piątek, 28 czerwca 2013

Jak kukułki 2013-06-28

Kukułeczka kuka
gniazdka sobie szuka,
chce podrzucić jajo,
a to wielka sztuka!

O czym kukają
niby kukułki
ci co oszukują
nas z diabłem do spółki?

Kukają,żeby
uwagę odwrócić
i jak kukułka
jaja nam podrzucić...

Robią sobie jaja
jak szeroki kraj...
Rzecz,co wylęgnie
się z takich jaj?

I podrzucają
problemy,rzecz jasna
i niszczą życie
i rodzinne gniazda!

Halina Gąsiorek-Gacek


Człowiecza dusza 2013-06-27
Dusza,jak lakmus
z graniczną kreską
w zasadach barwi
się na niebiesko...

A w życia kwasach,
wszystkim wiadomo,
odwrotnie barwi
się na czerwono...

Niebieska dusza
ma wstęp do nieba,
a ta czerwona
ukryć się nie da.

Jeżeli Pan Bóg
jej nie odpuści
trafi do strasznych
piekieł czeluści!?

Halina Gąsiorek-Gacek


Szept i obiekt 2013-06-26
Ktoś chciał mi kiedyś
szeptać do uszka...
Nie pozwoliłam,
już nie dziewuszka...

A dziś brakuje
mi szeptu tonu,
chciałabym słuchać,
lecz nie ma komu.

Czego wyznawać,
ni mówić szeptem.
Już nieciekawym
jestem obiektem...

Halina Gąsiorek-Gacek


Cześć Strażakom! 2013-06-25
Ulewne deszcze
i burze co dzień...
Stąd podtopienia
oraz powodzie.

Bo wylewają
rzeki i rowy,
woda zatapia
domy,ogrody...

Mój dom tez pływa
co jakiś czas...
Wtedy z pomocą
przychodzi Straż...

Dzielnym Strażakom
dziękujmy społem
za cenną pomoc
w walce z żywiołem!

Halina Gąsiorek-Gacek


Świadectwa z paskiem 2013-06-25
To już koniec szkoły.
Słonko wabi blaskiem.
Każdy z uczniów będzie
miał świadectwo z paskiem.

Wzorowy za naukę,
dobre sprawowanie,
a ten bez promocji
od rodziców lanie...

Przypomnę rodzicom.
Za porażkę szkolną
i inne wybryki
dzieci bić nie wolno!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz