czwartek, 8 maja 2014

2014-05-08

Cześć, chwała i nie daj Boże! 2014-05-08

To była straszna wojna
i istot ludzkich rzeź...
Poległym wieczna pamięć
należy się i cześć!

I chwała tym Zwycięzcom,
co pokonali wroga,
zaprowadzili pokój
we wszystkich świata progach!

I dzisiaj mamy czas
niepewny, niespokojny...
Oj, nie daj Panie Boże
światu kolejnej wojny!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jak ja Cię kochałam?! 2014-05-08
Kochałam Cię bardzo,
lecz marzyć nie śmiałam.
Nigdy nie pragnęłam
i nie pożądałam.

Kochały Cię oczy,
serce, dusza cała
i byłam szczęśliwa,
gdy Cię podziwiałam...

Kochałam Cię długo,
mocno,ale skrycie.
Kochałam prawdziwie
tęskniąc całe życie.

Wiem to i pamiętam
Ty mnie też kochałeś.
Głośno w wielkim tłumie
miłość mi wyznałeś...

Halina Gąsiorek-Gacek

Oddzielnie i razem 2014-05-08
Chociaż oddzielnie
drogą niezmienną
jestem wciąż z Tobą,
Ty jesteś ze mną...

Mieszkasz wciąż w sercu
w głównej komnacie
ubrany w cnoty
i z zalet w szacie.

I choćbyś chciał mnie
milczeniem podejść
ja nie pozwolę
Ci nigdy odejść.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiecznie zakochani 2014-05-08
Zakochani są wśród nas,
co kochają cały czs
nie bez przeszkód,choć prawdziewie z wzajemnością.
Przeżywaja męki swe
mają noce oraz dnie,
ale żyją oraz karmią się miłością...

Dawno zwiądł młodości kwiat.
Mają po sześćdziesiąt lat
i jak piękna pozytywka jest ich serce.
Tą samą melodię gra,
bo ich miłość wiecznie trwa,
choć nie moga mieć niczego pragnąć więcej.

Tesknią poprzez wszystkie dni.
Ogień trawi serca ich,
które wciąż miłością wielką płoną...
Choć im szczęście daje sen
cierpią, lecz walczą ze złem.
Wiara jest ich tarczą i obroną...

Zakochani tylko raz.
Niebo im się kłania w pas,
że ich miłość czysta,grzechem nie zbrukana.
Gdy na nieba trafi próg
uświęci ją dobry Bóg,
bo na próbę tym kochankom była dana...

Halina Gąsiorek-Gacek

Niebezpieczna iskra! 2014-05-07
Na wschodzie wojna!
Toczy się, fakt.
Sieje panikę,
ogromny strach!!!

Bo to jest iskra,
co daję słowo,
może rozniecić
wojnę światową...

Gdy wznieci ogień,
nauka sprzed lat,
nie tylko spłonie,
lecz zginie świat!

Więc dobry Boże
ślij Twoją straż
i nim zapłonie
tę iskrę zgaś!

Halina Gąsiorek-Gacek

Trudna prawda 2014-05-07
O czym dziś Wisła,
gdy płynie szumi?
Że Polska wolna
jest członkiem Unii...

A głośno z tego
smieje się czart,
że to nieprawda,
dowcip i żart?!

Widać opinia
jego odmienna.
Jak nie jest wolna,
tak suwerenna...

I ten ma rację
kto też tak sądzi,
bo w Europie
dziś Unia rządzi!

Jaki stąd wniosek?
Że niezawisła
w naszej Ojczyźnie
jest tylko Wisła!

Halina Gąsiorek-Gacek

Mamona i niewola 2014-05-07
Boga największą
wartością mieniąc
stwierdzam,że w kraju
rządzi dziś pieniądz!

Od niego wszystko
prawie zależy.
Jego ilością
wartość się mierzy...

Bez niego nigdzie
ni, ani rusz
i jest ciemiężcą
i ciał i dusz!

Jakaż więc wolność
ruchów wynikiem,
gdy człowiek grosza
jest niewolnikiem?

I czym to grozi?
Tu mędrcy zgodni,
że do mamony
zaczną się modlić!

Przestaną wierzyć
w Boga,na pana
wybiorą pieniądz
oraz Szatana!

Kto temu winien?
Nie lud, publika.
Tylko zarządcy
i polityka!

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez serca i bez duszy 2014-05-07
Zawinił człowiek
i to niejeden,
że mamy w życiu
nędzę i biedę...

Niesprawiedliwie
dobra podzielił
tak,że dobrobyt
diabli nam wzięli...

I choć przyznaje,
że w Boga wierzy
nie jest w porządku.
Nie, jak należy!

Bo nieudolnie
politykuje.
Ludzi uciska
lub wyzyskuje...

I choć sie czuje
losu zwycięzcą,
wyzyskiwaczem
jest i ciemiężcą!

I tym przyznaje
się do tego.
Nie kocha Boga,
ani bliźniego!

I taki z niego
jest innowierca.
Wyznawca diabła,
co nie ma serca!

Choć taki dumny.
Pyszni się puszy.
To najbiedniejszy
człowiek, bez duszy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Walka przedwyborcza 2014-05-06
O co politycy
znów dziś toczą boje?
By wygrać wybory
oraz wyjść na swoje!

A jest o co walczyć,
że tak to wyrażę,
horendalne diety,
gaże, apanaże!

Halina Gąsiorek-Gacek

Kiełbasa wyborcza 2014-05-06
Różne są kiełbasy
i gorsze i lepsze,
ale ta wyborcza
przedobrzona pieprzem!

Halina Gąsiorek-Gacek

Obiecanki cacanki! 2014-05-06
Kampania wyborcza
polityków heca.
Wszystko można przyrzec
wyborcom obiecać!

Obiecują złote
góry oraz cuda...
Wiadomo, że spełnić
ich się im nie uda...

A co po wyborach?
Że tak dobrze chcieli,
tylko znów im szczęście
wszyscy diabli wzięli!

Halina Gąsiorek-Gacek

Chłop i szacunek 2014-05-06
Że na mapie,
pomyśl Chłopie,
kraj nasz dawno
w Europie...

I to nie są
licha sprawki,
że masz dopłat
niższe stawki...

Jak szanuje
władza chłopa,
tak dopłaca
Europa!

Halina Gąsiorek-Gacek

Europarlament i Amen! 2014-05-06
Do wyborów idź i głosuj!
Broń Człowieku życia, losu!

Dosyć już eksperymentów
rodzimego parlamentu!

Na dodatek, mądry sądzi,
naszym krajem Unia rządzi...

Liczy się Europarlament.
Wszystkim innym powiedz: Amen!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do tej pory i wybory 2014-05-06
Oj,nie wszystko w kraju cacy.
Najdotkliwszy jest brak pracy.

A co za tym niskie pensje.
Rosną żale i pretensje...

Bo za nimi idzie nędza
i w koło biedę napędza...

Co do pensji, rosną psotnie.
W kraju niższe czterokrotnie.

A więc młodzież, samo życie,
wciąż wyjeżdza za granicę...

Wina to przednich umysłów.
Nie ma fabryk, ni przemysłu.

Czas najwyższy, miast je cenić,
trzeba na lepsze wymienić!

Na zachodzie mamy wzory...
I jest szansa. To wybory!

Halina Gąsiorek-Gacek

Zimno, ptaszki i człowiek 2014-05-05
Noc była zimna.
Prawda nie wic.
A ptaszki rankiem
jak gdyby nic.

Śpiewają cudnie
nim wzejdzie słońce
i dają światu
poranny koncert...

Powie ktoś, zimno
dla nich to bzdurka,
zahartowane
i mają piórka.

A człowiek kurczy
się z zimna trzęsie,
ciagle narzeka
i ma pretensje...

Halina Gąsiorek-Gacek

Sposób na szczęście 2014-05-05
Nauczyłam się
jak szczęśliwą być.
To rozsądnie kochać,
marzyć oraz śnić.

Kochać zawsze mądrze,
nie pragnąć za wiele,
bo skromność najlepszym
w życiu przyjacielem.

Nie gonić za szczęściem,
ani go nie szukać.
Czekać nań cierpliwie,
choć to trudna sztuka...

Halina Gąsiorek-Gacek

Sam-o-luby! 2014-05-05
Zawsze w zyciu licz na siebie
i na Pana Boga w niebie...

I to zawsze.Zwłaszcza w biedzie,
to się nigdy nie zawiedziesz...

A na innych, uwag parę,
nie licz wcale lub z umiarem.

Bo są tacy, którzy mogą,
a Ci nigdy nie pomogą.

Chcesz przekonać się, zrób próby.
Większość ludzi - samoluby!

Przykre, ale tak świat widzę,
egoiści i narcyze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pogoda i szczęście 2014-05-05
Gdy nie kapie z nieba woda,
świeci słońce,jest pogoda...

Człowiek każdy jest radosny
i cieszy się, choćby z wiosny.

Nic,że w moim zyciu jesień.
Los owoce życia niesie.

Te dorodne i obfite.
Szczęście mam niesamowite!

Cieszę się życia urodą.
Dziś podwójnie, i pogodą!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ludzka wdzięczność 2014-05-05
Ludzka wdzięczność nie zna granic,
tak, jak nie jest nigdy za nic.

A czasami ktoś za coś
nie dziękuje,jak na złość...

Ma pretensje,że coś dostał,
chociaż przy tym tylko postał.

I jak trudno w to uwierzyć,
jeszcze trudniej "wdzięczność" przeżyć!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ciesz się, wesl się! 2014-05-04
Chłodny ranek, choć to maj.
Nic to. Kwieciem kwitnie kraj.

I miłością kwitną serca.
Ciepło więc w uczuć kobiercach!

I nic to zmarznięte dłonie,
kiedy serce grzeje, płonie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Re-to-ryka! 2014-05-04
Człowiek człowieka
tak może dotknąć,
że nie wystarczy
siarczyście pokląć...

Gdy który poklnie
poważnie zgrzeszy
i z tego tylko
diabeł się cieszy!

A słowa ostre
są niby strzały...
Ludzka złośliwość
to problem cały!

Halina Gąsiorek-Gacek

Woda, księżyc i dusza 2014-05-04
Eliksir życia i urody!
Bezcenny dar to i skarb wody!

Który na ziemię z nieba spada
i szemrze w rzekach i wodospadach.

Piętrzy się burzy,huczy i szumi
o tym, co człowiek nie rozumi.

Że życiodajna! O tym dudni
głęboka woda w każdej studni.

Nie wierzysz? Zapytaj księżyca.
Bez wody nigdzie nie ma życia...

Pojmij Człowieku wiedzę opanuj!
Dziękuj zań Bogu i wodę szanuj!

Bo gdy na ziemię przyszłaby susza
przeżyłaby ją jedynie dusza...

Halina Gąsiorek-Gacek

Proszę powiedz! 2014-05-04
Wciąż mnie pamiętasz.
I to nic zlego.
Chciałabym tylko
wiedzieć ,dlaczego?

Bo w moich myślach
panuje zamieć.
Czym zasłużyłam
na Twoją pamięć?

Halina Gąsiorek-Gacek

Barwy uczuć 2014-05-04
Jeśli się kogoś
kocha lub lubi,
to się uwielbia
go i hołubi...

A gdy nie cierpi,
nie znosi jego,
to się unika,
stroni od niego...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój Ukochany! 2014-05-04
Piękne miałam dni
i cudowne sny,
kiedy blisko mnie
byłeś miły Ty...

I byłam szczęśliwa.
Mogłam sobą być.
Niebo nam sprzyjało
i chciało się żyć!

A odkąd Cię nie ma
zmienił się mój świat.
Zszarzał i posmutniał.
Tak mi Ciebie brak...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz