sobota, 18 kwietnia 2015

2015-04-18

Epitafium dla poety 2015-04-18

Był sobie poeta
poznany na świecie,
który jak zaistniał
umarł w internecie.

Halina Gąsiorek-Gacek

Nic,że wiosna 2015-04-18
Przyszła wiosna, że tak powiem.
Czuję w sercu ją i w głowie...

Wszystko dokoła odżyło
i obudziła się miłość.

Najprawdziwsza i największa.
Memu sercu najwierniejsza.

Szczęściła mi wiele lat.
Postarzał nie tylko świat.

Cóż gdy obok mnie już pustka.
Co by zrobić by ją uspać?

Skoro odszedł już mój piękniś
nie chcę kochać, ani tęsknić...

Nie mam chęci i na nową.
Na co daje parol-słowo.

Halina Gąsiorek-Gacek

Z okazji Urodzin Hrabiny Moniki Rosteckiej 2015-04-14
Mistrzyni baletu
i aktorskiej gry,
która ze wzruszenia
roni serca łzy...

Życzę bezmiaru
szczęścia i sławy
i z wielką sztuką
dobrej zabawy!

By ją podziwiał
i kochał świat
i zyła nam
ponad sto lat!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dzień ludzi bezdomnych 2015-04-14
Są tacy ludzie,
powiedz to komu,
którzy nie mają
mieszkania, domu...

Żyją w kanałach
i na ulicy.
Mieszkają w pudłach...
Nędza aż kwiczy!

Oni nie mają
własnego miejsca
na ziemi, w kraju,
ni w ludzkich sercach...

Halina Gąsiorek-Gacek

Talent i artysta 2015-04-14
Talent, dar boży,
błogosławieństwo...
Czasem doskwiera,
jak przekleństwo...

Ciągnie człowieka,
jak diabeł kusi.
Choć człowiek nie chce,
to tworzyć musi!

O tych ciągotach
opinia krąży:
To coś, jak smaki,
zachcianki w ciązy.

Dla nich zostawi,
porzuci wszystko...
Prawda, niełatwo
jest być arrtystą!?

Halibna Gąsiorek-Gacek

Mądralińska 2015-04-14
Mądralińska,
prawda cała,
nie jest mądra,
przemądrzała...

Myśli i tak
wierzyć chce:
Lepiej umie,
lepiej wie!?

Choć za mądrą
się uważa,
intelektem
nie obraża...

A na mądrość
życia całą
same studia
to za mało...

Halina Gąsiorek-Gacek

O szacunku 2015-04-14
Chcesz być szanowany?
To mądrze banuJ!
Innych nie lekceważ,
a po prodtu szanuj!

I szanuj starszych,
obcych i bliskich.
Szanując siebie
szanuj i wszystkich...

Bo kto z szacunku
dla innych znany
w rewanżu także
jest szanowany...

Kto nie szanuje
innych, uwaga:
Szacunku nie
może wymagać...

Halina Gąsiorek-Gacek

Do wiatru 2015-04-13
Za oknem wiatr
hula i szumi,
ale nikt mowy
tej nie rozumi.

Gdy wieje, milknie
ptaków śpiew.
Ten gnie, porusza
gałązki drzew...

Gdy mocniej wieje,
to wzbudza strach,
bo bywa, że
zrzuci i dach...

Ja wiatr oglądam,
słyszę przez okno.
Kochany wietrze
nie wiej zbyt mocno!

Halina Gąsiorek-Gacek

Przeznaczenie 2015-04-13
Przyszłam na świat
po to, by tworzyć.
I pięknych chwil
szczęśliwych dożyć...

Przyszlam, by rzeźbić
dłutem kamienie
i dobrym słowem
ludzkie sumienie...

Przyszłam, by kochać
Boga i ludzi.
Przedłużyć życie,
pracować, trudzić...

Życie różami
miałam usłane.
Przyszło i cierpieć,
czekać na Amen...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiosna i miłość 2015-04-13
Przyszła wiosna
z każdej strony...
Krew się burzy
i hormony...

Bez wyjątku
gubi, niszczy...
Wiosną kochają
się wszyscy.

Czy to młodzi,
czy to starzy.
Każdy dziś
o szczęściu marzy...

Wszyscy kochają
prawdziwie.
Lecz niektórzy
nieszczęśliwie.

Bo niektórym
miłość znana
fakt, we dwoje
zakazana....

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiosna i moje serce 2015-04-13
Serce moje ledwo bije.
Póki czuję, jeszcze żyję...

Chociaż przyszła na świat wiosna
już nie będę kwitła, rosła.

Już mnie nie stać na głupoty...
Na upadki serca, wzloty...

Choć ciało przechodzą dreszcze
juz nikogo nie popieszczę.

Choć nadal kocham prawdziwie
nikogo nie uszczęśliwię.

Więc mnie nie kuś czarcie, hola!
Taka moja dola, wola...

Halina Gąsiorek-Gacek

Słodkie święto 2015-04-12
Przednia to słodycz.
Smak ma nie lada!
Co to takiego?
To czekolada.

Że dziś światowy
dzień czekolady
smakuj i zjedz jej
ile dasz rady.

Ma tą własciwość,
prawda nie kpiny,
wyzwala cenne
endorfiny...

Halina Gąsiorek-Gacek

Dzieci ulicy 2015-04-12
Są na świecie dzieci,
ni tylko w stolicy,
które żyją same
wolno na ulicy...

Które klną, kradną,
wiodą rozboje,
prostytułują,
by wyjść na swoje.

Są na ulicy
noce i dni
pod wpływem czarta
ze złem na ty...

Zapytam prosto
patrząc ukośnie:
A gdzie rodzice?
Co z nich wyrośnie!?

Halina Gąsiorek-Gacek

Przedwieczny Królu nasz Boże! 2015-04-12
Panie Boże
miłosierny
naród polski
Tobie wierny...

Na kolanach
w każdej dobie
śpiewa Jezu
ufam Tobie!

Żyjąc skromnie,
ciężko, snadnie
miłosierdzia
Twego pragnie...

W swej dobroci
i miłości
bądź i mnie
Panie miłościw!

Halina Gąsiorek-Gacek

Apel 2015-04-12
Uwrażliwieni
na ludzką biedę
oddajmy procent
podatku jeden...

Na cele zbożne
i pomocowe,
gdy rosną biednych
zastępy nowe...

A tym, co rosną
w potęgę w tle,
powiedzmy: Pas!
Sprzeciwmy się!

Halina Gąsiorek-Gacek

Kocham Cię! 2015-04-12
Jak to miło i przyjemnie
te słowa usłyszeć.
Trzęsą się z radości
wszystkie serca nisze.

Napełniają szczęściem
przedsionki, komory
serca zakamarki,
choć to nie amory...

Wdzięczności myśl
rodzi się w głowie,
gdy Ci to bliżni
człowiek powie...

Cała dusza śpiewa
i łka ze wzruszenia,
bo miłość to sens
życia i istnienia!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pani i pani 2015-04-12
Że pani tytuł
to grzecznosciowy
i wymiar słowa
dziś mamy nowy...

Pani, osoba
i ktoś, bogata...
Tak było od
początku świata.

I w dawnych czasach,
co nikt nie zganił,
zwracano do niej
się: Jaśnie pani!

Była to pani
przez duże Pe,
a dzisiaj większść
przez małe. Nie?

Co dziś naprawdę
się w życiu liczy?
Ta sama prawda
panów dotyczy...

Halina Gąsiorek-Gacek

Prawda z humorem 2015-04-12
Wy jesteście młodzi.
Macie mało lat.
Przed Wami otworem
stoi cały świat...

A ja jestem stara
mój młody kolego.
Świat mam juz za sobą,
a przede mną niebo.

Chociaż prawda smutna.
Tu powiem z humorem.
Że to niebo dla mnie
nie stoi otworem...

Halina Gąsiorek-Gacek

Młoda i stara 2015-04-12
Jestem jeszcze młoda?
Życie to nie woda,
która sobie płynie
rzeką po dolinie...

Jestem jeszcze młoda?
Odeszła uroda...
A to co zostało
do młodości mało...

Jestem jeszcze młoda?
Nawet mówić szkoda.
Słowem śmieszę, wzruszam...
Młoda tylko dusza.

Jestem jeszcze młoda?
Humor moja para.
Nawet on powtarza,
że już jestem stara...

Jestem jeszcze młoda?
Nie. Już jestem stara.
Rzecz to nie zabawna,
ma młodość rzecz dawna...

Jestem jeszcze młoda?
Hen do setki. Zgoda.
Smutno, co tu kryć.
Za stara, by być...

Być kimś albo tym...
Bywać tu i tam...
Prawda bez dwóch zdań.
Wiem,że rację mam...

Halina Gąsiorek-Gacek

Nauka babci 2015-04-11
Stara babcia już nie grzeszy.
Nie narzeka. Życiem cieszy...

Ma co jeść, ma co pić,
ma gdzie spać...Warto żyć!

I słodyczz babci nie obca.
Gdy jej smutno bierze dropsa.

Gdy ją odwiedzają wnuki
to nie szczędzi im nauki.

Tak niewiele w życiu trzeba,
by je przeżyć, dojść do nieba.

A w czym trudność i w czym rzecz?
Żeby nie za wiele chcieć.

Halina Gąsiorek-Gacek

Przedwieczny Boże! 2015-04-11
Przy Tobie Panie
wszystko jest marnością.
Człowiek drobinką
z własną małością.

Tyś błogosławił
Panie mój los.
Nim się zamienię
w marny proch.

Żebyś do końca
ze mną był!
Prosi Cię Boże
Twój marny pył...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez ślubu 2015-04-11
Kto bez ślubu
się chędoży,
ten grzeszy, bo
cudzołoży...

Choćby kochał
i nad życie
ten nie żyje
należycie.

Kto tak kocha
wśród pośpiechu,
skusza partnerkę
do grzechu.

Plami duszę
takie ciepło
i szykuje
dla niej piekło!

Więc porządek
uczuć zrób
i z kochaną
zawrzyj ślub!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nie pal Babo! 2015-04-11
Nie pal Babo!
Nie płać twarzą...
Bo Cię za to
lekceważą...

Nie pomogą
czyste ręce,
ani dobre
złote serce...

Pomarszczone
mocno liczka
i cuchniesz,
jak popielniczka!

Nic, że obcy
jest Ci trunek.
Nie licz Babo
na szacunek....

Bo dym szkodzi
wszystkim. Zgodne.
I palenie
dziś niemodne...

Halina Gąsiorek-Gacek

Hrabina i Calineczka 2015-04-10
Delikatna, jak motyl.
Już parę latek...
Skacze sobie po scenie,
jak z kwiatka na kwiatek...

To z gracją przysiada
na brzegu listeczka
bajkowa panienka
sliczna Calineczka.

A w rzeczywistości
to jest sławy tren...
Znanej i cenionej
Moniki R.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wesoła staruszka 2015-04-10
Wstaje rano.
Bardzo wcześnie.
Nie bez trudu,
bezboleśnie...

Tu ją strzyka,
a tam łupie...
A najbardziej
w kręgosłupie...

Bolą mięśnie,
bolą kości.
Denerwuje
wszystko złości...

Bolą bardzo
rzecz to znana
wszystkie stawy
i kolana...

Nie obrazi się,
co pocznie,
gdy ktos powie:
Ma coś z łokciem...

Halina Gąsiorek-Gacek

Mój niedościgniony Mistrzu! 2015-04-10
Naucz mnie Jezu
Twego kochania.
Naucz mnie cierpieć
bez szemrania...

Naucz rozumieć
Twe słowa dobrze.
Mówić i pisać
jedynie mądrze...

Naucz mnie wierzyć
bez watpliwości
w Ciebie i w Serce
bożej miłości.

Naucz mnie czekać
godnie na koniec...
Po śmierci: Do mnie
pójdź, Panie powiedz!

Halina Gąsiorek-Gacek

Nerwus 2015-04-10
Człowiek pobudliwy,
nerwowy, że rany!?
Mówią, że w gorącej
wodzie jest kąpany...

Może się poparzył?
Miał pęcherze? Serwus!
I od tamtej pory
taki z niego nerwus?

I boi się każdej
wody i kąpieli?
A może mu sami
diabli szczęście wzięli?

Halina Gąsiorek-Gacek

Prosząc o prawdę 2015-04-10
Powiem Ci prosto
człowieku luby
nie cierpię kłamstwa
ani obłudy...

Jeśli masz do mnie
pretensje, żal
to prosto z mostu
i w oczy wal!

I nie owijaj
prawdy w bawełnę,
bo to niegodne
i nieopotrzebne.

A bedę wdzięczna,
na tom gotowa,
usłyszeć szczere,
choć przykre słowa.

Halina Gąsiorek-Gacek

W obcej ziemi 2015-04-09
Pośród dorodnych
drzew w katyńskim lesie
zbiorowa mogiła.
Echo prawdę niesie:

Spoczywaja tam
tysiące rodaków.
Bohaterów w walce
i światłych Polaków...

Zamordowani
w sposób masowy,
bestialsko, bo
strzałem w tył głowy!

Kiedy się zmienił
historii wiatr
nareszcie prawda
wyszła na jaw...

Za ich męczeństwo
z ludzkiej podłości
racz Boże dać im
nimby świętości!

Halina Gasiorek-Gacek

Mój Najdroższy! 2015-04-09
Zostawiłeś mnie bez słowa
i odszedłeś w dal...
A mnie został po Tobie
wielki smutek, żal...

A obok mnie cisza
i głęboka pustka.
Oczy ronią łzy.
Tesknią mocno usta...

Serce jeszcze kocha,
a dusza rozdarta,
jakbym nic nie była
już dla Ciebie warta?!

Wiem. Nie Twoja wina.
Tak musiało być...
Ale mnie bez Ciebie
nie chce się już zyć...

Halina Gąsiorek-Gacek

Bez lupy 2015-04-09
Podzielili schedę równo?
Sobie wszystko, a nam? Klepisko...

Czas by ruszyć na nich kupą
i puścić ich z gołą- szkołą...

Żeby w swojej swojskiej grupie
już nie mieli innych winnych...

Halina Gąsiorek-Gacek

Pan i dziad 2015-04-09
W życiu trzeba wiele zrobić,
by zostawić po nim ślad...
Kto nie zrobi w życiu nic,
ocenią go: To był dziad...

Choćby jadał, jak panisko
i ubierał sie też modnie,
gdy przed prawdą o majątku
bronią go jedynie spodnie...

A nic po nim nie zostanie
i tej prawdy nikt nie zmieni,
że choć panem swego losu
był. Co po nim? Kupka ziemi.

Halina Gąsiorek-Gacek

Cudowny motyw 2015-04-09
Choć rano chłodno
i ziąb taki
za oknem słychać
śpiewają ptaki...

Choć jeszcze ciemno,
nim wzejdzie słońce
dają codzienny
cudowny koncert...

Siadam przy oknie
i śpiewu słucham.
To raj dla ucha,
uczta dla ducha...

I dzięki ptaszkom,
co tu kryć,
lekko na sercu
i chce się żyć!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dom i on 2015-04-08
Dostał człowiek
w darze dom,
by mieć własny
azyl, schron...

Przyjął bez
radości słowa,
bo dom trzeba
remontować...

To naprawić,
to wymienić...
I jak taki
prezent cenić?

Jedną radę
tylko mam:
Niech dom
wybuduje sam...

I to prawda,
to nie żart.
Będzie wiedział
ile wart!?

A na pewno
zdanie zmieni
i co dostał
zacznie cenić...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wiosna i kos 2015-04-08
Na parapecie
usiadł kos
i zaczął śpiewać
na cały głos...

Zrobił mi piękny
i dźwięczny koncert.
Tak,że zza chmur
wyjrzało słońce...

Ptaszek we fraku
z czarnych piórek,
który ma śliczny
żółty dzióbek.

Tak ubogacił
moją codzienność.
Zrobił mi śpiewem
wielką przyjemność...

Halina Gąsiorek-Gacek

Łatwodajka 2015-04-08
Jak dziś żyje małolata?
Rzecz niejedna, koniec świata!

Lat piętnaście...W ojców daczy
pali, pije, się łajdaczy...

Dla rodziców, jak lilijka...
Dla koleżanek, lesbijka...

Dla kolegów, śmiechu kupa,
łatwodajka, tania łania...

Strach pomyśleć, złe uczynki,
co wyrośnie z tej dziwczynki?!

Halina Gąsiorek-Gacek

Dwaj Murzyni 2015-04-08
Murzyn,
czarnoskóry człowiek,
co ma tylko
białe dłonie...

Biały murzyn
życie marne
cały biały
dłonie czarne...

Czasem winna
demokracja,
że murzynów
biała nacja...

Kto ich na
świecie policzy?
To współcześni
niewolnicy!

Halina Gąsiorek-Gacek

Prośba serca 2015-04-08
Daj mi Panie Jezu wedkę,
bym łowiąc w uczuć kobiercach
zdołała pozyskać dla Ciebie
nowe kochające Cię serca...

Duchu Święty Boże,
a Ty daj mi słowa
dobre na przynętę
bym mogła wędkowac...

I łowić na rymy
wędkując na niby
nie tylko karasie
lecz i grube ryby...

Rekiny, szczupaki,
elektryczne sumy...
Niechaj drżą przed Tobą
wszelakie rozumy...

Halina Gąsiorek-Gacek

Góral spod Tatr 2015-04-07
Prawdziwy góral
człowiek, który
kocha nad życie
hale i góry...

Ale najbardziej
serca wybrankę,
której jest wiernym,
stałym kochankiem.

Halina Gąsiorek-Gacek

Też wzruszona do łez 2015-04-07
Cieszę się bardzo
i to fest!
Wzruszają moje
wiersze do łez...

Gdy strofa śmieszy
lub do łez wzruszzy
to dla poety
balsam dla duszy!

Prawda,że jestem
już nie młoda...
Dla mnie to
największa nagroda!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wspaniałe Święta 2015-04-07
Miałam zacnych gości.
Najbliższa Rodzina.
I odwiedziła
mnie pani Hrabina.

Znana i sławna
Monika hrabina.
Aktorka teatru,
primabalerina.

I choreograf
w jednej osobie.
Dla mnie to wielki
zaszczyt.Tak powiem.

Choć uczta skromna
poczęstunkowa,
ale prawdziwa
uczta duchowa...

Mnóstwo radości
ze Zmartwychwstania...
Pełna poezji
uczta udana!

Halina Gąsiorek-Gacek

Taniec i balet 2015-04-07
Co to jest taniec?
Coś z gimnastyki.
Pląsy do rytmu,
taktu muzyki...

A co to balet
prawdziwy jest?
To taniec sztuka
przez duże S.

Halina Gąsiorek-Gacek

Niepoważnie o poważnym 2015-04-07
Że na kolanach,
czyż to nie głupie,
prosi o rękę
myśli o wszystkim...

Przysięga wierność
aż po grób.
Potem nie stroni
od innych dłoni...

Śmieją się wszyscy
z niego kupą,
że żonę zdradza
z inną. Przesadzam?

Że taki z niego,
tu powiem fuj!
Cwaniak i zdrajca
i twardy zbój!

Halina Gąsiorek-Gacek

Smak sławy 2015-04-07
Wielka sława nie żart.
Trzeba mieć szczęście, fart!

Kto dostapił ich ma.
Cały świat jego zna...

Podziwia go i ceni.
Nikt tej prawdy nie zmieni.

Kogo fart sławy spotkał
wie, że sława jest słodka.

Czasem rzecz nie zabawna,
bo z zazdrością, niestrawna.

Czart się wije, jak żmija...
Z czasem sława przemija.

Gdy rozgłosu już brak
sława gorzki ma smak!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pol- i - tyka 2015-04-07
Czas ucieka.
Zegar tyka...
Co nam daje
polityka?

Wciąż jedynie
słusznych racji?
Mnóstwo zawodów,
frustracji...

Pośród
oracji rozkwitu
wciąż nie widać
dobrobytu.

Co sie liczy?
Do tej pory
głos oddany
i wybory.

Nie liczy się
cała reszta.
Czas najwyższy
władnych zbesztać!

A i z własnej
polityki
czas na winnych
użyć tyki...

Halina Gąsiorek-Gacek

Kropla po kropli 2015-04-07
Po świętach
codzienność wraca.
Wielu ludzi
leczy kaca...

Ktoś po wódce
nabytego,
a ktoś inny
moralnego...

Wielu pije,
że tak powiem
wtedy krople
żołądkowe.

Na morale,
co istotne
nie pomogą
żadne krople...

Sok z ogórków,
ani klin
nie wymażą
grzeszków, win...

Halina Gąsiorek-Gacek

Zimo odejdź! 2015-04-06
Zimno! Jakby nie podejść
zima wciąż nie chce odejść...

Białe święta. Uroda.
Marznie świata przyroda...

Marznie zwierz i ptaszyna...
Czy to zimno przetrzyma?

I marznie każdy z ludzi.
Mnie już zima się nudzi!

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Ś.p. Męża 2015-04-06
To już drugie Święta
na ziemi bez Ciebie.
Ale mam nadzieję,
wieksza radość w niebie?..

Razem ze Świętymi
i Aniołów gronem
śpiewasz Alleluja!
Przed niebieskim tronem...

Widzisz Boga Ojca
i Ducha Świętego,
Jezusa Chrystusa
oraz Matkę Jego?..

Halina Gąsiorek-Gacek

Witaj Andrzeju! 2015-04-06
Witaj Syneczku!
Witaj w domu!
Serce spuściło
z tęsknoty tonu...

Uradowane,
szczęśliwe wielce
i wytęsknione
matczyne serce...

Cieszy się mocno
serce matuli,
gdy swego Synka
do siebie tuli!

Halina Gąsiorek-Gacek

Witaj Natalko! 2015-04-06
Witaj Córeczko
moja Synowo!
Mam i dla Ciebie
radości słowo.

Miło Cię widzieć,
bo nie na pokaz,
swoją córeczkę
i męża kochasz...

Dbasz o nich, widać
i pielęgnujesz.
Za co Cię kocham
i wdzięczność czuję...

Halina Gąsiorek-Gacek

Do Laylusi 2015-04-06
Witaj mały Aniołeczku,
prezenciku nieba!
Cenny i potrzebny
jak kruszyna chleba...

Witaj mała odrobinko,
kochany człowieczku!
Cóż mogę napisać
tak małemu dziecku?

Kocham Cię kruszzynko
ukochasna Wnusiu
piękna jak laleczka
słodziutka Laylusiu!

Nasza Ty Królewno,
i skarbie prawdziwy
tyś jest klejnotem
całej rodziny.

Halina Gąsiorek-Gacek

Wieczne Zmartwychwstanie 2015-04-06
Chrystus żyje!
Zmienił postać...
Samowładnie
z martwych powstał...

Od tej pory,
rzecz to wielka,
zmartwychwstaje
w ludzkich sercach...

Gdy Cię spotka
szczęście, trowga
i w człowieku
szukaj Boga!

Halina Gąsiorek-Gacek

Ale frajda! 2015-04-06
Śmigus dyngus
licha sprawki.
Pójdą w ruch
wszystkie sikawki...

Bo to zwyczaj,
serce śpiewa.
Każdy każdego
polewa...

Większość wodą.
Fakt, wiadrami...
A elegant
perfumami...

Czasem niebo
widząc jeszcze
dla zabawy
chluśnie deszczem...

Halina Gąsiorek-Gacek

Poniedziałek wielkanocny 2015-04-06
Dzień to mokry,że o rany,
bo to poniedziałek lany...

Gdy nie tylko mały wigus
robi innym śmigus dyngus...

Wszyscy chodzą z sikawkami,
a niektórzy i z wiadrami...

W ten dzień, zwłaszcza każda panna
lubi, pragnie być polana.

To na szczęście. Wierzyć trzeba.
Bywa, że i lunie z nieba...

Halina Gąsiorek-Gacek

Podziękowanie dla internetowych gości 2015-04-05
Serce się cieszy do potęgi!
Dzięki za wpisy do mojej księgi!

Tak miło czytać dobre słowa...
Ta drogą pragnę podziękować.

Cieszę się,że przyjemność sprawiam
tak prostą strofą. Wszystkich pozdrawiam!

Halina Gąsiorek-Gacek

Modlitwa za Ojczyznę 2015-04-05
Panie Jezu Zmartwychwstały
pobłogosław mą Ojczyznę,
żeby wreszcie zagoiła
swą ostatnią ciężką bliznę...

Wierzę żeś jest wszechmogący
i Jedyby Bóg i Pan.
Spraw by nigdy nie odniosła
nowych i tak ciężkich ran...

Żeby rosła Polska w siłę,
rozkwitała w dobrobycie...
By Polacy i to wszyscy
mieli dobre, godne życie.

By nikt więcej się nie skarżył
i Ciebie nie niepokoił.
By uczciqwie żył na ziemi,
serce tylko w miłość zbroił...

Halina Gąsiorek-Gacek

W Dzień Zmartwychwstania 2015-04-05
Pan życia zmartwychwstały
w pełni mocy swej i chwały,

Dziś nam daje podarunek:
przebaczenie i szacunek.

Bożą miłość, a do tego
nadzieję szczęścia wiecznego!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wielkanoc 2015-04-05
Niechaj zabrzmi: Alleluja!
I zaśpiewa cały świat!
Bo zmartwychwstał najprawdziwiej
Jezus Bóg, człowieka Brat!

Śmierć pokonal i Szatana...
A na dowód z grobu wstał.
Wyszedł dnia trzeciego z rana
nasz Zbawiciel, Bóg i Pan!

Halina Gąsiorek-Gacek

Roniąc łzy serca 2015-04-04
Panie Jezu ukochany
na krzyżu zamordowany...

Niewinnie, nie bez przyczyny.
Za nasze grzechy i winy...

By nasze dusze ocalić.
Byśmy jak Ty zmartwychwstali.

Wyznajemy roniąc łzy:
Nikt nie cierpiał tak, jak Ty!

I prosimy Cię w pokorze:
Wybacz Jezu Panie Boże!

Halina Gąsiorek-Gacek

Alleluja! Alleluja! 2015-04-04
Jezu Chryste
Zmartwychwstały.
Boże godny
czci i chwały.

Pokonując
śmierci dzieje
dałeś nam
ludziom nadzieję.

Że choć z ciała
obumrzemy
też kiedyś
zmartwychwstaniemy...

Więc cieszymy
się w dwójnasób
pragnąc dożyć
tego czasu...

Dziś dziękujac
za te cuda
śpiewamy Ci
Alleluja!

Halina Gąsiorek-Gacek

Halina Gasiorek-Gacek

Alleluja i paruzja 2015-04-04
Ciesz się ciżbo ludzka wszystka,
że Jezus Chrystus zmartwychwstał!

Wstąpił do nieba. Ludzi nie rzucił,
bo jak obiecał, kiedyś powróci...

Powróci w chwale swego istnienia,
aby dokończyć dzieło zbawienia...

Niespodziewanie przyjdzie, jak burza.
Wówczas nastąpi owa paruzja...

Że wskrzesi wszystkich ludzi z martwych.
To prawda boża, to nie są żarty!

Da nowe ciało.Jakie nikt nie wie.
Ponoć podobne całkiemn do siebie...

Ciało bez braków,uwierz, zrozumże,
które nie będzie cierpieć, nie umrze!

Halina Gąsiorek-Gacek

Alleluja! I hosanna! 2015-04-04
Panie Jezu pełny chwały
wszechmocny i zmartwychwstały.

Wierzymy i wciąż pragniemy,
że kiedyś zmartwychwstaniemy...

I będziemy wiecznie żyć.
Z Tobą Panie jadać, pić...

Ze Świętymi z lewa z prawa
Panu Bogu hołd oddawać...

Jako dzieci, także boże
kłaniać się i Matce Bożej...

Z Aniołami wiernych armia
śpiewać Abba! I hosanna!

Halina Gąsiorek-Gacek

Zmartwychwstanie 2015-04-04
Jak zielony listek
z wiosny się rozwija,
by zżółknąć i opaść.
Butwieje, przemija...

Tak podobnie kwiat
kwitnie mocno pachnie,
a jesienią więdnie.
Tak przemija, właśnie.

By się wiosną zrodzić
znów na nowo Panie.
To jest życia cud,
czyli zmartwychwstanie!

Kiedy wieczna wiosna
na ziemi nastanie
wtedy każdy człowiek
też z marwych powstanie.

I będzie zył wiecznie
bez śmierci i bólu...
Dzięki Tobie Panie
Jezu Chryste Królu!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pisanka z jajami 2015-04-04
To jest prawda,
to nie bajka,
że panowie
święcą jajka...

W pełnej gali
oraz szyku
niosą dumnie
je w koszyku...

Takie jajka
to nie jądra.
Kto się śmieje?
Nicpoń, flądra.

Halina Gąsiorek-Gacek

W Świeta Wielkanocne 2015-04-04
Szczęśliwy człowiek,
radosny kraj...
Kopy pisanek
święconych jaj.

Wszędzie baranki
dla parady,
tłuste kiełbasy
i pulchne baby...

I jest zajaczek,
chociaż nie święty,
który rozdaje
w swięta prezenty.

I śpiewa serce,
dusza do tego
na cześć Jezusa
Zmartwychwstałego!

Cieszy się niebo,
jak cała ziemia
i w Śmigus -dyngus
deszczem polewa...

Halina Gąsiorek-Gacek

Wesołych Świąt! 2015-04-04
Radości, szczęścia
ze Zmartwychwstania
Jezusa Boga
naszego Pana!

Oraz smacznego
święconego...
A i smigusa.
A do tego:

W rodzinnym gronie
uczuć gorąca
i prezenciku
od zajączka!

Halina Gąsiorek-Gacek

Polskie święcone 2015-04-04
W Wielką Sobotę
przez wszystkie czasy
w kościołach święcą
szynki, kiełbasy...

I pulchne baby,
jaja pisanki
i zmartwychwstania
symbol baranki.

Polski to zwyczaj
znany od lat,
który podziwia
dziś cały swiat...

Halina Gąsiorek-Gacek

Baranku Boży! 2015-04-04
Umarł na krzyżu
Pan nasz Zbawiciel.
By nas ratować
oddał swe życie.

Poniósł sromotne
bóle, męczarnie
za swą niesforną,
lichą owczarnię...

Pojony zółcią,
wpierw biczowany...
O, wybacz Boże
Jezu kochany!

Halina Gąsiorek-Gacek

Wielkanocny zajączek 2015-04-04
Choć zajączek nie jest święty
rozdaje w święta prezenty...

Kto grzeczny panowie, panie
ten prezencik swój dostanie...

Ze zwyczaju, niech się święci!
Najbardziej się cieszą dzieci...

Halina Gąsiorek-Gacek

Panie Boże Królu! 2015-04-04
Panie mój Boże na wysokości
nikt nie dorówna Twojej miłości...

Ty kochasz Panie każde dziecię,
które z Twej łaski żyje na świecie.

Kochasz bez reszty, zwłaszcza człowieka.
Tylko na miłość jego czekasz...

A człowiek słaby. Kochać nie umie.
I nie pojmuje Cię nie rozumie...

Grzeszy bez końca błędy powtarza
i miast Cię kochać, nimi obraża...

Wszystkiemu winien za wszystko jest
naprawdę diabeł. Ty Panie wiesz.

Więc pomóż Boże! Miłościw Bądź!
I na dno piekła Szatana strąć!

By świat od zła już wolny był,
a człowiek kochał Cię z całych sił...

Halina Gąsiorek-Gacek

Panie Jezu Chryste! 2015-04-03
Tak mi przykro,
tak mi wstyd!
Przez mą słabość,
diabła spryt...

Znam nakazy
i zakazy,
a zgrzeszyłam
tyle razy!

Ach, żałuję
za me złości
Panie mój
dla Twej miłości!

A najbardziej
i szalenie
żal mi Ciebie
za cierpienie!

Jeśli Ty mi
nie odopuścisz,
wiem, trafię
w piekieł czeluści...

Wybacz Boże!
Bardzo proszę,
bo Cię Panie
w sercu noszę...

Poprawiłam
się, jak wiesz...
Więc mój Panie
broń mnie strzeż!

Halina Gąsiorek-Gacek

Matko Bolesna! 2015-04-03
Matko Boża Boleściwa
męka Twoja tak prawdziwa...

Tyś patrzyła, jak Twój Syn
umierał...Cierpiałaś z nim...

Co za boleść i udręka!
Taki widok! Taka męka!

Wiesz najlepiej Ty Mateczko,
co dla matki stracić dziecko...

Chroń je więc po życia kres!
Oszczędź wszystkim matkom łez!

Halina Gąsiorek-Gacek

Niosąc własny krzyż 2015-04-03
W krzyżu cierpienie. w krzyżu zbawienie,
wielkiej miłości nauka...
Nieś swój wytrwale dźwigajac stale
i w chwilach trudnych go szukaj...

On Cię po pierwsze ocali, wesprze
oraz pomoże w potrzebach,
bo krzyż to droga samego Boga
do tronu Ojca i nieba...

Halina Gąsiorek-Gacek

Krzyż 2015-04-03
Krzyż, to cierpienie. Krzyż to zbawienie
i symbol śmierci Pana Jezusa,
co ludzkie serce, jak trwoży wielce
broni, ratuje i wzrusza...

Matka tym znakiem błogosławi
i czoło dziecka i chleb w pokorze.
Człowiek się żegna z czcią i z wiarą,
bo on od złego ocalić może...

Wisi na ścianach. Noszą na szyjach.
Dawny to zwyczaj i stary.
Od zła go strzeże, przed nim pacierze
odmawia, klęka. Znak wiary!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jezu Chryste! 2015-04-03
Umarłeś na krzyżu
zamordowany
przez grzechy ludzkie
Jezu kochany.

Cierpiałeś męki
straszne katusze,
by uratować
człowiecze dusze.

I pokonałeś
śmierć i szatana
za sprawą cudu
Zmartwychwstania.

Wierzę, żałuję
aż płyną łzy,
że nikt nie cierpiał
Panie jak Ty!

I tak okrutnie,
ciężko, uczynnie.
I tak straszliwie
i tak niewinnie...

Halina Gąsiorek-Gacek

Gdy wprowadzą euro 2015-04-02
Bieda aż piszczy
na marginesie...
Echo odbija
głosy i niesie...

Wprowadzą euro
później, czy prędzej
zamienią biedę
na skrajną nędzę!

Halina Gąsiorek-Gacek

Jestem przeciw! 2015-04-02
Niektórym dobrze
w naszym narodzie,
bo mają pensje
jak na zachodzie...

Tym obojętne
i chcą na pewno
szybko wymienić
złoty na euro...

Kto narodowi
aż tak źle życzy?
To finansiści
i politycy...

Polski mężczyzno,
polska kobieto
czas decydentom
powiedzieć: Veto!

Halina Gąsiorek_Gacek

Najpierwszy Polaku! 2015-04-02
Święty Janie Pawle drugi
wszyscy Cię kochamy
i kornie prosimy:
Wstawiaj się za nami!

Uproś dobre zdrowie
dla swoich rodaków,
dobrobyt Ojczyzny
i szczęście Polaków!

Byłeś naszym Ojcem
i Pasterzem trzód
więc prowadź nas nadal
wprost do nieba wrót!

Halina Gąsiorek-Gacek

Pan mój i Bóg mój! 2015-04-02
Chlebie żywy, cudzie bez liku
ustanoiwiony w Wieczerniku...

Biały opłatku, krążku pszenny
tak, jak konieczny jesteś bezcenny.

Tyś Pana Jezusa Ciałem.
Karmisz nas przez życie całe...

Wzmacniasz siły serca wiarę.
Zmywasz winy. Za nie karę...

Wciąż od Ciebie bije blask.
Jesteś zdrojem bożych łask!

Dusz pokarmem, a do tego
zadatkiem szczęścia wiecznego!

Halina Gąsiorek-Gacek

Najwspanialszy Boże! 2015-04-02
Panie, który nie potępiasz
człowieka ocalasz,
bo wybaczasz ciągle grzechy.
Ty się nie oddalasz.

Ty go nie opuszczasz
i w chwili słabości
podajesz mu ramię
ojcowskiej miłości...

Podnosisz z upadku.
Goisz jego rany.
Karmisz chlebem życia
Jezu ukochany!

Halina Gąsiorek-Gacek

O miłości niezmierzona! 2015-04-02
Boże, który byłeś,
jesteś oraz będziesz
także w sercach wiernych
i zawsze i wszędzie...

Błogosław i wspieraj
każdego człowieka,
bo droga do Ciebie
trudna i daleka...

Idąc człowiek nią
przeszkody spotyka
i nieraz upada
na niej się potyka...

A Ty go podnosisz
wsperasz w poniewierce,
wskazujesz drogopwskaz,
którym jest Twe serce...

Krwawiące na krzyżu
za nasze sprośności,
które zmywasz Ciałem
i krwią Twej miłości...

Życie bardzo trudne
i ciężkie dziś jest...
Nie opuść nas Panie
i od złego strzeż!

Halina Gąsiorek-Gacek

Gęgolada 2015-04-01
Chwali się gęś,
dla niej nie bzdurka,
że znów obrosła
w puchowe piórka...

I gęga głośno,
ze sama może
dolecieć dalej
niż każdy orzeł...

I to jest prawda.
Jej nie zaprzeczę,
że każda kiedyś
trafi na pieczeń...

Tak, czy inaczej
tłuściutka tuszka.
A nasza chuda,
rogata duszka...

Nie myśli o swych
braciach i siostrach
i skąpi dla nich
złotego owsa...

Halina Gąsiorek-Gacek

Ostatnie podrygi zimy 2015-04-01
Chociaż zima
już w podróży
ciągle śniegiem
prószy, kurzy...

Zieje chłodem,
ściska mrozem,
bo przybrała
groźną pozę...

A do tego
silny wiatr...
Widać nie chce
odejsć w świat.

A tu w kalendarzu
kwiecień.
Znany z tego,
że i plecie...

Kwiecień plecień,
co przeplata:
Trochę zimy,
trochę lata...

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz