
ale taką ciszę
trudno znieść, przetrzymać.

Halina Gąsiorek-Gacek

Daj mi Panie Boże! 2014-08-21
Daj mi ze źródełka
Twej miłości pić,
żebym mogła dobrze
wierzyć, godnie żyć!

Daj mi wody życia,
rozumu, mądrości,
bym zdołała chwalić
absolut boskości!

Kochać Cię i wielbić
Panie należycie,
żebym zachowała
wiecznie duszy życie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz