poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Gdzie jest moje auto? 2013-08-19

Miałam w swoim życiu,
prawda,że za młodu
i zdarłam na trasach
kilka samochodów...

Dzisiaj nie mam auta.
Podaję przyczynę.
Paląc,przepuściłam
parę aut z dymem...

Schowana za dymu
ścianą,parawanem
czeka na mnie jeszcze
podróż karawanem...

Halina Gąsiorek-Gacek


Głowa do góry! 2013-08-19
Gdy człowiek nieśmiały,
czy niepewny mową
idzie przez ten świat
ze spuszczoną głową...

Każdy coś potrafi
i wie,to nie bzdury
i ma swoją wartość...
Więc,głowa do góry!

I nie spuszczaj głowy,
ma rada na puentę,
a pochylaj przed tym
co wielkie i święte!

Halina Gąsiorek-Gacek


Grzech i pech 2013-08-18
Pali głupiec! Mądry powie.
Paląc trwoni forsę,zdrowie.

Licząc ile miałby za to?
Za lat dziesięć niezłe auto.

A za całe swoje życie
żyłby zdrowo w dobrobycie...

Tak,biedak nie ma wszystkiego.
Mocno kaszle.A do tego.

Jak sito dziurawe płuca.
Choć próbuje nałóg rzucać.

I choć nie chce palić, musi.
Tak go diabeł męczy,kusi!

Wciąż popełnia ciężki grzech
i do piekła trafi! Pech!

Rzuć palenie!Radzić muszę.
Ratuj resztki zdrowia,duszę!

Halina Gąsiorek-Gacek


Póki na to czas 2013-08-16
Cieszmy się,bawmy
póki na to czas,
bo za niedługo
nie będzie nas.

Śmiejmy,radujmy
ile się da,
dopóki szczęśćie
i życie trwa!

Bo nie wiadomo,
gdy odejdziemy,
czy też się szczęściem
cieszyć będziemy?

Halina Gąsiorek-Gacek


Wniebowzięcie NMP 2013-08-15
Dzisiaj Twoje Święto
Najświętsza Mateczko
i hołd Ci oddaje
każde boże dziecko!

I do Ciebie wznosi
prośby serca,dłonie
Królowo i Matko
na niebieskim tronie...

Uproś dla nas łaski
do życia konieczne
dobre zdrowie,siły
oraz szczęście wieczne.

Halina Gąsiorek-Gacek


Kochając i tęskniąc 2013-08-15
Nie martw się Matko,
nie marwt się Ojcze,
bo zagranicą
dzieciom jest dobrze...

Mają gdzie mieszkać,
mają co jeść,
a to jest szczęścia
ludzkiego część.

Tam pokonując
życia bariery
znaleźli pracę,
robią kariery...

Żyją przykładnie
i kraj nasz sławią,
a w wolnych chwilach
także się bawią...

Samodzielnego
życia się uczą...
Gdy sie wzbogacą
do domu wrócą!

Halina Gąsiorek-Gacek


Raz,dwa i trzy 2013-08-14
Śmiej się i uśmiechaj
do każdego bowiem,
śmiech jest serca kluczem,
a w dodatku zdrowiem.

Raz mocno dotlenia,
dwa rodzi sympatię,
trzy wyzwala serca
miłość i empatię...

Więc śmiej się,uśmiechaj
w radości,czy w gniewie
każdy się uśmiechnie
na pewno do Ciebie...

Śmiej się i uśmiechaj
w każdej życia chwili,
a ludzie dla Ciebie
także będą mili.

Halina Gąsiorek-Gacek


Ładne oczy 2013-08-13
Dla mnie takie oczy
bardzo wiele znaczą,
co spod długich rzęs
dobrze na świat patrzą.

Szczerze spoglądają
i ufnie na ludzi,
a to sympatię
i podziw budzi.

Bez upiększania
i bez retuszy
są wyjątkowym
zwierciadłem duszy.

Halina Gąsiorek-Gacek


Minione szczęście 2013-08-12
Ja miałam szczęście,że żyłam w czasach,
gdy pracy było pełno i wbród.
Kto chciał pracować znalazł zajęcie
i opłacalny był każdy trud...

Każdy pracował w swoim zawodzie
zgodnie z nauką i wykształceniem,
robił karierę,zdobywał sławę
i każdy talent był w wielkiej cenie...

A dzisiaj pracy niestety brak
i wykształcenie też się nie liczy.
Każdy się ima dziś czego może
lub pozdrowienia śle z zagranicy...

Ja miałam szczęście i dużo łatwiej...
Choć szczęście poszło już w siną dal
i znoszę trudy życia jak inni
zwłaszcza młodzieży jest mi żal!

Halina Gąsiorek-Gacek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz