sobota, 17 maja 2014

2014-05-17

Maj i mgła 2014-05-17

I chwała Bogu
przestało padać!
Ziemia paruje
i mgła zapada...

Wiosna w połowie
i miesiąc maj.
Z taką pogodą
smutny nasz kraj...

I smutno w życiu
i trzeźwo sądzić,
a w gestej mgle
można pobładzić!

Halina Gąsiorek-Gacek

W najdalszych zakątkach świata 2014-05-17
Moje wiersze proste przecież
wędrują po całym świecie.

Także do ojczyzny słonia...
Tam, gdzie tylko jest Polonia.

Mam internet z Geostatem
i Polonii naszej mapę.

A ta liczna, przebogata
w najdalszych zakątkach świata...

Halina Gąsiorek Gacek

Wieczne pióro 2014-05-17
Dzięki Ojcu Panu Bogu
mam przyjaciół, nie mam wrogów.

I z pomocą Pana Boga
zwalczam największego wroga...

Władcę zła i jego pana
czyli czarta i Szatana.

Każdy grzech i życia bzdurę
wytykam, ośmieszam piórem...

Moje rymy bardzo proste,
ale pióro boże, ostre...

Widać tego Pan Bóg chciał
i mi pióro wieczne dał.

Halina Gąsiorek-Gacek

Stanowcze nie! 2014-05-17
Dawno nauczyłam się,
kiedy mówić słuszne nie...

Zawsze byłam w opozycji
do dwuznacznych propozycji!

Chociaż jest mi bardzo źle,
na ofertę mówię:Nie!

Będąc już u nieba wrót
bronię zalet oraz cnót...

Halina Gąsiorek-Gacek

Smutna pieśń 2014-05-17
Szybko mija dzień za dniem
i na przemian jawa, sen...

Sęk,że co się dzisiaj jawi
mnie nie cieszy i nie bawi.

To mój ciagły, przykry pech.
Obca jest mi radość, śmiech.

I już dawno nic się nie śni.
Smutny żywot.Jego treści.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bardzo dobry człowiekj 2014-05-17
Kto to taki dobry człowiek?
Kto pomaga innym.Powiem.

Sam od siebie od niechcenia
bez specjalnego proszenia.

Dzięki Tobie Boże Panie
spełnia swoje powołanie!

Człowiek temu jest niewinny.
W życiu żyje się dla innych!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sól i pieprz 2014-05-16
Dzisiaj znowu
wczesnym rankiem
miałam coś,
jak pogadankę...

Gdy ktoś uczy
mnie strofuje,
jak małe dziecko
się czuję...

A ja jestem
bardzo duża
i w dwójnasób
mnie to wkurza!

Więc kolejny
piszę wiersz.
To sól moja
oraz pieprz!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wina i opinia 2014-05-16
Paląc, wiem
coś złego czynię,
ale własną
mam opinię...

A Ty, żeby
było jasno
pracujesz
sobie na własną.

I jeśli
zrobisz coś źle,
siebie wiń
za to, nie mnie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do wiatru 2014-05-16
Przepędź wietrze chmury!
Przepędź, gdzie pieprz rośnie!
I przywróć pogodę
przynależną wiosnie!

By świeciło słonko
pięknie,jak przed laty.
W sercach kwitła miłość,
jak na polach kwiaty...

I nie wiej za mocno.
I nie niszcz dobytku.
Bądź nam przyjacielem
i wiej dla pożytku...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ukłon w stronę nieba 2014-05-16
Kochane niebo
przestań już płakać!
Raz,że pogoda
jest byle jaka...

Dwa, że w dodatku
w miesiącu maju
i grozi powódź
znów w całym kraju!

Już tak się ciężko
ludziom powodzi...
Oszczędź kolejnej
Boże powodzi!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dom na wodzie 2014-05-16
Zrobiłam mostek
jak mało który,
bo na sześć metrów
stalowe rury.

Rów nie jest mój,
lecz to on winny!
Melioracyjny
to rów jest gminny...

Gdy przyjdzie deszcz,
większa ulewa,
moją posesję
woda zalewa...

I cały ogród,
fakt, nie na codzień
i dom zalany
i stoi w wodzie...

Co na to Gmina?
Oj,krwawi serce!
Od lat niezminnie
umywa ręce...

I nikt i nigdy
za te zalania
nie dał mi grosza
odszkodowania!

Halina Gąsiorek-Gacek

Święta Panno nad pannami 2014-05-16
Panno Przenajświętsza
Tobie w maju świat
składa cześć i hołd,
kwitnie każdy kwiat...

Tobie świecą gwiazdy.
Tobie śpiewa ptak.
Ja razem z innymi
prosto pisząc tak:

Jesteś Cesarzową
nieba,ziemi kwiatem,
Matką Pana Boga,
który rządzi światem.

Tyś naszą ucieczką,
tarczą i ostoją
przed wszelakim złem,
Świętą Panią moją!

Halina Gąsiorek-Gacek

Chwała i cześć! 2014-05-16
Mojemu bratu piszę laurkę,
co nosił w wojsku kapelusz z piórkiem.

Że był odważny w życiu nie wszystko.
Podhalańczykiem był i wopistą...

Obszaru, granic Ojczyzny strzegł.
Raniony w służbie,że prawie legł...

I przeżył koszmar strzelec, jak łucznik.
Na jego oczach zginął porucznik...

Ich służba, życie nie poszły na nic.
Być może strzegą dziś nieba granic?!

Halina Gąsiorek-Gacek

Świeto Strazy Granicznej 2014-05-16
Na granicach kraju
stoją wciąż żołnierze.
Każdy z nich Ojczyzny
przed wrogami strzeże...

Czyli przebiegłymi
obcymi szpiegami
oraz intruzami
i przemytnikami...

Trudna to jest służba
niebezpieczna też
i należy się im
uznanie i cześć!

A tym, co polegli
na granicach Panie
racz dać szczęście wieczne
i odpoczywanie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Pic i nic 2014-05-16
Miałeś Panie złoty róg.
To żeś w niego zadąć mógł.

Miałeś potem wielką władzę.
Co zrobiłeś? Nie przesadzę.

Polityczny szpan i pic,
a dla zwykłych ludzi nic!

Wprowadziłeś kapitalizm
i stworzyłeś im pluralizm...

A to oni Cię wynieśli
na ramionach. Koniec pieśni.

Halina Gąsiorek-Gacek

Jesli kochasz 2014-05-16
Kochasz mocno
i prawdziwie
traktuj miłość
swą uczciwie...

Oświadcz się
i weź z nią ślub,
złóż przysięgę
aż po grób.

I poważnie
szanuj słowa
i przysięgi
tej dochowaj.

A przeżyjesz
cuda, dziwy
i będziesz
bardzo szczęśliwy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Białe małżeństwo 2014-05-16
Jest to związek w czystej szacie
przeżywany w celibacie.

Bez cielesnych doznań, cóż!?
Jest to związek serc i dusz.

A ich miłość piękna, śliczna.
Czysta, czyli platoniczna...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz