niedziela, 6 kwietnia 2014

2014-04-06

Wiosenna miłość 2014-04-06

Świat dokoła się zieleni.
Wiosna i w życia jesieni.

I bez względu na urodę
serce w piersi ciągle młode...

Że nie sługą, to nie słucha.
Rządzi nim pogoda ducha.

I do życia ciągnie, rwie.
Wiosną serce kochać chce...

Gdy już zakochane było
kocha ze zdwojoną siłą!

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój świat 2014-04-06
Mam nierealny
intymny świat,
w którym panuje
porządek, ład...

Gdzie nie ma przykrych,
ani złych zdarzeń.
To świat ułudy
i moich marzeń...

I nie ma biedy,
ani ucisku
i tak, jak w życiu
ludzi wyzysku.

I nie jest obca
mu sprawiedliwość.
Tym światem rządzi
dobro i miłość...

Halina Gąsiorek-Gacek

Prośba o życia smak 2014-04-06
Mała kruszynko rośnij zdrowo,
rozwijaj się jak kwiat.
Przed Tobą stoi całe zycie,
czeka na Ciebie świat.

Niedługo zaczniesz mówić i chodzić
i bawić się lalkami.
Nauczysz się czytać i pisać,
zachwycać się bajkami.

Wyrośniesz na dorodną pannę,
a potem i studentkę.
Zdobędziesz w życiu niejeden szczyt
i poznasz życie piękne.

Potem skosztujesz życia smak
i wszystko, co się liczy.
Daj Panie Boże jej słodki smak
i oszczędź życia goryczy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jeszcze odzyskam 2014-04-06
Jeszcze odzyskam radość życia,
bo mam dla kogo żyć.
Mam swoje dzieci i pisanie
to wiele,aby być.

Jeszcze odzyskam z czasem humor
i znów się będę śmiać
i znowu będę szczęście
garsciami zbierać, rwać.

Jeszcze odzyskam chęć do życia,
a wszystko z bożej woli.
Będę się cieszyć życiem, żyć
Jak długo Pan Bóg pozwoli.

Halina Gąsiorek-Gacek

Ulubione odwiedziny 2014-04-05
Tylu ludzi mnie odwiedza
z najbliższej rodziny
i cieszą mnie bardzo
wszystkie odwiedziny.

Ale najbardziej
lubię w moich progach
odwiedziny Zbawcy
mego Pana Boga!

Który mnie odwiedza
w Jezusa Osobie
i przywraca siły
i ratuje zdrowie!

Halina Gąsiorek-Gacek

Witaj Jezu! 2014-04-05
Witaj Jezu ukochany!
Witaj chlebie żywy!
Dla duszy to uczta
i pokarm prawdziwy...

Przebaczyłeś Jezu
moje przewinienia
dając nowe siły
i spokój sumienia.

Raduje się dusza
i łaknące serce,
że Cię Panie goszczą
tak skromne kobierce.

Halina Gąsiorek-Gacek

Idzie wiosna polami 2014-04-05
Zielona suknia,
a na niej kwiat.
Wiosna ubrana
już tak od lat.

Na głowie wianek,
kaczeńce złote,
a między nimi
mnóstwo stokrotek.

Nad głową wiosny
skowronki gonią
chmurki na niebie
i pięknie dzwonią!

Budzą się drzewa
ze snu i łąki.
Nań brzęczą pszczólki,
trzmiele i bąki...

I idzie wiosna
warkocz zaplata.
Będzie bawiła
u nas do lata.

Halina Gąsiorek-Gacek

Żaby i bociany 2014-04-05
Przyleciały już bociany
po minionej zimie
i klekoczą głośno
stojąc na kominie.

Przyszla wonna wiosna,
a z nią jej powaby
i że pobudziły
się już ze snu żaby.

I zaczęły kumkać
skarżyć się do Pana
na swojego wroga,
czyli na bociana...

A bocian oddając
Panu Bogu cześć
dziękuje,że ma
co na swiecie jeść.

Jak głosi legenda,
to podanie stare,
bocian musi zbierać
paskudztwa za karę...

Wysoko nad ziemią
gniazdo swoje wije,
zbiera myszy, szczury,
płazy,gady, żmije...

Halina Gąsiorek-Gacek

W niewoli zimna 2014-04-04
Żyję jak w klatce
zamknięty ptak.
Ile zostało
mi dni lub lat?

Dusza ma rośnie
bujnie dojrzewa,
a ja tak smutno
w niewoli śpiewam...

Ciągle mi zimno,
mam duże dreszcze
i ciągle proszę
Pana o jeszcze...

Bo życie piękne
jest tu na ziemi.
Największy skarb,
co trzeba cenić...

Mimo, że smutno
mi teraz źle
i nie mam wyjścia
żyć wciąż się chce.

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak i fakt 2014-04-04
Oj, jak mi trudno
bez Ciebie wielce,
pusto i nudno,
że żyć się nie chce...

Oj, jak mi smutno,
strasznie i źle,
męczy samotność,
że wyć się chce...

Oj, jak mi Ciebie
żal oraz brak!
Ja nie pogodzę
sie z losem, fakt.

Halina Gąsiorek-Gacek

Czy winien los? 2014-04-04
Los mi napełnił
goryczą czarę
do pełna i to
łyków nie parę.

Lecz cały kielich
każe mi pić
i w samotności
do końca żyć...

Czy z mojej winy
za jakąś karę
zabrał mi męża
i moją parę?

A może los
przez oka mgnienie
spełnił po prostu
me przeznaczenie?

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz