sobota, 11 października 2014

2014-10-11

Dieta cud 2014-10-11

Ludzie chudną, bo jest bieda...
Z nią się nigdy przytyć nie da.

I nie trzeba żadnej diety,
kiedy ścisły post. Niestety.

I Kwaśniewskiego nam znana,
czyli dieta kapuściana...

Prawie wszyscy wiemy czemu
oszczędzają na jedzeniu...

Bieda gnębi wielki lud.
I to jest niby dieta cud...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ciężar talentu 2014-10-11
Dźwigać talent, cenne brzemię,
które w sercu, duszy drzemie.

Ciągnie, kusi niby czart
i to prawda, to nie żart.

I to mocno i aż tak,
jak cieżarną, co ma smak...

Żeby pisać, żeby tworzyć.
Czasem daje sławy dożyć...

Czasem daje, czasem nie
i artyście bardzo źle!

I dlatego i niezmiennie
słodkie albo gorzkie brzemię...

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Decydenta 2014-10-11
Drogi Decydencie
co naprawdę czujesz,
gdy niesprawiedliwie
o czymś decydujesz?

Czy nie czujesz wstydu
i nie żal Ci innych,
kiedy ich niedoli
jesteś w życiu winny?

Halina Gąsiorek-Gacek

To hańba i grzech! 2014-10-11
Jest mnóstwo biedy,
kradzieży wiele...
Ale by kraść
dobra w kościele!?

Co za bezczelność
oraz beztroska!
Złodziei czeka
wszak kara boska!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wczoraj i dziś 2014-10-11
Tyle było lat,
tyle było dni,
kiedy byłam ja,
ze mną byłeś Ty.

Tyle było szczęścia
i wielkiej radości,
gdy się pojawiły
owoce miłości.

Tyle było spraw,
pracy oraz trosk.
Nie narzekaliśmy
nigdy na swój los.

I nagle nastąpił
Twego życia kres.
Dzisiaj tyle smutku,
żalu ortaz łez...

Halina Gąsiorek-Gacek

Kocham Cię! 2014-10-11
Kocham Cię Człowieku
i wyznaję z bólem.
Pomimo, ze kocham
nigdy nie przytulę.

Kocham Cię Człowieku!
Kocham mocniej jeszcze...
Dlatego, że kocham
nigdy nie popieszczę.

Kocham Cię naprawdę.
Wielką miłość czuję.
Kocham Cię, podziwiam,
wielbię i szanuję...

Kocham całym sercem
i duszą do tego.
Kocham jak należy
człowieka bliźniego.

Halina Gąsiorek-Gacek

Podziękowanie! 2014-10-10
Serdecznie dziękuję
Pani Profesor Zofii Łukowieckiej-Bubak
I Panu Profesorowi Andrzejowi Linertowi
za jakże cenną dla mnie
ich ocenę mojej twórczości.
Ponieważ są najlepszymi znawcami polskiej mowy
szczególny to dla mnie zaszczyt i wyróżnienie.

Z wyrazami szacunku

Halina Gąsiorek-Gacek

Golec i gołodupiec 2014-10-10
Golec, to golas
i człowiek nagi,
a gołodupiec?
Godzien uwagi.

To ktoś ubrany,
czyli w porządku,
lecz nie posiada
forsy, majątku.

Czyli napchanej,
pękatej kiesy
i obce mu są
wszelkie biznesy.

To biedny człowiek,
pechowiec, fakt,
i spotykany
współczesny dziad...

Halina Gąsiorek-Gacek

Fachman i fuszer 2014-10-10
Kto to jest fachman,
a fuszer? Powiedz.
Fachman, to mistrz
przedni fachowiec...

A fuszer partacz
wielki, to fakt,
co wszystko robi
źle, byle jak...

Halina Gąsiorek-Gacek

Serca dwa 2014-10-10
Jakże szczęśliwa byłam ja.
Dałeś mi serce i miałam dwa...

Kiedy me słabło i szwankowało
to Twoje serce je ratowało...

I pomagało mu kochać, bić...
Ja mogłam pełnią życia żyć...

A dziś, choć moje serce się kraje
Twoje na powrót Tobie oddaję.

A moje słabe przestaje bić.
Chcesz, to je bierz. Ja nie chcę żyć.

Halina Gąsiorek-Gacek

Próba 2014-10-10
To była próba.
Przyznać to trzeba.
Nieważne, licha
albo i nieba?

Pomógł hart ducha
i serca męstwo,
że z niej wyszliśmy
godnie, zwycięsko!

A nasza miłość,
rzecz oczywista
wielka, prawdziwa,
niewinna, czysta...

I platoniczna
i nieskalana
wróciła sama
do swego Pana.

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Amora 2014-10-10
Mylisz się Amorku.
Tak, że bez obrazy.
Ustrzeliłeś serce
moje aż dwa razy.

I powstał w moim
życiu ambaras.
Musiałam kochać
dwóch panów naraz.

Temu, co miłość
swą przysięgałam
wszystko bez reszty
w życiu oddałam...

A dla drugiego
prawda nie wic,
na pocieszenie
nie miałam nic.

Choć od Twej strzały
się nie umiera
wciąż w sercu tki
i mnie uwiera...

Dziś, gdy otula
mnie tylko szal
ja mam do Ciebie
Amorku zal!

Halina Gąsiorek-Gacek

Życie na emeryturze 2014-10-10
Całe życie, o Jezusie!
Byłam ogromnym pracusiem...

Teraz ze mnie wielki leń.
Nic nie robię cały dzień.

Tylko chodzę, jem i śpię.
Tak mi mija dzień za dniem...

Może los mnie sam docenił
i tak moje życie zmienił?

Miast się cieszyć jam w rozpaczy,
bo strasznie cierpię bez pracy...

Halina Gąsiorek-Gacek

Widząc czarno 2014-10-09
Los to sprawił. Nie mam pary.
Dał mi czarne okulary.

Odebrał z różową barwą
i widzę wszystko na czarno...

Czarne widoki i chwile.
Jakby świat się pokrył kirem.

Czarna rozpacz. Szczęście prysło.
W czarnych barwach widzę przyszłość!

I jak wrona kraczę czarno
to, co ludzkie wszystko marność.

Halina Gąsiorek-Gacek

Rym i dym 2014-10-09
Moje życie, to nie kpiny
upływa mi na godziny...

I na zegar zerkam stale,
bo co dwie godziny palę...

Takie życie, to nie bajki,
bo nim rządzą ciągle fajki.

Życie z fajką, sedno w tym,
że rozpływa się, jak dym!

Halina Gąsiorek-Gacek

Paski z bożej łaski 2014-10-09
Śpiewać każdy może.
Jeden lepiej, drugi gorzej...

Do śpiewania wprost
potrzebny jest głos.

Talent z rzeczy dwóch.
A do tego słuch.

I to prawie wszystko,
by zostać artystą.

Do tego oklaski.
Paski z bożej łaski.

Halina Gąsiorek-Gacek

Umowy śmieciowe 2014-10-09
Bez umów o pracę
przyszłość widzę marną,
a ludzie pracują
jak gdyby na czarno...

Z pomocą umów
śmieciowych, fakt,
ludzie pozbawieni
pracowniczych praw!

Halina Gąsiorek-Gacek

Kluczowe pytanie 2014-10-09
Za dotacje z Unii
wciąż bez słusznych racji
mamy autostrady,
domy rekreacji...

Czy nie mądrzej było
by tak zmienić szyki,
budować zakłady
pracy i fabryki?

Halina Gąsiorek-Gacek

To niebezpieczne! 2014-10-09
O, nie daj Boże
Ojcze nasz Panie,
by kraj rozwijał
się przez zadłużanie!

Za takie rządy
mierne zasługi.
Ojczyzna straci
wolność za długi!

Dłużnicy wezmą
za długi spłaty
i Polska zginie
na zawsze z mapy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiedz i zapomnij! 2014-10-08
Nie ta buzia. Nie ten głos.
Nie to ciałko. Nie ten włos.

Niemożliwe pełnią żyć.
Ciałko zdatne, by je myć.

Nie te nogi. Nie te ręce.
Dużo słabiej bije serce...

Nie te oczy. Nie te siły...
Więc zapomnij o mnie miły!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Przyjaciela 2014-10-08
Piszę do Ciebie.
Może przeczytasz?
Jestem cierpieniem
mocno przybita...

Zżera mnie rozpacz,
smutek i żal,
bo mąż mój odszedł
w bezkresną dal...

Nie brak mi nawet
wiecznego chleba.
Tylko dobrego
słowa mi trzeba.

Mam ten sam numer.
Więc z wyobraźnią,
chcesz mnie pocieszyć,
to czasem zadzwoń!

Lecz nie przyjeżdżaj,
bo już nie warto.
Los zagrał do mnie
ostatnią kartą...

Halina Gąsiorek-Gacek

Los i trzos 2014-10-08
Złota polska jesień
tyle złota niesie.
A kto nam napełni
i pozłoci kieszeń?

Chciałby emeryt,
mu nie dziwota,
by jesień życia
też była złota!

Nie zrobi tego
złotnik jesieni.
Naszego życia
już nikt nie zmieni.

I nie jest temu
winien los,
ze większość ludzi
ma pusty trzos!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jesienią i zimą 2014-10-08
Drzewa się mienią paletą barw.
A jednak liści zielonych żal.

Mocno pożółkły, jak nam nadzieje.
Wiatr je rozniesie oraz rozwieje...

Lecz drzewa nadal żyją i rosną
i nowe liście wypuszczą wiosną...

Gdy tylko mrozy zimy przetrzymią
pod jej puchową śnieżną pierzyną.

Halina Gąsiorek-Gacek

Stara miłość 2014-10-08
Stara miłość nie rdzewieje,
jej nie kryje śniedź,
bo to w końcu nie żelazo,
a tym bardziej miedź...

Miłość jest ze złota,
a czasem z platyny
i mogą ją pokryć
tylko ich patyny...

A tak naprawdę
wśród ambarasów
miłość pokrywa
patyna czasu.

Halina Gąsiorek-Gacek

Będzie lepiej! 2014-10-08
Będzie lepiej! Hasło kupże.
Jak nie jutro, to pojutrze...

Będzie lepiej, gdy się zmieni
władza człowieka doceni...

Będzie lepiej, jak nie było,
kiedy zapanuje miłość!

Będzie lepiej! Miło, pięknie,
kiedy rządzić będzie serce!

Będzie lepiej! Podaż popyt
i w każdym domu dobrobyt...

Będzie miło i wesoło!
Szczęście zapanuje wkoło!

Będzie lepiej! Lepsze dni...
Gdy poprawisz się i Ty!

Halina Gąsiorek-Gacek

Rozterki duszy 2014-10-07
Siedzi duszka na ramieniu
roni gorzkie łzy,
bo ma plamy na sumieniu
i ze strachu drży...

Że kiedy śmierć przyjdzie
ona będzie ciepła,
to pewnie ją diabeł
zabierze do piekła?!

Prosi Pana Boga:
Miłosierny Boże
tylko Ty mnie Panie
uratować możesz...

Wybacz Panie Boże
człowieka słabości,
wszystkie popełnione
grzechy z bezmyślności!

Halina Gąsiorek-Gacek

Niewiadomo 2014-10-07
Nagrzeszyło się niemało...
A do nieba by się chciało.

Pan Bóg dobry jest, a jużci,
może grzechy te odpuści?

A gdy nie? Sprawa przewlekła.
Diabeł zabierze do piekła...

Za bezmyślność, czarta psotę,
przyjdzie cierpieć za głupotę?!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pomóż Panie Boże! 2014-10-07
Czemu już mnie nic nie bawi,
czemu nic nie śmieszy,
czemu nic mnie nie ciekawi,
ani nic nie cieszy?

Czemu już nic nie raduje
jak za dawnych lat?
Czemu szczęście prysło?
Humor poszedł w świat?

W sercu żal i smutek.
Z oczu płyną łzy.
Zabrałeś mi wszystko
z sobą miły Ty...

Pomóż Panie Boże
łaską dobrą radą.
Zabierz smutek, żal.
Wróć mi życia radość!

Halina Gąsiorek-Gacek

Białe brzozy 2014-10-07
Za oknem rosną brzozy.
Oj, dostojne mają pozy.

Rosną zdrowo i wysoko,
że sięgają ku obłokom.

Szumią cicho całe dnie
i mają bieluchne pnie.

Przyszła jesień, oczywiście,
już zrzucają złote liście.

Halina Gąsiorek-Gacek

Jesienny portret 2014-10-07
Opadają z głów
włosy, jak z drzew liście
i czas je barwi
biało-srebrzyście.

Na twarzy zmarszczki
tworzą się głębokie,
to bruzdy zmartwień,
jak sięgnąć okiem.

Wyblakłe oczy,
niby za mgłą
coraz to częściej
zachodzą łzą...

W nich widać rozpacz,
bezdenna pustka
i posiwiałe
spierzchnięte usta.

Halina Gąsiorek-Gacek

Jesień bez Ciebie 2014-10-07
W moim życiu jesień.
Nawet szkoda gadać.
Cały świat we mgle
i bez przerwy pada...

Mimo,że na dworze
kolorowo, pięknie
mnie o mało serce
dziś z żalu nie pęknie...

Bo Ciebie już nie ma
mój Drogi koło mnie.
Niemożliwe, żeby
nie cierpieć, zapomnieć...

Każdy dzień bez Ciebie
smutny, szary, długi...
W moim życiu same
słoty i szarugi.

Halina Gąsiorek-Gacek

Tym, co odeszli 2014-10-06
Już odeszli ludzie,
którzy mnie kochali.
Chciałabym pamięć
o nich ocalić.

Byli dla mnie dobrzy,
szczerzy i życzliwi.
Moi przyjaciele
dobrzy i prawdziwi...

Mieli piękne dusze,
ład w uczuć kobiercach
i szczególnie dla mnie
jakże dobre serca...

I dali mi wiele
szczęścia i radości...
Nie szczędź Panie Boże
im Twojej miłości!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do wnusi 2014-10-06
Ty mój prześliczny
różany pączku
i ukochany
malutki bączku.

Rośnij i kwitnij,
jak róży kwiat
i szlachetnością
ubogać świat!

Rozwijaj się
z wiarą, miłością.
Pachnij dobrocią
oraz mądrością!

Halina Gąsiorek-Gacek

Moja synowa 2014-10-06
Syn się ożenił.
Jestem teściową.
Mam piękną, mądrą,
dobrą synową...

Jest wyjątkowa,
gdyby ktoś pytał,
bo wykształcona
i pracowita.

Jest dobrą matką,
żoną wzorową,
a dla mnie matki
jest córką nową.

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój zięć 2014-10-06
Jakże się cieszę z córki szczęścia,
ze ma dobrego męża. Ja zięcia.

I tak, jak patrzy na świat spod powiek,
taki jest zdolny i dobry człowiek.

I nadto sławny, rzecz oczywista,
bo to jest rzeźbiarz, czyli artysta...

Jestem szczęśliwa. Szczęście przyczyna,
że mam takiego drugiego syna.

Halina Gąsiorek-Gacek

Moje dzieci 2014-10-06
Mieliśmy szczęście!
Cała rzecz w tym,
udały nam się
córka i syn.

Bo urodziwi,
dobrzy i mili
oraz oboje
się wykształcili...

Mają porządek
w uczuć kobiercach.
Dla ludzi dobre
i złote serca!

Halina Gąsiorek-Gacek

Co to jest szczęście? 2014-10-06
Szczęście, stan ducha
to wyjątkowy!
To wielka radość
i fart życiowy.

Szczęście, euforia,
wulkan miłości,
który wybucha
lawą radości...

Szczęście, pomyślność
i powodzenie.
To upojenie,
zadowolenie.

Szczęście, to uśmiech,
radości łzy.
Balsam dla duszy
na noce, dni.

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz