piątek, 25 kwietnia 2014

2014-04-25

Sercem do serca 2014-04-25

Duma Polaków.Wybraniec Boga.
Najlepszy ziemski Ojciec i brat,
potęgą umysłu i mocą ducha,
prostotą wielkości zadziwia świat...

Jednoczy wiernych i wzmacnia wiarę
dobrocią, kryształowym sercem
oraz pokorą sługi bożego
zjednuje wroga i innowiercę...

Jakże po ludzku niespotykanie,
gdy troska Jego czoło spina
szczerze, co dobre błogosławi,
a złe piętnuje, napomina...

Wlewa otuchę w serca ludzkie,
uśmierza słowem, jak balsamem
nękane bólem, w zagubionych
rodzi nadzieje na przetrwanie.

Kto z ludzi tak przebaczać umie?
Że swego zbójcę oraz kata
odwiedza w celi i pociesza
jak kochanego syna i brata...

Gdy wkoło ludzie zakładają
na twarze różnej świętości maski
Jego oblicze emanuje
blaskiem miłości, bożej łaski...

Nie sama szata i tron papieski
czynią Go wzorem i przykładem,
ale zdobiący postać człowieka
trzech boskich cnót świecący diadem.

Karol Wojtyła poeta,papież...
Najpierwszy Syn ziemi polskiej
zawierza życie i ojczyznę
opiece Sercu Matki Boskiej...

Bogu dziękujmy,że Duch nie gaście,
bo Pielgrzym serca i Jego straż
rozpala ogień w sercach rodaków
blaskiem, co zdobi Jego twarz...

Halina Gąsiorek-Gacek

Jan Paweł II 2014-04-25
Syn Ziemi polskiej
i Papież Polak.
Najlepszy Pasterz.
Największy Rodak.

Swoją mądrością
i wiarą świecił
i nade wszystko
ukochał dzieci.

Niedługo trafi
do Spisu Świętych,
bo to za życia
był człowiek święty.

Halina Gąsiorek-Gacek

Serdeczne dzięki! 2014-04-24
Ja doświadczona
tak losem wdowa
dziekuję wszystkim
za dobre słowa!

I przyjaciołom
bliskim z rodziny
za wszelką pomoc
i odwiedziny!

Halina Gąsiorek-Gacek

Prosto z serca 2014-04-24
Od niedawna w Ciebie wątpię...
Ale z Ciebie sknera, skapiec!?

Jako autor pięknych mów
mnie żałujesz paru słów!?

Halina Gąsiorek-Gacek

Dusza w żalu 2014-04-24
Otulona niby szalem
moja dusza wielkim żalem.

Kurczy się i trzęsie z zimna
cierpienia dusza niewinna.

Ale cierpi dolę własną,
że ktoś odszedł, wiecznie zasnął...

Poszedł nagle w siną dal,
wzbudził smutek, wielki żal!

Halina Gąsiorek-Gacek

Lament duszy 2014-04-24
Ciągle czekam
tęskniąć po nim,
że ktoś przyjdzie
lub zadzwoni.

Ciągle czekam
tęskniąc, cóż.
Tylko on nie
przyjdzie już.

Tylko on mnie
nie odwiedzi.
Dusza skarży
się, labiedzi...

I po nocach
i za dnia
strasznie tęskni
z żalu łka...

Halina Gąsiorek-Gacek

Pytania retoryczne 2014-04-24
Co mi jeszcze przyjdzie
przeżyć będzie trzeba
zanim moja dusza
wyruszy do nieba?

Co mnie jeszcze czeka
szczęście, czy niedola
zanim moja dusza
będzie całkiem wolna?

I czy kiedyś powie
ma dusza: Nareszcie?
Zasłuży na niebo
i osiągnie szczęście?

Halina Gąsiorek-Gacek

Z ostatniej chwili 2014-04-23
Lecą obiecanek słówka...
To proteścik, to masówka.

Teraz burzą się górnicy,
a to grupa, co się liczy.

O czym świadczą ruchy te?
Że sie w kraju dzieje źle!

Halina Gąsiorek-Gacek

Szczególnie Święci 2014-04-23
Każdy papież
Ojciec święty
już za życia
człowiek święty.

Boskich cnót
już nosi diadem
i jest wzorem
i przykładem.

Każdy stojąc
na stad przedzie
owieczki do
nieba wiedzie...

Zna łask bożych
żywe źródła
i za życia
czyni cuda.

A po śmierci
jak Bóg każe
wynnoszony
na ołtarze...

Halina Gąsiorek-Gacek

Dziekuję Boże Ojcze! 2014-04-23
Dziekuję Panie Boże
za pióro i za Wenę,
że mogę opisywać
niejedną z życia scenę.

Że mogę składać rymy
i tworząc tak się trudzić
wierszami mogę bawić
i cieszyć mądrych ludzi.

I za to, ze czytają
mnie dzisiaj w internecie
tysiące czytelników
i to na całym świecie.

I nie daj hojny Boże
mi dożyć incydentu,
by brakło Twoich natchnień,
a w piórze atramentu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do jedynego Syna 2014-04-23
Mój kochany Syneczku
Ty mieszkasz tak daleko,
że łzy mojej tęsknoty
dziś płyną rwącą rzeką.

Jesteś za wielką wodą,
nieprzeniknioną mgłą.
Ja martwię się o Ciebie.
Serce i dusza drżą...

Widuję Cię na skypie,
lecz nie dziw się matuli.
Nie może Cię uściskać
i do serca przytulić.

Halina Gąsiorek-Gacek

Tak strasznie trudno 2014-04-22
Jak trudno się pogodzić
ze stratą osoby bliskiej.
I do niej wraca pamięć
i biegną myśli wszystkie...

A jej już nie zobaczę,
bo schowała ją ziemia,
lecz zyje wciąż wśród nas
w pamięci, we wspomnieniach.

I nigdy już nie wróci
i nikt jej nie zobaczy,
a biedne serce krwawi
i umiera z rozpaczy.

Halina Gąsiorek-Gacek

W jesieni życia 2014-04-22
Kiedy zwiędnął, opadł
mej młodości kwiat
zmieniło się życie
dla mnie, cały świat.

Co zostało ze mnie
pod niebem i słońcem?
Badyl i łodyga
oraz ostre kolce.

Które sterczą pewnie,
od ranienia stronią,
ale są pomocne
i przed złem mnie bronią.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez Ciebie 2014-04-22
Posmutniało życie
bez Ciebie, to fakt.
Świat jakby poszarzał.
Tak mi Ciebie brak!

Brak mi, jak powietrza
Twoich słów i mowy.
Niebezpieczne myśli
przychodzą do głowy...

Brak mi obecności
Twojej każdej doby
i brak mi miłości
najbliższej osoby.

Nie brak, chwała Bogu,
co cieszy ogromnie
ni dobrej pamięci,
ni cudownych wspomnień.

Halina Gąsiorek-Gacek

Ku pamieci Barbary Zemanek 2014-04-21
I znów do siebie zabrał Pan
jedną z zacniejszych ze wsi mam.

Ogólnie znana i lubiana
i zasłużona, matka kapłana.

I sympatyczna i dobra tak...
Będzie nam wszystkim jej bardzo brak.

I łza w niejednym oku się kręci.
Zostanie długo w dobrej pamięci.

Najlepszy Boże Ojcze i Panie
racz dać jej wieczne odpoczywanie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Poniedziałek Wielkanocny 2014-04-21
Po Wielkanocy
zwyczaj to znany
mamy w tradycji
poniedziałek lany.

Polewa wodą
nie tylko wigus
i mają wszyscy
fakt, śmigus dyngus...

Wszystkie panienki
pięknie ubrane
dla dobrej wróżby
chcą być polane.

Bo dyngus pannom
przynosi szczęście
każdej polanej
wróży zamęście.

Halina Gąsiorek-Gacek

Radość w święta 2014-04-21
W święta miłość rządzi światem.
Kwitną serca szczęścia kwiatem.

Pachną pięknie niby róże
dusze skąpane w purpurze.

Serca biją niby dzwony
graja radość i jej tony...

Że zmartwychwstał Jezus Pan
wieczne życie dając nam!

Halina Gąsiorek-Gacek

Miłosierny Boże! 2014-04-21
Cóż Ci Jezu dam
w hołdzie i w podzięce?
Wiesz,że tylko mam
popękane serce.

Które całe życie
biło i kochało,
ale Ciebie Panie
Boże mój za mało.

Cóż Ci Jezu dam
za Twe Zmartwychwstanie?
Kiedy moje serce
także Twoje Panie?

I wszystko cokolowiek
człowiek mieni swoje
na tym bożym świecie
Panie Boże Twoje...

Nie mam Ci co dać
prócz mojej miłości
i szczęścia,że ciągle
w moim sercu gościsz.

Halina Gasiorek-Gacek

Jezu Zmartwychwstały 2014-04-20
Umarłeś Jezu
na krzyżu za nas
i zmartwychwstałeś
też Panie dla nas.

Żeby od śmierci
dusze ocalić
i byśmy kiedyś
też zmartwychwstali.

Potem wróciłeś
Panie do nieba
dając nam siebie
w postaci chleba.

My posileni
nim oczywiście
czekamy na Twe
powtórne przyjście.

Składając dzięki
Tobie i cześć
prosimy Panie
króluj nam szczęść!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jezu Chryste 2014-04-20
Jezu Zmartwychwstały
wszechmogący, hojny
spraw, aby ustały
na tym świecie wojny.

Żeby nikt nie cierpiał
znieczulicy chłodu
i nikt nie umierał
z nędzy oraz głodu.

Rządom daruj madrość
tu na ziemskiej niwie,

by dzielili wszystkie
dobra sprawiedliwie.

Odpuść winy, grzechy,
by Cię każdy chwalił.
Spraw by wszyscy ludzie
wzajem się kochali.

Halina Gąsiorek-Gacek

Święta w ogrodzie pamięci 2014-04-20
W wiecznym ogrodzie
też maja święta,
bo każdy bliski
zmarłych pamięta...

I palą znicze
i kwitną kwiatki
na grobach bliskich
ojca i matki...

Niejedna łza się
w oku zakręci...
Spijają rosę
ludzkiej pamięci...

Oni tam trwają
z Twej woli Panie
w oczekiwaniu
na Zmartwychwstanie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Na Wielkanoc 2014-04-20
Iskiereczko nadziei
wiecznej szczęśliwości
rozpal moje serce
dzisiaj do białości!

Ogrzej moją duszę
płomieniem miłości,
by śpiewała nutą
szczęścia i radości!

Bo to dzień pamięci
Pana Zmartwychwstania,
co zwyciężył śmierć,
piekło i Szatana!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wdzięczne Alleluja 2014-04-20
W święta wielkanocne
uwielbiamy Pana,
czcimy i chwalimy
za cud Zmartwychwstania.

Jezusa Chrystusa
Syna Boga Pana,
że zwyciężył piekło
i śmierć i i Szatana...

Oddał za nas życie
w cierpieniach, katuszach,
żeby mogła żyć
wiecznie nasza dusza...

Choć nie zawsze człowiek
na co dzień pamięta
wdzięczne Alleluja
śpiewa Bogu w święta!

Halina Gasiorek-Gacek

Wesołe Alleluja! 2014-04-20
Alleluja! Biją dzwony.
Wielka radość z każdej strony.

Bo Pan świata, oczywista,
śmierć pokonał i zmartwychwstał!

Wielką radość ludziom sprawił,
bo od piekła ich wybawił...

Śpiewa dusza, ziemia cała:
Jemu za to cześć i chwała!!!

Halina Gąsiorek-Gacek

Panie Jezu Chryste 2014-04-20
Zwyciężyłeś śmierć,
piekło i Szatana
i zmartwychwstałeś
dnia trzeciego z rana...

By każdy człowiek
osoba nieczysta
także i po śmierci
powstał i zmartwychwstał.

Więc daj nam Boże
Chryste nasz Panie
zasłużyć kiedyś
na zmartwychwstanie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Życzenia na Święta Wielkanocne 2014-04-19
Wesołego Alleluja
na chwałę Pana Jezusa
i smacznego święconego
oraz mokrego Śmigusa!

Halina Gąsiorek-Gacek

Płacz duszo! 2014-04-18
Płacz duszo ludzka!
Człowieku nad sobą,
że wciąż podążasz
zła i grzechu drogą...

A Pan Twój Bóg
oraz Zbawiciel
za Ciebie oddał
na krzyżu życie.

Za Twoje grzechy
ratując duszę
cierpiał okrutne
męki, katusze...

Módl sie i kórz
w żalu, rozpaczy
i proś Jezusa
by Ci wybaczył...

Halina Gąsiorek-Gacek

W Wielki Piątek 2014-04-18
Zatrzęsła się ziemia,
niebo pociemniało,
kiedy na krzyżu
serce umierało.

Gdy Jezus Syn Boży
nie tyklko posłuchał
oddał w ręce Boga
Ojca swego Ducha.

I zakończył żywot
ziemski Pan i Zbawca.
Struchlał każdy człowiek
i Jego oprawca...

Zapłakało niebo
nad Boga osobą
i calutki świat
okrył się żałobą.

Co człowiek mizerny
dziś po latach czuje?
Czy szczerze i z lękiem
za grzechy żałuje?

Halina Gąsiorek-Gacek

Baranku Boży 2014-04-18
Jezu Synu Boga,
co wolę Ojca
spełniłeś kornie,
wiernie do końca.

By uratować
człowiecze dusze
cierpiałeś męki
straszne katusze...

Oddałeś życie
swe za człowieka
i za to tylko
na miłość czekasz.

Wybacz nam winy
Boże nasz Panie
i przyjm w ofierze
serca kochanie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wybacz Panie Jezu! 2014-04-18
Za nasze grzechy
serca udręki
cierpiałeś Jezu
okrutne męki...

Byłeś do krzyża
gwoźdźmi przybity
znosząc i ból
niesamowity...

Pojony żółcią
i octem, szok!
Miałeś przebite
serce i bok...

Żałując grzechów
Chryste nasz Panie
prosimy dzisiaj
o zmiłowanie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wielki piątek 2014-04-18
Najsmutniejszy w życiu dzień
winien to być dla nas,
bo umarł na krzyżu
Jezus Pan Bóg za nas.

Bo za nasze grzechy
przecierpiał katusze,
by od śmierci wiecznej
zbawić nasze dusze.

Oddał swoje życie
w takim młodym wieku.
Płacz go duszo żałuj
i nie grzesz człowieku!

Halina Gąsiorek-Gacek

Złoty krzyżyku 2014-04-17
Wisisz na mej szyi.
Tyle dobra robisz.
Najpiękniej jak można
mą osobę zdobisz.

I czy to w nocy,
czy w jasny dzień
chronisz mnie bronisz
przed każdym złem.

I świadczysz o tym
zawsze i szczerze,
że ja do Pana
Boga należę.

Halina Gąsiorek-Gacek

Ze łzą w oku 2014-04-17
Ze wzruszenia łza się kręci.
Ktoś mnie ciągle ma w pamięci.

Śle życzenia, więc pamięta...
Sprawia radość mi od święta.

Szkoda, stwierdzam ze łzą w oku,
że tak mało świąt jest w roku.

Halina Gąsiorek-Gacek

Panie Jezu Chryste 2014-04-17
Dziękuję Jezu
za cuda chleba,
którym mnie karmisz
w drodze do nieba.

Co za Twą łaską
Jezu mój miły
daje mi pokój,
zdrowie i siły...

Twe Ciało Chryste
Boże Przedwieczny
niechaj mnie strzeże
na żywot wieczny.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wielki Czwartek 2014-04-17
Ostatnia wieczerza
Jezusa, grzeszniku,
wiedz z Apostołami.
A gdzie? W wieczerniku.

Na tej wieczerzy
Kapłan Prześwięty
nam ustanowił
dwa Sakramenty.

Cud Eucharystii
żywego chleba,
kapłaństwa, co nas
wiedzie do nieba.

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz