czwartek, 15 maja 2014

2014-05-15

Ciągle pada! 2014-05-15

Ulewne descze
też światu szkodzą,
bo kataklizmem
grożą powodzią!

Gdy mocno pada,
wód duże ścieki,
to występują
z swych koryt rzeki...

I zalewają
pola i domy
i ludzie tracą
dobytek, schrony...

Ludziom się dużo
gorzej powodzi...
O nie daj Boże
nowej powodzi!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dzień Rodziny 2014-05-15
Międzynarodowy
jest dziś Dzień Rodziny.
Porządna rodzina
to jest skarb,nie kpiny.

Bo silna rodzina
i nie bez powodu
jest siłą każdego
kraju i narodu!

A więc dbajmy o nią!
Myślę nie przesadzę
prosząc o to dzisiaj
zwłaszcza nasze władze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Przyjaciela 2014-05-15
Skąd emerytów
dziś niedostatki?
Bo pensje niskie.
Jeszcze podatki!

A w PRL-u
dla takich dziadków
nie było nigdy
takich podatków.

Tą prawdą także
wielu zasmucę,
że pracowali
też dużo krócej...

Tak emerytom
mój Przyjacielu
fakt,było lepiej.
Gdzie? W PRL-u!

Halina Gąsiorek-Gacek

Baju, baju i w kraju 2014-05-15
Choć to wiosna i już w maju,
smutno, ciężko w naszym kraju...

Lud troskami osaczony...
Bieda zerka z każdej strony...

I wciąż rosną nędzy rzesze.
Wszystkie ku diabła uciesze!

Trzeba by coś wreszcie zmienić.
Własną wolność zacząć cenić!

Więc iść trzeba na wybory!
Wybrać lepszych od tej pory!

Halina Gąsiorek-Gacek

Szczęściarz i miglanc 2014-05-15
Pewien szczęściarz pannie
raz odebrał cnotę.
Ciągle od tej pory
ma na nią ochotę...

Panna wyszła za mąż
dobrze.Za to brawa!
I z przeszłości miglanc
nie ma do niej prawa.

Ale cwany żonkoś
inaczej uważa
i propozycjami
mężatkę obraża!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dokąd idziemy? 2014-05-15
Dokąd idziemy?
Gdzie wiedzie droga?
Każda do nieba,
do Pana Boga...

Czy może droga
źle przemierzana
wiedzie do piekła
i do Szatana?

Nikt nie wie tego
gdzie drogi kres,
ani gdzie niebo
lub piekło jest?

Pewne, gdy życiem
Pan świata rządzi,
Bóg nas prowadzi,
nikt nie pobłądzi...

Halina Gąsiorek-Gacek

Karetka i prawda 2014-05-15
Często karetka
mknie na sygnale.
Ten dźwięk przeraża
człowieka stale.

Bo o tragedii
mówi nam właśnie,
że znowu ludzkie
życie gdzieś gaśnie.

Gdy pogotowie
dobrze pracuje
życie od śmierci
ludziom ratuje.

Bywa, karetka
ma sławę różną.
Nieraz przyjeżdża
dużo za późno...

Wypada także
o to zagadnąć.
Czemu dziś ludzie
tak bardzo słabną?

Co życie niszczy?
Ukryć się nie da.
To beznadzieja
i ludzka bieda!

Halina Gąsiorek-Gacek

Deszcz i ptaszek 2014-05-14
Na dworze mokro,
gdy pada deszcz,
a ptaszki wtedy
śpiewają też.

Nie straszną jest im
nawet ulewa.
Mimo niej ptaszek
radośnie śpiewa.

Bo żaden z niego
zmarzlak,czy leń.
I ptaszek śpiewem
swym wita dzień!

Halina Gąsiorek-Gacek

Cudowne odwiedziny 2014-05-14
Mam za sobą smutne
i żałosne dni.
Panowała rozpacz
i lały się łzy...

Odwiedził mnie obraz
cudowny Jezusa
i odżyła miłość,
serce oraz dusza!

Pan moim ratunkiem
i najlepszą radą.
Wróciły mi chęci
do życia i radość!

Wróciły mi chęci,
szczęście oraz siły.
Odwiedzaj mnie częściej
Panie Boże miły!

Halina Gąsiorek-Gacek

Euro-par-lament 2014-05-14
Raz pewien bokser
miał swą taktykę
z wielkim sukcesem
podbił Amerykę...

Kończąc karierę
swoich występów
startuje do
Europarlamentu.

I twierdzi,że ma
tak dobry program,
że i samego
diabła dziś ogra!

Nie brak mu chęci
ani odwagi,
lecz ja mu życzę
więcej powagi...

Sprytne podejście,
zmyślne, że hej,
wie komnu żyje
się dziś najlżej!

Halina Gąsiorek-Gacek

Szumią łany 2014-05-14
Rosną na polach
i szumią już
źdźbła trawy oraz
chlebowych zbóż.

A o czym szumią?
Nie wie dziś kiep.
Ludzie kochani
szanujcie chleb!

A choćby tylko
z tego powodu,
aby nie było
na świecie głodu.

Halina Gąsiorek-Gacek

Świnia i wina 2014-05-14
Niewinna świnia
i to za wszystko,
że zachowuje
się człowiek świńsko...

Że ryje dołki
i szkoda gadać
pod kimś, a nigdy
sam w nie nie wpada.

Nie zawsze żartem,
w tym problem cały,
robi bliźniemu
świńskie kawały...

Gdy się opije,
też przy głupocie,
jak zwykła świnia
wala się w błocie.

I za to inni
człowieka winią
i nazywają
po prostu świnią...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ja i ja 2014-05-14
Każdy z nas honor
i ambicję ma.
I każdy człowiek
ma własne ja...

Ale gdy skromny,
pokorę czuje
ważnosci nie
manifestuje.

Zawsze szanuje
swego bliźniego
i nie wywyższa
się nad niego.

Bo każdy w życiu
swą wartość ma
i własne miejsce.
Tak sądzę ja.

Halina Gąsiorek- Gacek

Córeczka tatusia 2014-05-14
Tatuś kocha córkę.
Patrząc, każdy powie,
że taka córeczka
oczkiem w jego głowie.

Zawsze ją wyróżnia
z wszystkich i hołubi,
chwali i rozpuszcza,
tak ją bardzo lubi!

Wszystko jej kupuje,
daruje i daje.
Na co jest go stać
córeczka dostaje.

Tatuś ją uwielbia,
a taka córusia
ceni i uważa
jedynie tatusia.

A co z jej mamusią?
Wybacz, Panie Boże!
Nigdy jej zrozumieć,
zgodzić z nią nie może...

Mama sprawiedliwa,
to główna przyczyna.
Kocha i traktuje
równo córkę, syna...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bóg zapłać za miłe słowa! 2014-05-13
Czy człowiek wielki
jest i wspaniały,
czy bardzo skromny
lubi pochwały...

Podstawa sławy
to i uroda,
gdy się coś innym
ludziom podoba...

I wtedy twórca
też pewny jest,
że to co robi
w życiu ma sens.

Halina Gąsiorek-Gacek

Zarozumialec 2014-05-13
Czasem samotny
bywa, jak palec.
Człowiek arogant
zarozumialec...

Ma się za kogoś
w życiu lepszego
i lekceważy
prawie każdego...

Więc wszyscy ludzie
się przed nim bronią,
go unikają,
od niego stronią...

Choć tak się swoją
osobą chlubi,
nikt nie uważa
go i nie lubi...

Halina Gąsiorek-Gacek

Żartem i na serio 2014-05-13
Choć się dobrze znam na żartach
męczy mnie myśl nieodparta.

Ale byłam w życiu głupia!
Że też księżyc nie osłupiał?

Pracowałam ponad siły,
aż mi one się skończyły.

Poświęcałam się, nie kpiny,
dla dobrobytu rodziny...

A dziś słyszę...Dobrze? Skądże!
Że żyłam bardzo niemądrze.

Miałam i lubiłam pracę...
Może inni maja rację?

Choć się bardzo słabo czuję,
wciąż niczego nie żałuję!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do dziekiej róży 2014-05-13
Mój różany śliczny kwiecie
z mej woli jesteś na świecie.

Kto Cię posiał dobrze wiesz.
Kto Cię pielęgnował, też.

Kwitnij długo, woń roztaczaj.
Ciesz się życiem, nie rozpaczaj...

Ale licz się ze słowami.
Więcej nie rań mnie kolcami!

Halina Gąsiorek-Gacek

Tęsknota i duma 2014-05-13
Już minęło parę lat,
jak Cię zabrał wielki swiat.

Wyjechałeś za granicę,
by ułożyć sobie życie.

Choć tęsknota taka trudna,
jestem z Ciebie Synku dumna!

Wracaj do rodzinnych stron,
tam gdzie czekam ja i dom.

Halina Gąsiorek-Gacek

Panie tylko Tobie 2014-05-13
Tylko Tobie Jezu Panie
oddam serce we władanie.

Tylko Tobie wierzę, słucham...
Tylko Tobie Jezu ufam.

Tylko Ciebie w sercu noszę
i o łaski Panie proszę.

Kiedy oczy łzami zraszam
Ciebie Boże tak przepraszam.

Że mnie kochasz Jezu czuję,
gdy Cię wielbię lub dziękuję.

Halina Gąsiorek-Gacek

Świt i ptaszki 2014-05-13
Gdy jeszcze ciemno
i dzień się budzi
ptaszki śpiewają
mądrze dla ludzi.

Wydają z siebie
dźwięków moc.
Dziękują Panu
Bogu za noc.

I proszą Pana
o dobry dzień.
Słuchaj, podziwiaj
i spiew ich ceń!

Bo to jest koncert
dla Pana Boga.
Z nim nic nie straszne
głód, chłód, ni trwoga...

Halina Gąsiorek-Gacek

Witaj Jezu! 2014-05-12
Królu miłosierny
niebieskiego tronu
z radością witamy
w naszym skromnym domu!

Całymi sercami
klęcząc na kolanach
witamy Cię jako
Stwórcę, Boga, Pana!

W każdej życia chwili
oraz w każdej dobie
kochamy Cię Jezu
i ufamy Tobie!

Za Twe dobrodziejstwa
oraz dary wszelkie
składamy Ci z serca
Panie dzięki wielkie.

Za nasze słabości,
którym ulegamy
szczerze dziś żałując
kornie przepraszamy.

Prosimy Twe Serce,
Najłaskawsze masz!
Okaż miłosierdzie
i łaskami darz!

Halina Gasiorek-Gacek

Do słonka 2014-05-12
Wyjrzyjże słoneczko
zza nieba kotary.
Bo bez Ciebie świat
smutny oraz szary...

A kiedy świat szary,
chmurzy się i ćmi,
to toczą się smutne
oraz szare dni...

A to przecież wiosna,
ukochany maj!
Winno być radośnie
i szczęśliwy kraj.

Nasza rzeczywistość
daje trudne dni...
Kochane słoneczko
pomóż chociaż Ty!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nowomowa 2014-05-12
W politycee pojawiła
się nam nowomowa!
A w niej same blefy
i fałszywe słowa...

Nie dość,że źle rządzą,
sukcesami mamią,
to jeszcze bezczelnie
w żywe oczy kłamią!

Halina Gąsiorek-Gacek

Serce w maju 2014-05-12
Serce zabije
szybciej nie raz.
Zwłaszcza gdy przyjdzie
wioseny czas.

Miłość po zimie
ze snu się budzi,
rodzi się w sercach,
napełnia ludzi...

Zwłaszcza gdy przyjdzie
i kwitnie maj,
a ziemia niby
szczęśliwy raj.

Uczucia kwitną
szczęściem, radością
i serce w maju
bije miłością...

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Córki 2014-05-12
Przyszłaś na świat w maju
w niedzielę wieczorem.
Widać Pan Bóg wybrał
dla Ciebie tą porę.

Rozjasniłaś życie
na kolejne dni
i przyniosłaś radość
oraz szczęście mi...

Kwitniesz całe życie
jak różany kwiat.
Kwitnij, się rozwijaj
przez całe sto lat!

Halina Gąsiorek-Gacek

Kochana Córeczko! 2014-05-12
Wiedz, nim zmorzy
mnie już sen...
Jesteś dla mnie
niby tlen...

Tak, potrzebna
mi jak woda
Twoja miłość
oraz zgoda...

Wielka dobroć
niby rzeka...
Na nic więcej
już nie czekam.

Halina Gąsiorek-Gacek

Życzenia dla Anety Rosteckiej 2014-05-12
Kochana Córeczko
masz czterdzieści lat,
a kwitniesz, jak róża.
Przeszlachetny kwiat.

Niech Ci służy zdrowie!
Szczęście i los sprzyja!
A młodość, uroda
nigdy nie przemija!

Kwitnij, pachnij nadal
nam całe sto lat!
Niech Cię wciąż podziwia,
kocha cały swiat!

A ludzie Cię darzą
miłością ogromną
i tak, jak i Pan Bóg
nigdy nie zapomną!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jak dobrze miec sąsiadkę! 2014-05-11
Jak dobrze mieć sąsiadkę!
Jak dobrze mieć sąsiadkę!
Jest na kogo popatrzeć,
bo liczka ma gładkie...

Jest i kogo pozdrowić
i komu się ukłonić,
wesoło porozmawiać
tak z sercem na dłoni...

Jak dobrze mieć sąsiadkę,
co słodka niby z lukru,
jest od kogo pożyczyć
jak soli, tak cukru...

Jak dobrze mieć sąsiadkę!
Jak dobrze mieć sąsiadkę!
Bo jest kogo zaprosić
do siebie na herbatkę...

Lub u niej wypić z ciastem
kawkę z przepysznym lodem.
Jak dobrze mieć sąsiadkę
oraz sąsiedzką zgodę!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jak dobrze mieć sąsiada! 2014-05-11
Jak dobrze mieć sąsiada!
Dobrego sąsiada!
On nieraz się uśmiechnie,
ciekawie zagada....

Pomoże, gdy sąsiadom
kłopoty się piętrzą
lub we własnym ogródku
pracują, się męczą...

A czasem i zaprossi
na kawkę lub grilla
lub wpadnie i osobą
swą czas nam umila....

Jak dobrze mieć sąsiada,
wie o tym sasiad drugi,
człowieka, co ma serce
dobre oraz zasługi.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiosenny ambaras 2014-05-11
Kiedy już człowiek jest jak muzeum,
a w sercu wiosna, w głowie liceum,
trudno na taką sytuację
znaleźć lekarstwo lub panaceum....

Halina Gąsiorek-Gacek

Prawda o szczęściu 2014-05-11
Człowiek nie wie, poszukuje,
gdzie też szczęście się znajduje?

A szczęście przez cały czas
zawsze mieszka w każdym z nas...

Albo podpierając boki
stoi od nas o dwa kroki...

Szczęście, dla nas to nauka,
nie lubi, żeby go szukać.

Ani żeby za nim gonić,
bo od takich ludzi stroni.

Szczęściu trzeba spokój dać
i pozwolić dziać się, trwać!

Halina Gąsiorek-Gacek

Z deszczu pod rynnę 2014-05-10
Pewien palacz długo palił,
aż nad sobą sie użalił.

Rzucił papierosy w kosz
i powiedzał sobie dość!

Rzucił fajki, co tu kryć,
ale zaczął tęgo pić.

Papierosy,co je smutne
zamienił prosto na wódkę.

Nie pokonał czarcich wrogów.
Żyć nie umiał bez nałogu...

Halina Gąsiorek-Gacek

Targ o duszę 2014-05-10
Kiedyś diabeł, przyznać muszę,
chciał od baby kupić duszę...

Obiecywał złote góry
oraz grosza całe fury.

I że sprawi czary z miejsca
tak,że będzie najpiękniejsza.

I będzie mieć tak bez liku
całe rzesze zalotników.

Na dodatek dodał czart,
że da babie cały świat.

Baby fortel ten nie wzruszył.
Nie sprzedała diabłu duszy.

Pogoniła z serca zgodą
diabełka świeconą wodą!

Tak mu baba tym dopiekła,
że wrócił prosto do piekła.

Halina Gąsiorek-Gacek

Małżeńskie przypadłości 2014-05-10
Gdy chłop słaby i nie może,
nawet diabeł nie pomoże...

Jego baba, czyli żona
ciagle niezadowolona.

Małżeństwo, szkoda gadać
takie,z czasem się rozpada...

I to cały prawdy tekst,
gdy ktoś preferuje seks!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pokorna prośba 2014-05-09
W paczce papierosów pięć.
Szczęść mi Panie Boże szczęść!

Bym nie zapaliła ich
już do końca swoich dni.

I przestała zdrowie psuć,
innych oraz siebie truć.

Bym się mogła, co nie bzdurką,
mienić znowu Twoją córką!

Halina Gąsiorek-Gacek

Polskie złoto! 2014-05-09
Węgiel przesiąkniety potem
jest wciąż naszym polskim złotem.

A kopalnie miejscem pracy...
A więc brońmy ich Rodacy!

Zlikwiduja tak, jak stocznie,
co miliony ludzi pocznie?

W kraju, w którym już dziś głodno
będzie na dodatek chłodno!

Halina Gąsiorek-Gacek

Na imieniny Karolince 2014-05-09
Mnóstwo szczęścia i radości
i powodzenia w miłości!

Licznych przygód i sukcesów
bez przykrości i ekscesów!

Niech Ci sprzyja zdrowie, los
stówkami napełnia trzos!

Niech Cię życie cieszy, bawi!
Dobry Pan Bóg błogosławi!

Halina Gąsiorek-Gacek

Igraszka z diabłem 2014-05-09
Dam Ci diable papierosa.
Bedziesz dym miał koło nosa...

Tylko przestań czary czynić
i mnie zmuszać, żeby dymić!

Dam Ci dużą paczkę całą.
Papierosów to nie mało...

Oddam wszsytkie, jakie mam.
Pal diabełku sobie sam!

Tylko przestań, wszak nie musisz
mnie by palić całkiem kusić!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gdy mi Ciebie brak 2014-05-09
Tak mi strasznie źle.
Tak mi Ciebie brak,
jakby się zawalił
na mnie cały świat.

Serce Cię żałuje,
dusza rzewnie łka
i żal mnie przejmuje,
wielka rozpacz trwa...

I tęsknota rośnie,
wieksza z każdym dniem,
a życie niestrawne,
żałosne, jak tren...

Halina Gąsiorek-Gacek

Na łez padole 2014-05-09
Ty jesteś szczęśliwy.
Żyjesz wiecznie w niebie.
A ja ciągle kocham
i tęsknię do Ciebie!

Miłość nasza wielka
była i prawdziwa.
Ja mimo, że kocham
jestem nieszczęśliwa.

Bo na łez padole
pozostałam sama.
Tobie niepotrzebna
już i niekochana...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz