wtorek, 22 lipca 2014

Do Lidera 2014-07-22

Bardzo się ciesze i gratuluję!

Halina Gąsiorek-Gacek

Li-der 2014-07-22
Lider przewodzi
w tym lub w tym,
lecz nie zawsze
wiedzie prym...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój drogi Mężu 2014-07-22
Zostawiłeś mnie samą
na tym wielkim świecie,
jak ofiarę bez pomocy
i bezbronne dziecię...

Wiesz, że z domu wyjść nie mogę,
czemuś Ty niewinny.
Ja jestem zdana na łaskę
i opiekę innych...

Chwała Bogu mamy dzieci
i dużą rodzinę...
Może dożyję szczęśliwie
zanim też odpłynę?

Halina Gąsiorek-Gacek

Żałobny rapsod 2014-07-22
Zamknięte oczy, zamarłe usta,
a w sercu żal, bezdenna pustka...

Smutek i rozpacz i kir żałoby
z powodu śmierci bliskiej osoby...

Łzy płyną ciurkiem spod rzęs i powiek.
Odszedł na zawsze nam bliski człowiek..

Który żył krótko i pracowicie
i oddał Panu Bogu swe życie...

Będzie go brak odtąd i wciąż...
Dobry był ojciec,brat, syn i mąż.

Dobry przyjaciel i sąsiad chwat,
co poszedł już na drugi świat...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ale czad! 2014-07-22
Co Premier zrobił z aferą słynną?
Rozpuścił tylko zasłonę dymną...

I czy ukarze winnych, czy nie?
To będzie trudne, jak w gęstej mgle!

Halina Gąsiorek-Gacek

Patrz na fryzurę 2014-07-22
Oj, bardzo licha taka fryzura,
gdy prześwituje przez włosy skóra.

Jest czym się cieszyć i być radosną.
Na jakich głowach włosy nie rosną?

Ponoć na mądrych. Jeśli to racja?
To najmądrzejsza byłaby glaca.

Temu panowie, tu z chytrą wolą
do gołej skóry swe głowy golą...

A jeśli pani ma rzadki włos?
To jej nieszczęście i smutny los.

Dla takich pań mistrzowie sztuki,
jak wymyślili robią peruki...

Tutaj wątpliwość dwoi się troi...
Czy mądrość paniom też nie przystoi?

Halina Gąsiorek-Gacek

Mini-ster 2014-07-22
Kto to jest każdy jeden minister?
To członek rządu, dzierży mini ster.

Urzędnik władny stojący z przodu
sługa premiera oraz narodu...

Halina Gąsiorek-Gacek

Letnie przygody 2014-07-22
Czy to stary, czy to młody
lubi figle i przygody...

Gdy rośnie nie tylko dusza,
to podrywa, co się rusza...

Nic to wiara i kultura.
Taka już męska natura!

Halina Gąsiorek-Gacek

W każdej myśli 2014-07-21
Myśl, jak bumerang do mnie powraca
i moją duszę, serce wzbogaca...

Każda zaczyna się westchnieniem,
kończy tęsknotą i cierpieniem...

Chociaż się staram wcale nie myśleć,
to jakieś licho taką myśl przyśle...

Ja jestem pewna, że żaden piękniś
na pewno za mną już nie tęskni.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wspomnienie 2014-07-21
Wróciła tęsknota do tych dawnych dni,
w których przy mnie blisko zawsze byłeś Ty.

A teraz Cię nie ma. Został w sercu ślad.
A mnie Ciebie bardzo, coraz bardziej brak!

Wiem, co niemożliwe na tym świecie jest.
Już na nic nie czekam, chociaż cierpię bez...

Halina Gąsiorek-Gacek

Zazdrośnica i zawistnica 2014-07-21
O każde dobre słowo i gest
ona o wszystko zazdrosna jest.

O każdy uśmiech, nawet pochwałę
ona zazdrosna przez życie całe.

O każdy grosz i każdą rzecz
ona zazdrosna jest i to fest.

Choćby jej dać rzeczy i deszcze
ona zazdrosna wciąż będzie jeszcze.

W pretensjach ciągłych nie przebiera,
tak ją ta zazdrość i zawiść zżera...

Halina Gąsiorek-Gacek

Takie życie 2014-07-21
Życie tak pędzi do przodu mknie.
Czas Cię oszczędził, ale mnie nie.

Oszczędził duszę oraz sumienie.
Wyrył na twarzy moje cierpienie...

I trudy pracy i jej ciężary.
I widać jaki jest człowiek stary...

Nie pomógł serca ton, ani żar,
pogoda ducha, ni duszy czar.

Halina Gąsiorek-Gacek

Mów jeszcze 2014-07-21
Mów do mnie jeszcze,
a ja to streszczę
i wyjdzie bajka
piękniejsza jeszcze...

Tak pięknie mówisz
i opowiadasz.
Miło się słucha.
Raj to dla ucha...

Mów do mnie jeszcze
mów do mnie wciąż
i moje ucho
radością drąż...

Bo mnie ostatnio
jest bardzo smutno.
Zostałam sama.
Niepewne jutro...

Mów o miłości
i o przyszłości,
bo polityka
mnie martwi, złości...


Halina Gąsiorek-Gacek

Daniel 2014-07-21
Co znaczy dla mnie
panowie, panie
bliskie mi imię
i drogie Daniel?

Wspaniały człowiek
uprzejmy, zwinny,
inteligentny,
grzeczny, uczynny...

Zdolny artysta
od dłuta cięć.
To sławny rzeźbiarz,
kochany zięć.

Halina Gąsiorek-Gacek

Moc Szkaplera 2014-07-20
Matko Szkaplerzna
dzisiaj w podzięce
wznosimy do Cię
serca i ręce.

Prostego człowieka
równo rycerza
chroniłaś tarczą
swego Szkaplerza...

I kto go nosi
za naszych czasów
chronisz go Matko
przed złem w dwójnasób!

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez sprawiedliwości 2014-07-20
Jedni mają pensje niskie i głodowe.
Drudzy horendalne, wysokie, krociowe!

Jedni ledwo przędą, cierpią biedę, właśnie,
drudzy sobie żyją niby, pączki w maśle...

Gdzie jest sprawiedliwość na ziemi? Nikt nie wie.
Ja myślę, ze dzisiaj jest jedynie w niebie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Posłuchaj Dziecino! 2014-07-20
Każda matka nie bogata
pracuje na dwóch etatach.

Nie ma pomocy gosposi,
choć o pomoc Cię nie prosi.

To pomagaj z całych sił,
żeby każdy długo żył...

Mama, która Cię poczęła
czasem trochę odpoczęła.

Pomyśl o tym, jakie dziatki
mają życie bez swej matki?

Póki żyje, dziękuj Panu,
kochaj, czcij mamę i szanuj!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nigdy nie zwlekaj! 2014-07-20
Zapracowani, zmęczeni wszystkim
nie mamy czasu dla swoich bliskich.

Nie odwiedzamy ich, nie dzwonimy,
tylko za szczęściem własnym gonimy.

I los doświadcza nas jakże srogo!
Chcemy odwiedzić, a nie ma kogo...

Choć wciąż czekając gehennę przeszli.
W końcu na zawsze od nas odeszli...

Halina Gąsiorek-Gacek

O pensjach 2014-07-20
Jakie za granicą są za pracę pensje?
Takie, co starczają dziś na egzystencję.

Chociaż są wysokie czynsze i opłaty
zawsze coś zostaje każdemu z wypłaty.

A kto ma za niską za pracę wypłatę
dostaje do pensji na życie dodatek.

Można zaoszczędzić wiele, powiem śmiało,
na wczasy, na starość,a to już nie mało.

A co w naszym kraju? Nie brak dziś pretensji.
Niemożliwe wyżyć tylko z jednej pensji!

Nic to, pracowitość, hartowany duch,
gdy nijak utrzymać rodzinę we dwóch!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jak Ci w Europie? 2014-07-20
Jak ci chłopie w Europie
jest i jak się wiedzie?
Masz dopłaty, lecz nie takie
jak Ci co na przedzie...

Jak ci robotniku
jest w kapitaliźmie?
Szkoda gadać! Skrajny
jest w naszej ojczyźnie!

Bardzo ciężka praca,
kiepska za nią płaca,
a na bezrobocie
iść się nie opłaca...

Jak Ci w Europie
jest inteligencie?
Nie liczy się wiedza,
ni mądre pojęcie!

Jak Ci w Europie
zacny emerycie?
Śniąc o dobrobycie
biedne wiedziesz życie!

Co nam Europa
tak naprawdę dała?
Dopłaty, co zwracać
będzie Polska cała!

Halina Gąsiorek-Gacek

Po-li-tyka 2014-07-20
Nasza polityka kuleje, utyka,
a jej słabość widać w dość kiepskich wynikach.

Duże bezrobocie, szerząca się bieda,
emigracja młodych...Cóż, ukryć się nie da.

A na górze kłótnie, swary oraz dwory
wiodą politycy przednie, do tej pory...

Halina Gąsiorek-Gacek

Niby jestem? 2014-07-19
Niby jestem,
gdzie mnie nie ma,
a gdzie jestem
niby nie ma...

Halina Gąsiorek-Gacek

Najlepsza rodzina 2014-07-19
Rodzina dobra jest na zdjęciu
i to w dodatku w takim ujęciu.

Żeby nikogo niczym nie dotknąć.
Pewne osoby dało się odciąć.

Halina Gąsiorek-Gacek

Grubianin 2014-07-19
Tępy rozmówca,
co niewiele wie.
Nie ma argumentów
złości się i klnie!

Nie posiadł wiedzy
z żadnej dziedziny
brak słów, więc używa
kuchennej łaciny...

Halina Gąsiorek-Gacek

Głuchy telefon 2014-07-19
Plotki, potwarze i kalumnie
przekazywane z ust do ust tłumnie.

I wiadomości nie wymyślone
są zakłamane i przekręcone.

Halina Gąsiorek-Gacek

Obłudnik 2014-07-19
W oczy chwali z całej mocy.
A co robi poza oczy?

Wszystkich gani, obgaduje,
a co sam reprezentuje?

Jedne spodnie i kapotę,
stare buty i głupotę.

Halina Gąsiorek-Gacek

O intelekcie 2014-07-19
Inteligencja
umysł wykształcony,
ale cenniejszy
intelekt wrodzony...

Halina Gąsiorek-Gacek

O mądrości 2014-07-19
Jest mądrość wielka
ta naukowa,
ale największa
mądrość życiowa...

Halina Gąsiorek_Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz