wtorek, 25 lutego 2014

2014-02-25

Wracają wspomnienia 2014-02-25

Wracają wspomnienia
jak ptaki do gniazd.
Dopóki w pamięci
nie zatarł ich czas.

Wracają wspomnienia,
w których żyjesz Ty
i będą tak wracać
po kres moich dni.

Wracają wspomnienia
niby bumerangi
chwil wspólnie przeżytych
i tak ważnej rangi.

Wracają wspomnienia
przepiękne i miłe,
co maja swą wartość,
znaczenie i siłę.

Halina Gąsiorek-Gacek

Prośba o siły 2014-02-25
Ciałko słabuje
i nie chce służyć...
Dusza się zbiera
już do podróży...

A mnie się jeszcze
nie chce odchodzić,
mimo, że kiepsko
mi sie powodzi...

Więc proszę Boga:
Mój Panie miły
w swojej dobroci
daj ciałku siły!

Bym mogła jeszcze
pracowac, żyć
i dobrą matką
dla dzieci być...

Halina Gąsiorek-Gacek

Dbaj o ciałko 2014-02-25
Duszy pisane
szczęście i raj...
Ciałku niestety,
więc o nie dbaj!

Dobrze odżywiaj,
ćwicz je i myj
i nie przemęczaj.
Rozsądnie żyj!

Gdy ciałko będzie
zdrowe,a jużci,
duszyczka szybko
go nie opuści...

Dojdziesz na własnych
nogach do metki
w życia dystansie.
Dożyjesz setki!

Halina Gąsiorek-Gacek

Podziękowanie dla Sióstr 2014-02-24
Kochane Siostrzyczki
z serca mocą, siłą
dziekuję Wam bardzo
za siostrzaną miłość!

I za pocieszenie
w smutnej życia chwili,
gdy serce się kraje,
wielkim żalem kwili...

Dziekuję za dobroć
i za łez otarcie,
za wszelaką pomoc,
oddanie i wsparcie...

Gdy straciłam męża
i zostałam wdową
cenię sobie wszystko!
Zwłaszcza dobre słowo!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie płacz! 2014-02-24
Dusza po śmierci
idzie do nieba.
Z wiarą, nadzieją
ufać nam trzeba...

Więć nie zatrzymuj
jej tu na ziemi
zbytnią rozpaczą,
łzami rzewnymi.

A szczęściem bliskiej
duszy się ciesz!
Kiedyś dołączysz
Ty do niej też.

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie jestem sama 2014-02-24
Mam komputer i internet
i to moje szczęście.
Mogę na skypie widywać
syna jak najczęściej...

I widuję go codziennie
rano lub wieczorem
i dziękuję Panu Bogu
za szczęśliwą porę.

Te rozmowy sprawiają mi
radość i przyjemność
i dają wrażenie
jakby byli ze mną.

A największą radość
sprawia mi ta sztuczka,
to że mogę widzieć
jak rośnie ma wnuczka!

Halina Gąsiorek-Gacek

Smutne dziś 2014-02-24
Dwie trzecie życia
przeżyłam z Tobą.
Byłeś mi w tym czasie
najbliższą osobą...

Uśmiech na twarzach
wciąż naszych gościł.
Dałeś mi mnóstwo
szczęśćia, radości...

I opuściłeś
mnie nagle Ty.
Dziś po policzkach
spływają łzy...

Kiedy odszedłeś
już w niebios dal,
serce wciąż czuje
smutek i żal...

Halina Gąsiorek-Gacek

Uczę się żyć 2014-02-23
Uczę się żyć
codzień od rana
w nowej sytuacji.
Zostałam sama.

Samotne śniadania,
kolacje, obiady,
samotne wieczory...
Nie wiem jak dam rady?

Żyć nadal i wierzyć
z miłością, ufnością,
pogodzić się z losem,
moją samotnością?

Wciąż się pocą oczy,
zamęt czuje głowa,
gdy nie ma do kogo
powiedzieć ni słowa.

Albo choćby jedno
słóweczko usłyszeć.
Dookoła pustkę
mam tylko i ciszę.

Chwała Panu Bogu,
że mam krewnych bliskich,
co mnie odwiedzają.
Bardzo kocham wszystkich!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wierne serce 2014-02-23
Już nikogo nie pokocham,
nie oddam mu serca,
bo tłoczno i tłumnie
w mych uczuć kobiercach.

Chociaż wielu z nich odeszło,
ciągle się wykrusza
i ich serce bić przestało,
ale kocha dusza...

Moje serce wciąż wzajemnie
kocha ich bez granic,
z bólem, żalem i tęsknotą
bije także dla nich...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wdowi grosz i honor 2014-02-23
Trudna prawda. Taki los.
Skromny jest mój wdowi grosz.

I za niego skryć się nie da
czeka na mnie wdowia bieda...

Lecz nikogo nie poproszę
ni o wsparcie, ni o grosze.

Jakoś sobie radę dam,
bo swój honor jeszcze mam.

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez pary 2014-02-22
Nie mam pary już.To fakt.
Serce wolne niby ptak...

I nikomu z ziemskich gości
już nie oddam tej wolności.

Zachowam ją w ziemskich progach
dla samego Pana Boga...

Halina Gąsiorek-Gacek

Puste miejsce i serce 2014-02-22
Koło mnie pustka
pełna tajemnic,
której nikt nigdy
już nie wypełni.

Miejsce, którego
wiesz Panie Boże
nikt nigdy zająć
po nim nie może.

Był mym partnerem
i towarzyszem
wspaniałym mężem.
To sercem piszę...

Serce żal trawi
po jego stracie
kłuje i krwawi
w kirowej szacie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Tylko szanuj! 2014-02-22
Przykre są te Twoje
dąsy i humorki.
Rosną jak podeszczu
w lesie muchomorki.

Mają w sobie mnóstwo
jadu i trucizny,
trują mocno ranią
tworząc w sercu blizny...

Nie mów,że mnie kochasz.
Swoje niepokoje
poskrom i ujarzmij.
Szanuj serce moje!

Halina Gąsiorek-Gacek

Miedzynarodowy dzień języka ojczystego 2014-02-21
Żyj wiecznie nasza
polska mowo!
Dbając o każdy
wyraz i słowo...

I szerz się w świecie.
Bądź wszędzie czysta.
Piękna i rdzenna
mowo ojczysta!

Przetrwałaś wieki,
jak do tej pory.
Nie wypleniły
Cię też zabory...

Znali Cię wieszcze
i ich potomni...
Więc niech Cię nigdy
nikt nie zapomni!

Halina Gąsiorek-Gacek

Sama z sobą 2014-02-21
Po rozstaniu
nagłym z Tobą
jestem sama,
sama z sobą...

W każdej chwili,
w każdej dobie
muszę myśleć
już o sobie...

Sama z sobą
w myślach gadam.
Sama sobie
odpowiadam.

Bo przez losu
sprawkę psotną
jam skazana
na samotność...

A bez Ciebie
zapomniana
czuję się
wśród ludzi sama...

Halina Gąsiorek-Gacek

Kłamca 2014-02-21
Prawdziwy kłamca
nie tylko mamie
nie mówi prawdy
bezczelnie kłamie...

Gdy go podkusi
przebiegły bies
ściemnia, wymyśla
i łże, jak pies...

Halina Gąsiorek-Gacek

Przesadne komplementy 2014-02-21
Bezmyślny mąż
nie jednym zdaniem
komplementuje
wciąż inne panie...

Żona nie zawsze
bywa radosna,
zwłaszcza gdy choćby
trochę zazdrosna...

Po takiej uczcie
oboje smutni.
Nieraz dochodzi
do dużej kłótni...

Żona mężowi
robi wymówki.
Zwłaszcza za panny,
rozwódki, wdówki...

Co radzić żonie
zamiast kazania?
Ciut tolerancji
i zaufania.

A co mężowi
pełnemu czaru?
W komplementacji
więcej umiaru.

Nie będzie żalu
po żadnej stronie,
gdy komplementy
zostawi żonie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Miłość nie odeszła 2014-02-20
Przeżyliśmy z sobą
aż czterdzieści lat.
Pięknie kwitł miłości
małżeńskiej kwiat...

Wypuścił dwa pędy
życia tak dorodne,
takie urodziwe,
że podziwu godne...

Choć się na tym świecie
skończyły Twe dni,
nasza miłóść przetrwa,
bo żyjesz wciąż w nich.

Halina Gąsiorek-Gacek

Smutek i łzy 2014-02-20
Byłeś jeszcze wczoraj.
Nie ma Cię już dziś,
a do Ciebie biegnie
każda moja myśl...

Ty już tajemnice
życia wszystkie znasz
i na drugim świecie
wieczne szczęście masz.

A ja zapatrzona
w wieczną życia dal
ronię łzy rozpaczy
trawiąć smutek,żal...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz