piątek, 12 września 2014

2014-09-12

Przyszla na mnie bieda 2014-09-12

Czy to wyrok losu,
czy to wola nieba?
Z decyzją i z dolą
pogodzić się trzeba...

Mnie los zabrał męża
i zezwolił Bóg.
Zerka na mnie bieda
i chce wejść za próg...

Jeśli sobie wejdzie
i zagrozi dniom
przyjmę ja z pokorą,
pogodzę się z nią...

A jeśli odstąpi
i da spokój mi,
bedę chwalić Boga
po kres moich dni...

Halina Gąsiorek-Gacek

Najwiekszy wróg człowieka 2014-09-12
Diabeł kusi nas do złego.
I to człowieka każdego.

Ta poczwara zmyślna, sroga
kusił i samego Boga!

Nie mógł Pana Boga zmusić.
Pan Jezus nie dał się skusić...

Ale człowiek, to nie Bóg,
więc zwycięża czart i wróg!

Halina Gasiorek-Gacek

Onanista i diabeł 2014-09-12
Onanista, rację mam,
pieści, gwałci siebie sam...

Co nim rządzi i wypacza?
To samogwałt, masturbacja...

Bez pomocy i bez głowy
zaspokaja popęd płciowy...

Brzydki sposób chłopca, panny.
Nienormalny i naganny!

I szkodliwy! Fakt młokosy!
Wypadają szybciej włosy...

Co też diabeł chytry, zmyślny
ludziom jeszce nie wymyśli?

Żeby popełniali grzechy
z woli diuabła i uciechy!

Halina Gaąsiorek-Gacek

Pomyśl Człowieku! 2014-09-12
Kimś, kto klnie i brzydko gada
zawsze rządzi diabeł włada!

Także, gdy kogoś przeklina.
Zawsze grzech to, wielka wina!

A za winę czeka kara.
Męki, piekło...Prawda stara.

Więc Człowieku silny, wielki
nie przeklinaj oraz nie klnij!

By Cię kara nie dopadła.
Nie słuchaj podszeptów diabła!

Halina Gąsiorek-Gacek

Żywy pajac 2014-09-12
Ktoś, kto skacze, podskakuje
ten pajaca naśladuje...

Złoszcząc się o bzdury, bzdurki.
Kto pociąga go za sznurki?

To jest prawda, a nie żart.
To sam diabeł, czyli czart!

Halina Gąsiorek-Gacek

Przytul mnie Jezu! 2014-09-12
Kir zaległ w uczuć kobiercach...
Przytul Panie mnie do serca!

Niech kobierce znów się zmienią
i pokryją sie czerwienią.

Bym przestała płakać, szlochać.
Potrafiła godnie kochać...

Ciebie Boże oraz bliskich,
także bliźnich, ludzi wszystkich.

Halina Gąsiorek-Gacek

Ciałko i psychika 2014-09-11
Człowiek ciałko, to fizyka
i intelekt i psychika...

Ta ostatnia rząd sprawuje,
także ciałkiem zawiaduje...

Kto się czuje źle psychicznie,
wtedy cierpi i fizycznie...

Jakby go ktoś ciął i kłuł.
Ciałko czuje wtedy ból.

Co nie gdybać by i dodać
tak dopada je choroba...

Kto posiada siłę głowy
ten jest zawsze silny, zdrowy.

Jaki wniosek więc wynikiem?
Trzeba dbać o swą psychikę!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pies i kot 2014-09-11
Pytał piesek: Kocie bury
czemu ostrzysz wciąż pazury?

A ty czemu psie przybłędny
pokazujesz, szczerzysz zęby?

Ja pazury w czasie ciszy
ostrzę piesku wciąż na myszy.

A kto mnie napadnie wprost
nimi mu podrapię nos!

Kiedy warczę, ktoś ma pecha,
gryzę, a tak się uśmiecham.

Kiedy sobie wyjaśniły
zawsze w zgodzie z sobą żyły...

Halina Gąsiorek-Gacek

Twój ślad na ziemi 2014-09-11
Zabrała Cię śmierć
już na drugi świat,
ale na tej ziemi
został trwały ślad...

Zostawiłeś dzieci,
dom duży po sobie,
a to najcenniejszy
ślad, każdy to powie.

Byłeś kamieniarzem,
to zawód nie lekki.
Twój trud oraz praca
przetrwają przez wieki...

Halina Gąsiorek-Gacek

Jaka będzie Pani Premier? 2014-09-11
Gdy Pani Premier wejdzie na tron,
zadba o Polskę nasz wspólny dom?

I nie zapomni, jak dobra matka
o bezrobotnych, biednych i dziatkach?

I o rencistach i emerytach.
Każdy nadzieję ma, a ja pytam.

Czy o dobrobyt tocząc dziś boje
zadba znów tylko o sprawy swoje?

I na posadkach w każdej dziedzinie
obsadzi klikę i swą rodzinę?

Miejmy nadzieję, Premier nie Pierwsza,
będzie kobietą z początku wiersza.

Więc prośmy o to dziś Pana Boga,
by błogosławił na nowych drogach!

A wierząc w madrość, dobro istnienia
życzmy jej szcęścia i powodzenia!

Halina Gąsiorek-Gacek

Broń Panie Boże! 2014-09-11
Świat przerażony i niespokojny,
bo znów na wschodzie toczą się wojny!

Na Bliskim Wschodzie prowadzi czart
z katolikami. To nie jest żart!

Wojna to krwawa, okrutna, harda,
gdzie ludziom się podcina gardła!

I chce, by ludzkość wschodu wszystka
wyrzekła Boga, przeszła na islam...

Nasz kraj też wierny jest Tobie Bogu.
A zatem mamy na świecie wrogów!

Wojna tak blisko od naszych granic...
O, nie daj Panie znów wojny za nic!

Halina Gąsiorek-Gacek

Bestwińska Pisarka 2014-09-11
Z wykształcenia Nauczycielka.
Z urodzenia Człowiek.
Cokolwiek napisze,
czy tworzy cokolwiek.

Wszystko przedniej marki,
mistrzostwa wielkiego!
To perła bestwińska
koloru czarnego...

Wieczorkiewicz- Owczarz,
a Waleria imię.
Oddała swe serce
i siły Bestwinie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Do dobrych ludzi 2014-09-10
Chodzę wciąż do życia szkoły.
Szkoda czasu na pierdoły...

Odkąd muszę sama być,
uczę się na nowo żyć...

Wyjść nie mogę. Tu los winny,
że muszę liczyć na innych...

Którzy wciąż mi pomagają.
Bardzo dobre serca mają!

Wielką wdzięczność w sercu czuję
i z serca wszystkim dziękuję!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dlaczego? 2014-09-10
Ostatnio widzę. Mam dobre oczy.
Że mnie unikasz. Na mnie się boczysz.

Wiem, za głupotę swą wszyscy płacą.
A Ty się gniewasz. Ja nie wiem za co?

Nie obraziłam Cię ani słowem.
Jak mi nie powiesz, to się nie dowiem.

Świat taki piekny jest i uroczy.
Też taka bądź! Przestań się boczyć...

Bo życie mija nad miarę szybko!
Kiedy się skończy, będzie Ci przykro...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ale numer! 2014-09-10
Chociaż jestem szóstką
w losu pojedynkach.
Ostatnio mym życiem
wciąż rządzi jedynka...

Na śniadanie bułka
jedna, jeden kubek,
bo dziś jestem sama.
Odeszło co lube.

I podobnie na obiedzie,
czy też na kolacji.
Wszystko w liczbie pojedynczej.
Proste, nie bez racji.

A co mnie dobija?
Szczerze mogę przysiądz.
Że emerutury
też mam jeden tysiąc...

I co mi zostało,
też jest tylko jedno.
Zejście z tego świata.
Nadejdzie na pewno!

Halina Gąsiorek-Gacek

Oczu blask 2014-09-10
Na ekranie, tak jak nocą
gwiazd miliony mi migocą...

Gdy mrugają, jak na niebie.
Mnie przypominają Ciebie...

Twoje oczy, gwiezdny pył,
który w Twoich oczach lśnił...

Halina Gąsiorek-Gacek

W niebie i w piekle 2014-09-10
Co w niebie robią?
Pytam na żarty.
Palą i piją
i graja w karty?

Czy smakołyki,
pyszności jedzą?
I nic nie robią,
jak tylko siedzą?

Być może bawią
się i broją?
Albo przed tronem
Boga stoją?

Oblicze Pana
oglądają
i wieczne szczęście
przeżywają?

Czy w niebie dusze
mają rozrywki?
Może i mają?
Ale używki?

Papieros, kawa
i alkohole
są raczej w piekle
na świata dole...

Ale tam cierpią
wszystkie dusze
i przeżywają
męki, katusze...

Halina Gąsiorek-Gacek

W wyścigu życia 2014-09-10
Życie gna do przodu
niby rumak rączy...
Dobiegnie do mety
i wszystko się skończy.

Ale nasza dusza
wierzyć nam potrzeba,
wprost pogalopuje
do samego nieba.

Na niebieskich niwach
będzie sobie hasać
i rumaka życia
doglądac, popasać...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz