piątek, 28 marca 2014

2014-03-28

Do Dzieci 2014-03-28

Jak się cieszę,
że Was mam.
Najszczęśliwsza
jestem z mam.

Bo już jako
wdowa mama
nie jestem
na świecie sama.

Dla mnie to
wielka radocha,
że mam jeszcze
kogo kochać!

A ponad to
jako mama
czuję się
bardzo kochana...

Halina Gąsiorek-Gacek

Los wdowy 2014-03-28
Mąż przeszedł
przez śmierci wrota,
a ja sama
jak sierota.

Przestałam być
żoną ową
i zostałam
biedną wdową.

Jak tu żyć
w tej nowej roli?
Serce kłuje
z żalu boli.

Kurczy się
zraniona dusza
chętna za nim
by wyruszać...

Ale inna
wola nieba.
Nadal żyć
i wierzyć trzeba.

Że co robi
Pan Bóg wie
i że miną
chwile złe.

Kiedyś na
niebieskich niwach
będę radosna,
szczęśliwa.

Halina Gąsiorek-Gacek

Smutno i jutro 2014-03-28
Jest mi strasznie
trudno, smutno,
ale przyjdzie
takie jutro.

Że też pójdę
w nieba dal
i mnie innym
będzie żal.

Ale dla mnie
rzewnych nutek
skończy czas
i żal i smutek.

Dziś cierpiąca
bardzo smutna
wypatruję
tego jutra.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bajka nie bajka 2014-03-27
Tu niepotrzebne
są rozumy,
by stwierdzić
"budżet nie jest z gumy".

Mądrośc natomiast
wielka prawdziwie,
żeby podzielić
go sprawiedliwie...

A to jak dotąd,
powiedzieć mało,
u nas nikomu
się nie udało.

Stąd wciąż protesty
ludzi i strajki,
słuszne żądania
i koniec bajki.

Halina Gąsiorek-Gacek

Nowe banknoty 2014-03-27
Nowe banknoty
naszych pieniędzy
nie zlikwidują
biedy i nędzy.

Więc po co nowe?
Co rzecz ta zmienia?
Dużo trudniejsze
do podrobienia.

A ja się cieszę,
chociaż z rezerwą,
że nie wymienią
szybko na euro.

Halina Gąsiorek-Gacek

Spoglądając w niebo 2014-03-27
Gdzie jset dobre niebo?
To szczęśliwe miejsce?
Pyta nieświadome
i ciekawe serce.

Gdzie raj obiecany
i do niego droga
i główna siedziba
Stwórcy Pana Boga?

Czy na nieboskłonie?
Jakie ma struktury?
Spoglądając w górę
widać tylko chmury...

Halina Gąsiorek-Gacek

Skarga 2014-03-27
Wszystko w życiu
z bożej woli.
Tak mi zimno,
że aż boli.

Lzy płyną
niby z cebuli.
Już mnie nie ma
kto przytulić.

Całą mną
wstrzasają dreszcze.
Jest mi coraz
zimniej jeszcze.

Więc się mocno
tulę teraz
tylko do
kaloryfera.

Gdy gorący,
to mnie grzeje.
Ja się cieszę,
przez łzy śmieję.

Lecz przytulić
mnie nie może.
Czemu go
zabrałeś Boże!?

Halina Gąsiorek-Gacek

Matko Bolesna 2014-03-27
Zza rzęs firanek
patrzą smutne oczy.
Pada deszcz łez.
Policzki moczy.

Bo ktoś na zawsze
odszedł w siną dal
i serce toczy
smutek i żal...

Matko Najświętsza,
co znasz cierpienie
przytul go, a mnie
ześlij ukojenie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bajki i strajki 2014-03-26
Dziś polityka
zimna i twarda!
Trzeba jej wszystko
wyszarpać z gardła...

Że na nic nie ma.
Obłudny tekst.
Bo gdy strajkują,
na wszystko jest.

Jaka konkluzja
i prawda za nią?
Że politycy
bez przerwy kłamią!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie budźcie go 2014-03-26
Nie budźcie Go
smutkiem i żalem.
Nie płaczcie więcej.
Nie płaczcie wcale.

Bo jego dusza
bardzo szczęśliwa
dziś spaceruje
po nieba niwach.

Więc powinniście
smutkiem nie grzeszyć,
ze szczęścia Jego
dzisiaj się cieszyć!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ostatnia kołysanka 2014-03-26
Ty już spoczywasz
w głębokim grobie,
a my płaczemy
rzewnie po Tobie.

Bo nas kochałeś
do dni ostatka.
A dziś Cię tuli
ziemia, jak matka...

Więc śpij spokojnie
nasze Kochanie
w oczekiwaniu
na Zmartwychwstanie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój nieodżałowany 2014-03-26
Staraj się
i coś wymyślij.
Przyjść nie możesz,
to się przyśnij!

I opowiedz
co u Ciebie?
Jak tam w raju
jest i w niebie?

Wierzę,że tam
inny los.
Nie ma zmafrwtień,
ani trosk?

Nie ma bólu,
głodu, łez
i szczęśkliwy
każdy jest?

Powiedz, czy
spotkałeś wszystkich,
co odeszli
wcześniej, bliskich?

A co u mnie
widzisz, wiesz...
I co będzie?
Wiesz już też.

Halina Gąsiorek-Gacek

Uśmiech przez łzy 2014-03-26
Nie wyschnie źródło
żalu i łez
po Twym odejściu
po życia kres.

Na Twe wspomnienie
drogie, kochane
smutek się wzmaga,
łzy płyną same.

I nawet wtedy,
gdy się uśmiecham
łzy płyną ciurkiem
jak rwąca rzeka.

Sprawka to serca,
zranionej duszy.
Nikt i nic łez tych
już nie osuszy.

Halina Gąsiorek-Gacek

Pomóż mi Boże! 2014-03-26
Serce rozdarte
boli i kłuje,
żal, wielki smutek
trawi, przejmuje...

Pomóż mi dobry
mój Panie Boże
przetrwać żałobę...
Proszę w pokorze.

I dalsze lata
moje na świecie.
Proszę jak małe
bezradne dziecię.

Co utraciło
za jedną dobę
najbliższą sercu
drogą osobę.

I jej opiekę,
oparcie swoje
i wszelką pomoc
życia ostoję.

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz