piątek, 17 października 2014

2014-10-17

Mój drogi! 2014-10-17

Drogi Człowieku
byłeś mi bliski.
Wiele lat temu
mogłeś być wszystkim...

Kochałam mocno.
Prawie szalenie.
I byłeś moim
wielkim natchnieniem...

Lecz czas tęsknoty
trudny i smętny
sprawił, że jesteś
mi obojętny...

Kocham Cię nadal
jako drogiego,
ale juz tylko
swego bliźniego.

Halina Gąsiorek-Gacek

Dość, bo kość! 2014-10-17
Co spotkało mnie kobietę?!
Zafundował mi los dietę...

I co najnormalniej w świecie
strasznie schudłam na tej diecie.

Straciły się okrągłości.
Sama skóra oraz kości...

Popraw losie się! Nie wic.
Bo nie będzie ze mnie nic.

Halina Gąsiorek-Gacek

Słuszna racja 2014-10-17
Pytał chłopak panny szeptem:
Powiedz coś robiła przedtem?

Mam się żenić, chcę to wiedzieć
i musisz mi opowiedzieć.

Opowiem Ci wszystkie dni,
ale najpierw powiedz Ty.

Chłopak słysząc panny słowa
z opowieści zrezygnował.

Spyta ktoś ciekawe czemu?
Może miał coś na sumieniu?

Bo bez wyjaśnień panienkę
pięknie poprosił o rekę...

Dodał: Nieważne, co było.
Najważniejsza nasza miłość!

I co razem przeżyjemy
jak przez życie pójdziemy.

Halina Gąsiorek-Gacek

Moja jedyna przyjaciółka 2014-10-17
Piętnastego bieda znika.
Kiedy wszystko poopłacam
bieda znowu zerka w oczy
i po prostu do mnie wraca.

Oj, zmieniła moje życie,
kiedy przyszła nieproszona.
Uściskała mnie jak nikt,
gdy mnie wzięła w swe ramiona.

I tak będzie już do końca,
czyli kresu moich dni.
Mam swą przyjaciółkę biedę,
która towarzyszy mi.

Pogodziłam się z nią dawno.
Ona lubi mnie, a jużci
i przyrzeka mi co dnia,
że mnie nigdy nie opuści...

I jest dla mnie nie tak zła,
bo pozwala jakoś przeżyć...
Zawsze gorsza bieda skrajna,
czyli nędza, co się szerzy...

Halina Gąsiorek-Gacek

Dla szczęścia 2014-10-17
Jeszcze będziemy bardzo szczęśliwi!
Każdego szczęście w życiu spotka.
Ktoś wygra szczęście na loterii,
ktoś trafi szóstkę w toto-lotka...

Ktoś spotka w życiu miłość prawdziwą.
Ktoś inny przyjaźń, co nie zawiedzie
i nie opuści nas nigdy w życiu
ani w chorobie, ani też w biedzie...

Ktoś inny znajdzie wreszcie pracę,
której tak pragnie oraz szuka.
Ktoś inny wróci z zagranicy.
Znów wielkie szczęście do nas zapuka...

Bo zapanuje w kraju dobrobyt.
Ten wymarzony i upragniony...
I człowiek będzie najważniejszy,
jak ukochany, tak doceniony...

Jeszcze będziemy naprawdę wolni,
kiedy zrzucimy diabelskie pęta.
A każdy kto dziś rządzi innymi
stanie się lepszy i opamięta...

Jeszcze będziemy wszyscy szczęśliwi!
Jak nie w tym życiu w naszym kraju,
kiedy trafimy do krainy
wielkiego szczęścia,czyli do raju!

Jeszcze będziemy bardzo szczęśliwi!
A samo szczęście od nas zależy.
Jeśli będziemy ufać z umiarem
ludziom, a w Pana Boga wierzyć!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gratulacje dumnej mamy 2014-10-17
Chociaż jesteś tak daleko od domu.
Gratuluję Ci Syneczku dyplomu!

I że ukończyłeś studia za granicą,
które na całym świecie znane są, się liczą...

Jestem dumna Synu i z tego powodu.
Gratuluję Ci zacnego zawodu!

Płyną łzy radości oraz szczęścia szczere.
Cieszę się, że robisz Synku karierę!

Spełnił sie Twój los, jaki mi się marzył.
A w birecie wiedzy bardzo Ci do twarzy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Łzy i zły 2014-10-16
Ludzie mówią gadu, gadu...
Skąd w ich mowach tyle jadu?

Z nikim, z niczym się nie liczą
i jak gady na się syczą...

Klną, a potem leją łzy
A kto za tym stoi? Zły!

Czyli diabeł, bies lub czart
Niebezpieczny! To nie żart.

Gdy zniewoli duszę, szczerze,
to do piekła ją zabierze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Słaby człowiek 2014-10-16
Kto jest słaby,
tu dwa zdania,
ledwo stoi,
z nóg się słania...

Cieżko stawia
się mu kroki.
Przy tym chwieje
się na boki...

Nie idzie mu
żadna praca.
Ze słabości
się przewraca...

Widać człowieka
słabego
można wziąć
za pijanego.

I tak myłą
nas pozory.
A to człowiek
słaby, chory.

Halina Gąsiorek-Gacek

Biały gołąb 2014-10-16
Przyleciał do mnie gołąb
i siadł na parapecie.
Jakby mi chciał powiedzieć,
co słychać dziś na świecie.

I siedział tak dość długo
i jak potrafi gruchał
i zaglądał przez szybę.
I sprawdzał, czy go słucham?

Przywołał różne myśli
swym gruchaniem do głowy.
Zrobiło mi się smutno,
że nie znam ptaków mowy.

Był biały, bielusieńki.
Miał śnieżnobiałe piórka.
Wyglądał, jak na niebie
obłoczek, biała chmurka.

Rzuciłam gołąbkowi
parę okruchów chleba.
Gdy zjadł je, to odfrunął
i wzbił się aż do nieba.

Halina Gąsiorek-Gacek

A to polonistka 2014-10-16
Uczennica płaczu bliska,
bo jej pani polonistka.

Przeczytała napisany
wiersz nie biały, rymowany.

I stwierdziła w kłębach dymu,
że w tym wierszu nie ma rymów.

Widać nie wie, prawda w tym,
co to jest po prostu rym...

Co to strofa, co to wers
i co rymowany wiersz...

A mnie dziwi i śmiech puczy,
że ta pani w szkole uczy.

Uczy dzieci, a do tego,
czego? Języka polskiego.

Halina Gąsiorek-Gacek

Gę, gę, gę.... 2014-10-16
Spotkały się raz dwie gesi
pełne dumy i pretensji...

I nawzajem, co nie bzdurka
zachwalały swoje piórka.

Jedna bielą przebogata.
Druga szara, bo siodłata.

Sławne panie na zachodzie
też rozmawiały o modzie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Gęś i orzeł 2014-10-16
Gęś jest lepsza niźli orzeł,
bo dalej zalecieć może...

Halina Gąsiorek-Gacek

Miłosierny Boże! 2014-10-15
Panie, co byłeś, jesteś i będziesz
jedynym Bogiem zawsze i wszędzie.

Twoje jest wszystko i cień i blask
i każde życie i zdroje łask...

Którymi darzysz i wspierasz lud
i wynagradzasz człowieczy trud.

Dziś proszę Panie Twojej litości.
Daruj mi winy! Bądź mi miłościw!

I oszczęź Panie za grzechy kary.
Wzmocnij mą siłę, ufności wiary.

Prowadź na drogi losu bezpiecznie
i wróć nadzieję na szczęście wieczne!

Halina Gąsiorek-Gacek

Biedny i bogacz 2014-10-15
Czasami człowiek nie ma majątku
i żyje w biedzie za naszych czasów,
ale talenty ma od Boga
i jest bogaty, i to w dwójnasób!

Bo tworzy dzieła i zaznacza
na ziemi niezniszczlny ślad,
który zostanie kiedyś po nim
i nikt nie powie o nim, ze dziad.

Halina Gąsiorek-Gacek

Oznaki starości 2014-10-15
Człowiek się starzeje...
Trudno, taki los.
Oznaką starości
pierwszy siwy włos...

Ci co się siwizną
martwią i przejmują,
a szczególnie panie,
to włosy farbują...

Pojawią się zmarszczki
i rysy na twarzy,
to je niwelują
pudrem makijaży...

Ale kiedy siły
słabną do przesady
i mętnieje wzrok...
Nie ma na to rady.

Halina Gąsiorek-Gacek

Srebro, złoto i stal 2014-10-15
Co panów wyróżnia?
Złoto, srebro, stal...
Srebro siwy włos,
a złoto, to szmal.

Trudna rada, złoto
i srebro śniedzieje,
a stal zżera rdza.
Słabnie, gdy rdzewieje...

Czego panom w życiu
jest najbardziej żal?
Najważniejsza dla nich
i dla pań jest stal...

Halina Gąsiorek-Gacek

Smutna prawda 2014-10-15
Tyle chciałam Ci powiedzieć,
dać i ofiarować,
ale teraz mi zostały
same skromne słowa...

Czas mi zabrał wszystko.
Prawda, to nie wic.
Nie dam Ci niczego
i nie powiem nic.

Halina Gąsiorek-Gacek

Łzy radości 2014-10-15
Łzy ze wzruszenia
płyną spod powiek.
Cieszy mnie każdy
życzliwy człowiek!

Co mnie wspomina
oraz pamięta
jedynie dobrze,
choćby od święta.

A co najbardziej
się dla mnie liczy?
To, że pamięta
i dobrze życzy...

Ja też mu dobrze
życzę wzajemnie.
Miło wspominam
i bardzo cenię!

Halina Gąsiorek-Gacek

Życzenia i apel 2014-10-14
Nie szukajmy w świecie
nauki, ani wzorów.
Mamy w kraju mnóstwo
światłych Profesorów.

Uczą arkanów
wiedzy, to jasne
oraz miłości
Ojczyzny własnej.

I kształcą młodzież
w różnych dziedzinach.
Kują talenty...
To nie ich wina.

Że młodzi, którzy
tu się nie liczą
szukają szczęścia.
Gdzie? Za granicą.

Dbajmy o naszych
kowali wiedzy.
Szanujmy wszyscy,
tak jak należy.

Z okazji Święta
życzę za wszystko
szczęścia i zdrowia,
uczniów Noblistów!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sztuka samouka 2014-10-14
Dałeś mi Panie
z serca miłości
życie i zdrowie,
mnóstwo zdolności...

Przy ich pomocy
Panie na niebie
przez całe życie
chwaliłam Ciebie...

Pędzlem i dłutem,
do dzisiaj piórem
tworzyłam sztukę
prostą kulturę...

Ciągle niepewna
w życia jesieni,
jak samouka
Panie ocenisz?

Halina Gąsiorek-Gacek

Jestem szczęśliwa 2014-10-14
Przez całe życie byłam kochana.
Kochał mnie Tato, kochała Mama...

Kochały siostry i kochał brat.
Potem pokochał przystojny chwat.

I bardzo kochał mnie, jako mąż
Kochały dzieci. Kochają wciąż...

Kochali ludzie i przyjaciele.
W życiu miłości zaznałam wiele...

Lecz najcenniejsza miłość mi droga
mojego Pana, samego Boga...

I ja też ciągle żyję miłością.
Kocham szczęśliwie, bo z wzajemnością...

Halina Gąsiorek-Gacek

Co lubię? 2014-10-14
Przychyliłabym Ci nieba.
Dała wszystko, co potrzeba.

Chociaż sama mam niewiele
chętnie z Tobą sie podzielę...

Brać nie umiem. Trudna sprawa.
Ale bardzo lubię dawać...

Halina Gąsiorek-Gacek

Samo życie 2014-10-14
Człowiek się stara
w życiu, a za to
dostaje każdy
jeden łopatą...

Być może w niebie
za to staranie
kiedyś nagrodę
jakąś dostanie?

A gdy się słabo
starał, na Amen,
może odwrotnie
dostać naganę...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brawa od Święta 2014-10-14
Nie zazdroszczę Nauczycielom.
Czy ktoś tego nie wie?
Że oceniając pracę uczniów
oceniają także siebie...

Bo oceny, stopnie,
wiedzy wyznaczniki
oceniają ciężką pracę
oraz jej wyniki.

Zachowując cały
szacunek, powagę,
by ocenić siebie nisko
trzeba mieć odwagę.

Uczeń bez dwói,
jak rycesz bez broni,
a nauczyciele
ogromnie skromni...

Halina Gąsiorek-Gacek

Dobry Nauczyciel 2014-10-14
Dobry Nauczyciel.
Każdy chce nim być.
Przekazuje wiedzę,
uczy uczniów żyć...

I co najważniejsze
w życiu, jakże słuszne,
dba o jego ciało
i równo o duszę...

Jest ich przyjacielem
i wzorem prawdziwie
i ocenia uczniów
zawsze sprawiedliwie.

Takich pedagogów
codzień i od świeta
każdy uczeń ceni
i o nich pamięta.

Życzymy im wszystkim
szczęścia, pomyślności
i uczniów pamięci,
szacunku, wdzięczności!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz