wtorek, 29 lipca 2014

29-07-2014

Drogi Czytelniku! 2014-07-29

Jeśli zaglądniesz na mój blog
i doznasz wzruszeń, śmiechu, radości
zaglądaj częściej, poezję czytaj
i wpisz się proszę do księgi gości!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nieszczęśliwy kochanek 2014-07-29
Tak ją kocha
do przesady,
że popieścić
nie da rady!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gorąca niewiasta 2014-07-29
Cała w środku drży i wrze
i nie mówi nigdy nie...

A gdy dotknie ją ktoś bliski
momentalnie jest po wszystkim...

Halina Gąsiorek-Gacek

Pechowy kochanek 2014-07-29
Wycałował do boleści,
lecz do końca nie popieścił...

Trwało to przez kilka chwil...
Taki z niego szybki Bil!

Halina Gąsiorek-Gacek

Samochwalec 2014-07-29
Kto się chwali, nie król herc,
ile zdobył damskich serc?

Ten przyznaje się do tego,
że nie zdobył ni jednego!

Halina Gąsiorek-Gacek

Cnotliwy pan 2014-07-29
Nie wie, co to damskie usta.
Obca mu chuć i rozpusta.

Halina Gąsiorek-Gacek

Damska rzadkość 2014-07-29
Krótki to panien ogonek,
co nie wie, co męski członek...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wieczna panna 2014-07-29
Wszystkich niewinnie kochała.
Nikomu się nie oddała.

Nie przechodziła przez płoty
i tak nie straciła cnoty...

Halina Gąsiorek-Gacek

Prawiczek 2014-07-29
Żyje długo, lecz niestety
nie spróbował ust kobiety...

Choć być może miał ochotę,
tak zachował do dziś cnotę...

Halina Gąsiorek-Gacek

Polskie Adama plemię 2014-07-29
Niebo chyli swe obłoki
jakby chciało objąć ziemię
i przytulić, tak pocieszyć
nieszczęsne Adama plemię...

I słoneczko śle promyki
i rozprasza mroki, cienie
i uśmiecha się do ludzi
i zza ciemnych chmur, codziennie...

Księżyc, ta latarnia nieba,
co rozjaśnia mroki nocy
czuwa nad spokojnym snem,
kiedy się po niebie toczy...

I miliony gwiazd mrugają
i przyjaźnie nam migocą
podziwiając rzesze ludzi,
jak się za dnia męczą, pocą...

Tak żałują ceniąc ludzi
i ja trudną prawdę głoszę,
że za pracę swą, wysiłek
otrzymują marne grosze!

A ci, którzy jej nie mają
muszą z kraju emigrować
lub okropną cierpieć biedę,
gdy zostaną i głodować!

Dobre niebo sprawiedliwe
widząc to na ludzkiej drodze
płacze deszczem, ciska gromy
wszystkim władnym ku przestrodze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Przemiłych Czytelników 2014-07-28
Mam swych Czytelników
stałych, koło stu,
co czytają wiersze
moje dzień po dniu...

A ja dopisuję
co dzień nowych parę.
Mnóstwo mam w zapasie,
a wciąż piszę, stale...

Pragnę podziękować
wszystkim Państwu wraz
i za komentarze,
poświęcony czas!

Halina Gąsiorek-Gacek

Serca sztuczka i nauczka 2014-07-28
Jest na świecie taki ktoś,
kto zasłużył na mą złość!

Serc niewieścich rozbójnikiem
i okrutnym nikczemnikiem!

Rozkochiwał je, nie wic,
a w zamian nie dawał nic...

Jeszce chełpił się do woli,
chwalił, ile ich zniewolił!?

Przyszedł i na niego kres.
Dziś sam zakochany jest...

Życie uczy oraz ćwiczy.
Też nie może na nic liczyć...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez wypoczynku 2014-07-28
Odeszła ma młodość...
Minął życia szmat.
Pracowałam ciężko
przez czterdzieści lat...

Latem się męczyłam,
jak mucha w ukropie
i nie byłam nigdy
w życiu na urlopie...

Nie wiem, co to wczasy,
jak wygląda morze,
co to obce kraje...
Powiesz, być nie może!

Gdyby nie obozy
sportowe na wiosnę
nie wiedziałabym
co piękne, radosne!?

Teraz wciąż mam wolne.
Pracą się nie trudzę.
Nie stać mnie na wczasy
i strasznie się nudzę!

Halina Gąsiorek-Gacek

O pa-leniu 2014-07-28
Mój diabełku też mnie znasz.
Dzisiaj Tobie mówię pas!

Wiem,że lubisz bardzo dym
i że to niegodny czyn...

Chociaż mnie tak bardzo kusisz,
nigdy więcej mnie nie zmusisz.

Więc wyruszaj w piekieł dal
albo sam po prostu pal!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ja też kocham 2014-07-28
Kocham ludzi tych na ziemi.
Kocham także tych, co w niebie.
A najbardziej i najmocniej
na tym świecie kocham Ciebie!

Kocham sercem, całą duszą,
każdą myślą, każdym słowem.
Piszę o tym, tak wyznaję,
ale nigdy Ci nie powiem.

A Ty wierszy nie przeczytasz.
Nikt, kto czyta Ci nie powie.
I tą drogą niemożliwe
nigdy tego się nie dowiesz.

Czemu ja tego nie powiem?
Na nic dywagować, głowić.
Bo uważam, gdy się kocha
to nie mówi się, a robi...

I nieważne to jest dla mnie,
czy znasz prawdę całą, wiesz.
Ja się cieszę. Jestem pewna,
że mnie bardzo kochasz też.

Kocham Cię i kochać będę.
Nawet, gdy los powie Amen.
Tyś największą mą miłością,
a Bóg serca mego panem...

Halina Gąsiorek-Gacek

Proste pytanie 2014-07-28
Afera za aferą
wykryta wszystkim znana.
A żadna do tej pory
jeszcze nie ukarana!

Więc po co je wykrywać,
by ludzi wkurzać, złościć?
Bawią się decydenci,
a cierpią ludzie prości!

Halina Gąsiorek-Gacek

Moje marzenia 2014-07-28
Zapomniałam, jak się marzy.
Z marzeniami nie do twarzy...

Moje wszystkie dobre były
i niektóre się spełniły.

Każdy spyta, to przesada,
o czym marzyć może baba?

Gdy już stara? Pytasz, nie wiesz?
Tylko o raju i niebie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Trudna tęsknota 2014-07-27
Znowu nostalgia mnie dopadła...
A idźże tęsknoto do diabła!

Nie wiem, co dusza w niebie porabia?
A mnie ten smutek gnębi, osłabia...

Być może nektar szczęścia zbiera?
A mnie jest żal. Na płacz się zbiera...

Idźże tęsknoto także do nieba,
bo mnie na ziemi Cię nie potrzeba...

Halina Gąsiorek-Gacek

Tylko tyle 2014-07-27
Mój wspaniały przystojniaku!
Nie myśl nawet o buziaku...
Moim ustom miodu brak.
Całus miałby gorzki smak.

Jeśli chcesz, to przy mnie siądź
i po prostu miły bądź.
Naciesz oczy, naciesz uszy...
To wystarczy każdej duszy...

Duszka pójdzie wnet do nieba.
Memu ciałku nic nie trzeba.
A w dodatku w naszym wieku
sił i chęci brak człowieku...

Serce rwie się i wyrywa.
Prawda parzy jak pokrzywa...
Że jesteśmy już za starzy
żeby kochać, śnić i marzyć...

Halina Gąsiorek-Gacek

Tajemnicza postać 2014-07-27
Chętnie bym na szyi
pięknisia zawisła,
ale tajemnica
wyda się, by prysła...

Jak on ma na imię?
Tajemnica ścisła.
Pasuje do rymu
tak, jak rzeka Wisła...

Ma sylabę w sławie,
dwie sylaby w stanie.
Ale nie zawisnę.
Drogie ma ubranie...

Raz,że starej babci
jak ja, nie wypada,
wyszła by sensacja,
ambaras nie lada!

Halina Gąsiorek-Gacek

Chociaz maja rację 2014-07-27
Dzieci mnie strofują, że za dużo palę
i radzą nie palić papierosów wcale...

Chciałabym je rzucić.Cały problem w tym.
Brak mi silnej woli. Kawa lubi dym...

A ja lubię kawę. Zawsze pijam rano
i uwielbiam ciągle kawkę ze śmietaną!

Mówią papierosy szkodzą, kawa, wierz!
Niezdrowa śmietana w Twoim wieku też!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nasza miłość 2014-07-27
Nasza miłość delikatna
niby polny mak.
Kwitnie nam na życia łące
i w cudownych snach...

Rośnie, wciąż zraszana łzami,
a uśmiech ją suszy.
Kwitnie nam od wielu lat
w środku serca, duszy...

Ale zerwać go nie można.
Podeptać nie pięknie.
Bo zerwany, podeptany
momentalnie zwiędnie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wina pamięci 2014-07-27
Już nie mam siły kochać Cię miły,
ale wciąż będę pamiętać.
Gdy idzie o mnie, chcę Cię zapomnieć,
lecz pamięć moja zawzięta...

I w każdej dobie tylko o Tobie
myśli i przypomina.
Wciąż łza się kręci, żyjesz w pamięci
i to pamięci jest wina!

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój przyjaciel wiatr 2014-07-26
Mój przyjaciel wiatr
poleciał we świat...

Wraca, to nie kpiny
przynosi nowiny...

Na kominie siada
i je opowiada...

Szumi mocno świszcze
lub na wszystko gwiżdże...

Uczę się od niego
kpić, śmiać się z wszystkiego...

Wie,że wyjść nie mogę
ruszyć w żadną drogę.

Przynosi mi wieści
tylko dobrej treści.

Stąd mam je, tak powiem,
tyle wiem o Tobie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bezwzgledny zakaz 2014-07-26
Nie podrywaj nawet dziadka,
gdy na szyi koloratka!

Nie podrywaj męża, ojca,
gdy na palcu lśni obrączka!

Zwłaszcza kiedy chętny chwat,
a obrączki widać ślad.

Halina Gąsiorek-Gacek

To nie heca 2014-07-26
Obiecał,że wpadnie...
I nie wpadł. Nieładnie!

Nie wpadł tyle lat.
A może gdzieś wpadł?

W jakąś dziurę? Gorzej!
Z której wyjść nie może?

Proszę Cię w pokorze.
Pomóżże mu Boże!

Gdy ktoś słowo da, nie wina.
Ten powinien go dotrzymać!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nim będzie za późno! 2014-07-26
Nie poświęcaj się tak pracy,
chociaż praca wiele znaczy...

Czasem zwolnij! W każdej dobie
pomyśl także i o sobie.

I o innych, póki chodzą
po tym świecie, bo odchodzą...

Daj im to, co dać im chciałeś...
Powiedz, co powiedzieć miałeś...

Spóźnisz się zapominając
o nich, a praca nie zając!

Halina Gąsiorek-Gacek

Przyrzekam! 2014-07-26
Walcząc o miłość
i wspólne szczęście
poniosłam fiasko
i wielką klęskę...

Bo Ty odszedłeś
gdzieś w siną dal.
Mnie został smutek,
rozpacz i żal...

Serce nie sługa,
a dusza płocha.
Już nigdy więcej
się nie zakocham.

I nigdy o nic
nie będę walczyć,
bo mi tęsknoty
do ,końca starczy...

Halina Gąsiorek-Gacek

Po prostu nie! 2014-07-26
Ja w życiu na nic
nie mam już chęci.
Wyrzuć mnie z serca!
Wyrzuć z pamięci!

Lubię dowcipy.
Znam się na żartach.
Lecz Twoich uczuć
nie jestem warta.

Wiem dobrze, co to
jest ludzka próżność,
bezdenna pustka...
Już jest za późno!

Ponadto jestem
na życia dnie...
Gdzie nie chcę wciagnąć
nikogo, nie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gesty z cyklu:Staś i Haluś 2014-07-26
-Powiedz Stasiu, jak to jest?
Ciebie zawsze stać na gest...
A mnie życie już nie pieści
i przeżywam różne treści...

- Miałaś Haluś pecha. Draństwo!
Oszczędności wzięło państwo.
I emeryturka tycia.
Stąd na gest nie masz pokrycia.

-Dziś mnie Stasiu kusi bies,
żeby im pokazać gest.
Taki co by ich ocenił...
Ale powiedz, co to zmieni?

-Pokaż Haluś! Będzie extra!

-I na taki mnie już nie stać!

Halina Gąsiorek-Gacek

Prośba do świętego Krzysztofa 2014-07-25
Święty Krzysztofie
na miły Bóg!
Oszczędź kierowcom
dziurawych dróg!

Oświeć ich,
kierunek wskazuj,
by zdejmowali
nogi z gazu!

By nie jeździli
po alkoholu,
ni narkotykach,
ani na holu...

By dojeżdżali
zawsze do celu
i bez wypadków
tak strasznych wielu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Krzysztofowi Płonka 2014-07-25
Wszystkiego najlepszego,
co tylko w życiu jest!
By zawsze stać Cię było
na zacny serca gest!

By życie upływało
Ci w szczęściu i radości!
Byś oddał się bez reszty
prawdziwej miłości!

I zdrówka przedniego
do zacnych lat stu!
Pełnego kuferka
stóweczek lub dwóch!

Halina Gąsiorek-Gacek

Głupie serce 2014-07-25
Serce się wyrywa.
Trudno go powstrzymać.
A tam, gdzie się śpieszy
chłód i tęga zima...

Oj, zmarznie biedactwo!
A tak pragnie ciepła...
Przeżyje cierpienie
i skosztuje piekła...

Bo serce nie słucha
rozsądku nakazów
oraz nie uznaje
przeszkód i zakazów...

Oj, oby nie pękło,
gdy dozna zawodu.
Nie zmieniło w lód
na obszarze chłodu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nic na oko 2014-07-25
Jeśli nie wiesz, kto jest zacz?
To przysłuchuj się i patrz!

Gdy odezwie się, nie żart,
widać kto jest, ile wart...

Byś nie zmylił się w osądzie
oceniajac po wyglądzie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Złote łany 2014-07-25
Dojrzewają łany zbóż
i w słońcu się złocą.
Pachną świeżym chlebem
i szumią ochoczo...

O czym szumią zboża
owsy i pszenice?
Że wciąż najcenniejsze
na tym świecie życie!

Ziaren pełne kłosy
i bez większych złogów...
Jest za co dziękować
Stwórcy, Panu Bogu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Miłość Polonii 2014-07-25
Jak Cię emigranci
Ojczyzno kochają?
Głęboko w pamięci
i sercu Cię mają...

I tęsknią do Ciebie,
jak do swoich bliskich,
lasów, gór i rzek,
Twych uroków wszystkich...

A jak mocno cierpią
ich serce i dusza?
Że polska piosenka
i do łez ich wzrusza...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bażant 2014-07-25
Bażant spaceruje
beztrosko po miedzy.
Nie wszystkie stworzenia
bażanta koledzy...

Lśnią mu w słońcu barwne,
kolorowe piórka.
Oby tylko umknął
przed zębami Burka!

Albo przed myśliwych
śmiertelnym sztucerem,
bo smutno zakończy
żywot, swą karierę...

I trafi na stół
smakoszy dziczyzny,
a to ptak ozdoba
natury ojczyzny...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ciesz sie Polsko! 2014-07-24
Ciesz się narodzie w czas niespokojny!
Ty masz swą wolność i nie masz wojny.

Ciesz się, że drogę nową, dziejową,
choć nie bez ofiar, przeszłaś pokojowo...

Tuż za granicą dni smutno płyną
walcząc o wolność dziś ludzie giną!

I dziękuj Panu Stwórcy i Bogu,
że masz przyjaciół i nie masz wrogów.

Halina Gąsiorek-Gacek

Tajemniczy ktoś 2014-07-24
Raz pewna panna rozpowiadała,
gdyby był wolny, to by go chciała...

Bo to przystojny człowiek i święty.
Choć nie ma żony, tak jest zajęty...

Halina Gąsiorek-Gacek

Różowa róża 2014-07-24
Różowa róża
symbolem młodości,
wdzięku i powabu
oraz namiętności.

Halina Gąsiorek-Gacek

Niebieska róża 2014-07-24
Niebieska róża
też symbol miłości.
Mówi nam o stałym
uczuciu, wierności...

Halina Gąsiorek-Gacek

Róże herbaciane 2014-07-24
Róży herbacianej
uroku nie dodasz
wyznaje, że bardzo
komuś się podobasz...

Halina Gąsiorek-Gacek

Żółte róże 2014-07-24
Żółte róże z serca siłą
proszą odwzajemnij miłość!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pąsowe róże 2014-07-24
Czerwone róże
swoją wspaniałością
radują serce
pachną miłością.

Jeśli ktoś takie
róże Ci daje
znaczy,że cierpi
lub miłość wyznaje.

Halina Gąsiorek-Gacek

Ku pamięci mojego Taty Bolesława Gąsiorka 2014-07-23
Odszedłeś Tato nagle, na serce,
to kochające i czułe wielce...

Odszedłeś Tato w niebieską dal.
Nam zostawiłeś smutek i żal...

Odszedłeś Tato do swego Pana,
a dola Twoja mu dobrze znana...

Po latach trudu, pracy i znoju
Odpocznij Tato w wiecznym pokoju!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ku pamięci Cioci Anny Jasek 2014-07-23
Znowu odeszła Ciocia do Pana
w podeszłym wieku i schorowana...

Przepracowała do sił ostatka
życie, ta dobra żona i matka...

Wspaniała babcia i ciocia droga,
siostra i córka rodziców, Boga.

Przyjmij do siebie ją Boże Panie
i daj jej wieczne odpoczywanie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Li-der 2014-07-23
Lider przewodzi
w tym lub w tym,
lecz nie wszędzie
wiedzie prym...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój niezastapiony! 2014-07-23
Odszedłeś na zawsze.
Serce, jak w opończy
żalu, lecz prawdziwa
miłość się nie kończy...

Nasza nie przeminie.
Zawsze będzie trwać.
Żyje w naszych dzieciach
i jak długo ja...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiem, rozumiem 2014-07-23
Nie istnieje w Twoim życiu,
dni harmonogramie.
Więc nie dzwonisz, nie przyjeżdżasz
mój przystojny Panie...

Z jednego się cieszę,
że słoneczko wzeszło
i świeci dla Ciebie,
bo wszystko Ci przeszło...

Halina Gąsiorek-Gacek

Omnia... 2014-07-23
Omnia mea mecum porto
idąc życia drogą
wszystko, co posiadam
wciąż zabieram z sobą.

A co to takiego?
Waliza poręczna.
Bogactwem człowieka
jest wartość wewnętrzna.

Czyli wszystkie cnoty,
talenty, zalety...
Nie da się ich kupić
za pieniądz. Niestety!

Przymioty bezcenne.
Tu hołd Bogu złożę
w Trójcy Jedynemu,
bo to dary boże...

Halina Gąsiorek-Gacek

Seksapil 2014-07-23
Co to jest ten seksapil?
Powab, urok, wdzięk i styl.

To jest potęga kobieca.
To, co panów wciąż podnieca.

I atrakcyjność fizyczna.
Każda pani zgrabna, śliczna...

Panów jak motyle wabi.
bo to seksualny wabik.

Panowie żądne psiajuchy
lgną do kobiet niby muchy.

Oglądają się za nimi
na ulicach. Zwłaszcza w mini.

A potem oczu wybranki
fakt, zapraszają na randki...

A wszystkiemu z każdej strony
winne za to feromony.

Wie to mądry, równo głupi
seksapilu nikt nie kupi.

Bo to dar. A swoją drogą
co jest ciekawe? Od kogo?

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie budźcie go 2014-07-23
Nie budźcie go. Niech sobie śpi.
O szczęściu wiecznym na pewno śni.

Nie budźcie go smutkiem i żalem.
Nie budźcie go. Nie budźcie wcale...

Nie budźcie go łzami, tęsknotą.
Módlcie się za nim z wiarą, z ochotą.

Nie budźcie go.I tak nie wstanie,
nim nie nadejdzie Zmartwychwstanie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Zadzwoń i dzwoń 2014-07-23
Zadzwoń do mnie w wolnej chwili,
żeby życie mi umilić.

Choćbyś mówił i o niczym,
tak się dla mnie pamięć liczy...

Że pozwalam, zawsze możesz
dzwonić i o każdej porze.

Choćby nawet o północy,
gdy bezsenność życie toczy...

Moje szczęście jak za mgłą...
Zmień to! Proszę! Często dzwoń!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz