sobota, 1 marca 2014

2014-03-01

Wielkie Bóg zapłać! 2014-03-01

Szwagier i szwagierka
dla mnie w trudnej chwili
bardzo są przyjaźni,
dobrzy oraz mili...

I mi pomagają
ciągle w życia trudzie
i szanują bardzo,
bo to dobrzy ludzie!

Ja jestem im wdzięczna
za pomoc, staranie...
Proszę Boga Stwórcę:
Racz, im zapłać Panie!

Halina Gąsiorek-Gacek

My i poezja 2014-03-01
Kim rządzi miłość,
rozum i dusza,
tego poezja
do głębi wzrusza.

Dobra poezja
przez wszystkie dni
śmieszy lub z oczu
wyciska łzy...

Za te wzruszenia,
zaznaczyć pora,
czytelnik wierszy
ceni autora.

A czasem wiersze
zapamiętuje.
Bywa, poety
słowa cytuje.

Gdy autor słaby
albo ma pecha,
jego poezja
ginie bez echa...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ludzka głupota 2014-03-01
Jeśli dopadnie
kogoś głupota,
ktoś inny mówi,
że ten ma kota...

A tak naprawdę
co winne koty
ludzkiej słabości,
czyli głupoty?

Bo co to jest
ludzka głupota?
Inteligencji
brak i tępota...

Nadto bezmyślność
i brak polotu...
To też głupota
wytykać kotu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Serce i piękniś 2014-03-01
Przydarzył mi się
raz w życiu piękniś.
Chciał, by go kochać
i za nim tęsknić...

Lecz jego ciało
kształtne i piękne
mojemu sercu
wciąż obojętne...

Spełzła na niczym
próba pięknisia
i ma pretensje
o to do dzisiaj...

Halina Gąsiorek-Gacek

Tego człowiek nie wie 2014-03-01
Kiedy nadejdzie
już życia kres
kto po nas przyjdzie
anioł, czy bies?

Kiedy grzeszymy
za licha sprawą,
także i diabeł
ma do nas prawo!

Chyba, ze Pan Bóg
z mocy i woli
do piekła zabrać
nas nie pozwoli?

Wybaczy grzechy,
w co wierzyć trzeba
i nas zabierze
do czyśca nieba?

Halina Gąsiorek-Gacek



Do jedynej Córki 2014-02-28

Wyjechałaś na krótko,
by odwiedzić brata,
a dla mnie to wieczność,
prawie koniec świata.

Brak mi Ciebie w domu.
Nie idzie mi praca...
Tak tęsknie za Tobą!
Jak najszybciej wracaj!

Halina Gąsiorek-Gacek

Szkoda gadać! 2014-02-28
Przyjdzie chory
do szpitala
i na bóle
się użala...

Lecz go długo
nikt nie bada,
chociaż cierpi...
Szkoda gadać!

Może płakac
i narzekać.
Na badanie
musi czekać.

Godzinę
albo i trzy,
a czasami
parę dni...

Chyba, że
Boże nasz Królu
chory pacjent
umrze z bólu!

Wtedy lekarz
władca on
bez kolejki
stwierdzi zgon!

Przykra prawda
i nie nowa.
Taką mamy
służbę zdrowia!

Halina Gąsiorek-Gacek

Bywaj, Przyjacielu! 2014-02-28
Drogi Przyjacielu
ile to już lat?
Gdy byłeś mi bliski,
tak jak dobry brat...

Nie skapiłeś pochwał
ni dobrych rad mi.
Były to cudowne
i szczęśliwe dni...

Kiedy wyjechałeś
gdzieś w szeroki świat.
Odtąd Twej przyjaźni
bardzo jest mi brak.

Teraz jeszcze odszedł
na zawsze ktoś bliski,
kto był ma miłością,
radością i wszystkim.

Halina Gąsiorek-Gacek

Uśmiechnij się! 2014-02-28
Pasta, szczotka.
Umyj zęby!
Zrób pożytek
z Twojej gęby!

Ząbki będą
jak perełki.
Piękny uśmiech
i to wszelki!

Tym uśmiechem,
mimo wad,
zawojujesz
cały swiat!

Halina Gąsiorek-Gacek

Kraju nasz! 2014-02-28
Kraju nasz,
kraju nasz
co masz dla mnie?
Co mi dasz?

Życzę Ci
Kraju rozkwitu,
a dla siebie
dobrobytu.

A Ty niby
się rozwijasz,
a tu życie
w biedzie mija.

Idzie wiosna.
Niech się zmieni.
W portfelach
się zazieleni!

Wielka miłość
zakiełkuje
i dobrobyt
zapanuje.

By Cię cały
naród chwalił
i młodzi
nie wyjeżdżali.

Halina Gasiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz