czwartek, 6 grudnia 2012

Już za zimno 2012-12-03

Za daleko jesteś miły
od mojego serca,
byś panował i królował
w mych uczuć kobiercach.

Nie wiadomo czy byś przeżył
i mrozy przetrzymał,
bo w mej duszy zawierucha
i panuje zima.

Kto zamroził moje serce?
Kto źle jak postąpił?
Nie możliwe już, by serca
żar lody roztopił.

Halina Gąsiorek - Gacek


Tomy w internecie 2012-12-03

Umieściłam swoje wiersze
w modnym internecie.
Mam wieczory poetyckie
w kraju i na świecie.

Już nie czytam swoich wierszy
i nie recytuję.
Całe rzesze czytelników
mam, za to dziękuję.

Choć nie słyszę braw, oklasków,
zachwytu, okrzyków
bardzo cieszę z wszystkich wpisów
zacnych czytelników.

Nie wiem jaką wartość
literacką mają?
Wiem, co najważniejsze,
że się podobają.

Nie mam tomów książek.
Plon niesamowity.
Ludzie nagrywają
je sobie na płyty.

Ja tymi faktami
raduję się wielce
podpisując czytelnikom
dedykacje sercem.

Halina Gąsiorek - Gacek


Straszne pokłosie 2012-12-03  
 
Pokłosie śmierci...
Milczeć nie sposób.
Umiera dziennie
aż tyle osób!

Powie ktoś trudno
każdy umiera...
Jeśli sam sobie
życie odbiera?

To samobójstwo!
I z jakich przyczyn?
Z powodu nędzy...
Co dziś się liczy?

Życie człowieka
niewiele warte!
To z desperacji,
ugoda z czartem...

Za nic ma cuda
i świata dziwy.
Jaki ktoś musi
być nieszczęśliwy?

Jak człowiekowi
życia garb
ciąży, że niszczy
największy skarb?

Co na to asy
polityki?
Nic prócz sondaży
i statystyki.

A statystyki,
co mówią? Właśnie,
że tych samobójstw
dziennie trzynaście!!!

Halina Gąsiorek - Gacek

Przytul mnie 2012-12-03

Przytul mnie niewinnie.
Przytul mnie do serca.
Zapanuje spokój
w mych uczuć kobiercach.

Przytul mnie jak ojciec
dziecko swe przytula
albo kochająca
troskliwa matula.

Strasznie jest mi smutno.
serce z żalu drży
i pomóc mi możesz
miły tylko ty.

Weź mnie w swe ramiona,
spokojnie oddychaj,
przytul mnie i utul
i o nic nie pytaj.

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Pocieszanka 2012-12-03

Nie płacz matko! Nie płacz ojcze!
Dobry Boże sprawże...
Wszak nie rozstajecie
się z dziećmi na zawsze.

Tam gdzie mają pracę
muszą mieszkać, żyć...
Los i samo życie
i tak musi być.

Prawda, zagranica
to nie dom za miedzą.
Też nie koniec świata.
Znowu was odwiedzą.

Będzie dom znów pełny
dziatwy, wszelkich gości,
rodzinnego szczęścia,
ciepła i radości...

Rodzice już starsi,
z nadzieją tak sądzą,
mając tą świadomość
czy jeszcze raz zdążą?

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Komu biją dzwony? 2012-12-03

Znowu biją dzwony.
Zauważyć trzeba.
Kolejna duszyczka
podąża do nieba.

Wszystkim biją dzwony.
Żywym ku przestrodze,
że nikt nie zna chwili
i końca w swej drodze.

Dzwony biją głośno!
Wynika z ich mowy,
że każdy ma zawsze
być wierny, gotowy...

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Leci dymek 2012-12-03

Leci dymek koło nosa
z kolejnego papierosa.

Leci dymek o co chodzi?
Palaczowi mocno szkodzi!

Leci dymek, każdy czuje
cuchnie mocno, innych truje!

Leci dymek nie wesoło,
bo pokrywa wszystko smołą.

Leci dymek często, zawsze
palacz ksztusi się i kaszle.

Leci dymek, stąd utarczki
i na twarzy ryje zmarszczki.

Leci dymek. Też tak sądzę,
A z nim uroda, pieniądze!

Leci dymek, to nie bajki.
Szkodzi nawet dymek z fajki.

Znasz swą słabość, masz przyczynę,
walcz, nie puszczaj zdrowia z dymem!

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Złote królewskie karpie 2012-12-03

Zbliżają się święta bracie
tak mówił karp do karpia.
I zbliża się nasz koniec.
Tradycja wiele warta.

Na co karp w odpowiedzi
wargi szeroko otwiera:
Dla świąt Bożego Narodzenia
nawet nie żal umierać.

Zrobią nas albo w panierce
lub w pysznej galarecie...
Nie ma pyszniejszych potraw
wśród dań na całym świecie!

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Nie dziękuj mi proszę! 2012-12-03

Nie dziękuj mi za pomoc,
za grzeczność, czy przysługę,
bo ona jest po prostu
moim wdzięczności długiem.

Zwłaszcza za twoją postawę,
szacunek znaczący wielce,
życzliwość i oddanie,
za twoje dobre serce!

Nie dziękuj i nie rewanżuj.
Podaję główną przyczynę.
Najwięcej wart na świecie
jest każdy dobry uczynek!

Halina Gąsiorek - Gacek
  

O cud i miód 2012-12-03

Święty Ambroży
potrzeba twej szkoły!
Błogosław pszczelarzom.
Ratuj polskie pszczoły.

Giną na potęgę,
to przyznaję z bólem,
pracowite pszczółki.
Pustoszeją ule.

Uproś dla nas łaski...
Tu prośba gorąca,
by Ojczyzna była
wciąż miodem płynąca.

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Na zbytnią ciekawość 2012-12-03

Z ciekawości pyta
ile kto zarabia?
Potem mu zazdrości
albo go obrabia...

A to niebezpieczne.
Sprawa jeszcze ciepła.
Ciekawość to pierwszy
stopień jest do piekła!

Więc się nie dopytuj,
tu radzę pokornie,
bo cię nie daj Boże
chwyci diabeł, porwie!

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Świąteczne paczki 2012-12-03

Paczki na święta.
Hojny narodzie!
Jak żyją biedni
ludzie na co dzień.

Chwali się że ktoś
chociaż od święta
o biednych ludziach
w kraju pamięta.

Masz więcej grosza,
to więcej kup
świąteczną paczkę
dla biednych zrób!

Halina Gąsiorek - Gacek
  

Do Zimy 2012-12-03

Przyszłaś Zimo znów przed czasem,
pobieliłaś pola.
Wszędzie biało, czysto.
Taka Boża wola.

Śnieg zaległ na drogach
i domowych strzechach,
by Święty Mikołaj
mógł wszędzie dojechać.

Pojaśniało fest na dworze.
Świeci bielą wszystko,
drzewa, domów dachy
i na drogach ślisko.

Zimo droga Zimo
wiem możesz być groźna,
nie bądź nam zbyt śnieżna,
ani nazbyt mroźna.

Halina Gąsiorek - Gacek

1 komentarz: